Bouwtempo gaat een beetje met buien Jeremy. Hoe ik het zou willen weet ik wel, maar hoe het kan moet ik wel eens een poosje over denken. Soms probeer ik eens iets, maar valt het toch verkeerd uit. Zat te denken om de radar draaiend te maken en het beeldscherm in de stuurhut op te laten lichten (knipperen). Viel de radarkast veel te groot uit. Stuurhut is maar klein. Radarkast ingekort, knipperunit gemaakt, maar toch niet naar mijn zin. Aandrijving radar blokkeerde de halve stuurhut en dat is ook niet de bedoeling. Helemaal van beneden aandrijven met een soort flexibele veer zou ook kunnen, maar ook daar niet teveel ruimte meer. Dus plan losgelaten en een statische radar gemaakt. Nu wat spulletjes zoeken voor de elektrische verbinding (3 polig) tussen hut en dak. Dan kan ik werklamp(en) en zoeklicht schakelen. Heel misschien neem ik daar de werklamp in de voormast wel in mee. In de kabel naar voren nog een paar strengetjes over. Radarkastje gooi ik niet weg. Beetje aankleden en een plekje geven. Met de epoxy romp had ik mazzel. Alleen maar dof geschuurd en een paar keer met de kwast geschilderd. Voordeel van een gladde ondergrond. Aan de rest ook weinig hoeven schuren. Deels Revell enamel en deels aquacolor gebruikt. Vond nog een potje Humbrol goudkleur, dus masttop, kompas en knop vlaggenmast ook even de kwast omheen getrokken. Wheateren heb ik geen ervaring mee, dus dat wordt misschien iets voor later. Zal bij een volgende vaarbeurt eens een cameraman meenemen. Krijgen we hopelijk een filmpje met het schip de hele tijd in beeld en wat Caterpillargeluid erbij. Gr. Klaas.