multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog een aantal leuke mods voor de easystar:

picez7kc6.jpg

Since I've never owned a floatplane, I thought it was about time I did. I purchased a set of Multiplex MiniMag floats and mounted them onto the Easystar using two carbon rods and a few cable tie's. Trying to get the CG right whilst positioning the floats as not to have the tail sit in the water was a little tricky, but I managed to reach a compromise. The Easystar performed great, although the extra drag from the floats did slow her down a little. There was a little mishap which we'll say no more about...ahem.


PicEZStump.jpg

After chatting with some of the guy's at RCGroups, there was talk of whether the Easystar could be shrunk down a little. I decided to take up the challenge, and removed 380mm (15inch) from the wingspan and 180mm (7inch) from the tail length. I secured both the wings and tail with carbon rods, and once the control rods were shortened she was ready for the off. She really flew well, being a little faster and having a superb roll rate, even using the stock rudder. Check out the latest HD vid.


PicEz5.jpg

Having a few spare sets of Easystar wings, I thought it would be a good idea to build up a biplane EZ. I got four 12" lengths of balsa, and glued them into both sets of wings using normal cyano. I kept the top wing about 2 to 3 inches ahead of the bottom wing, simply because it looked better, and fixed up my HET 2W EDF motor and Wemotec Mini Fan 480. I had to enlarge the rudder to about twice the size to help steer a little sharper, but its a simple mod to do, and it fly's superb.

PicEZSwept.jpg

I was after some new ideas for modifying the Easystar, and the boys on RCGroups came up with quite a few neat designes. Here's the Swept Wing EZ designed by Hypoxic. The wings were cut at around 45 degrees and secured in place using two carbon rods. The CG had to be moved back by over 20mm, and I used my 3s 1500 lipo instead of my usual 3s 2500. Once launched, I knew this was going to be a fun bird to fly. There's a little wing rock but considering she's still rudder/elevator controlled she fly's like a real jet. The glide is pretty poor, but that was to be expected. This is a keeper, and more vids will be coming soon.


EZp38new.jpg

Update...P38 style EZ is here
I've recently completed the new Twin Boom P38 style EZ. Built up from three Easystars, I'm running a single Faigao brushless motor with a 4.4:1 gearbox, and a Graupner 13x7 carbon folding prop. I've installed ailerons which will also be used as flaperons, and I've enlarged both rudders. She has a 74" wingspan and an AUW of just over 1700g. I'm hoping to use this Easystar as my new AP/AV platform, which will hopefully include Panasonics new HDC-SD5 HD camcorder. Check out the latest vid.



de mod met de drijvers wil ik zelf gaan uitvoeren. ik had dit mischien in het tuningtopic moeten plaatsen maar deze is een beetje doodgebloed.
 
wat is de beste motor + prop?


2200kv met 6x4 - 6,5x4

Maar ik neem aan dat de 1800kv motor wel zuinigger is?

Zuiniger niet, maar wil graag een grotere prop. De bovenstaande combo lijkt mij de beste.

Klapprop voegt bij een easy niet zo veel toe. Wel vermindert je rendement aardig. Niet doen dus. Een blad gaat toch al achter de romp staan met een buitenloper. Bij deze binnenlopers weet ik dat ook nog niet. Die kan hem wel eens vastzetten.


@ Commander Clumsy

Je kunt met een eazy zelfs een Petchalof Cobra doen. Moet je wel veel power over hebben.
En een mooie strake wind... Wij konden ook grondstarts met de 6-15. Dat was net genoeg power voor de Cobra.
 
ik vind het wel wat hebben dat grondstarten. vooral met veel wind is het leuk. handstart is alleen gooien en hij gaat al met de easystar :D
 
Een wat??? :confused:

Ik heb daar nog nooit van gehoord, Google geeft zelfs NUL resultaten (op zich een hele prestatie). Wat is dat, een Petchalof Cobra??? :rolleyes:

Even zoeken op "cobra manouver" dan.
Petchalof (als ik het goed schrijf) is de testpiloot van Sukhoi die deze maneuvre het eerst heeft gedaan. De neus zover omhoog tijdens voorwaartse vlucht, en dan zoverdat de neus over de 90 graden gaat, en dan weer terug naar normale vlucht. Extreem goed werkende rem, haast alle energie is uit de kist na deze stunt.
 
Na twee jaar laag vliegen met autootjes toch de leegte tussen heli-vliegen en gewoon vliegen maar eens uitproberen. ;) Ik heb wel een DF04 gehad maar door gebrek aan tijd is weinig gekomen van oefenen (op de sim), dus die is de deur weer uitgegaan. :cry:

Omdat de EasyStar als hoog wordt aangeschreven is de keuze dus daar op gevallen. Ik zat te denken aan het volgende setje:
- Basisset EasyStar
- Spektrum DX6 (incl. 4 servo's onder de 100 euro)
- Graupner LiPo 3200mAh 2S1P (heb ik nog van indoor autorijden)
- Robbe Air Control 819 ESC (slechts 20 euro)

Voorop gesteld, om discussies over de DX6 te voorkomen, ik ga niet extreem hoog (<100 meter) en ver (<500 meter) vliegen. Het is echt voor de look-and-feel om te leren vliegen. ;) Waar het mij vooral om gaat is of die LiPo past en of de regelaar niet te krap qua vermogen is.
 
DX6 en Easystar passen gewoon niet bij elkaar.

Waarom denk je dat Graupner schrijft "nur für slowflyer"

Ik ga niet hoger als 100 meter . :(

Ga je er een hoogte meter inbouwen ?

Mvg Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top