Multicopter Café

vandaag wat 3d in tpu geprint
29ad9adf69827711c9d9b6ea2eb45a0d.jpg
9685f7bd345561e441c2b465c23fe972.jpg
fa113d37a0235a46e72b4e3a45e731cb.jpg
 
Een vriend van mij heeft een phantom 3 4k en hij heeft veel last van uitvallende beelden op zijn telefoon op de afstandbediening hoe kan dit komen?
 
Ik denk dat het alleen maar nadelig kan werken bij snelle bewegingen.
Motor trillingen zijn zo vast minder maar bij een snelle veranderingen van richting blijft de propeller (incl motor) achter en krijg je daar een korte verstoring van balans.
Dat is met zwakke propsavers ook.

Dan is het idd weer zo'n hype omdat iemand zegt dat het beter is moet iedereen het hebben.

Beter gewoon alles goed balanceren.
 
Ik denk dat het alleen maar nadelig kan werken bij snelle bewegingen.
Motor trillingen zijn zo vast minder maar bij een snelle veranderingen van richting blijft de propeller (incl motor) achter en krijg je daar een korte verstoring van balans.
Dat is met zwakke propsavers ook.

Dan is het idd weer zo'n hype omdat iemand zegt dat het beter is moet iedereen het hebben.

Beter gewoon alles goed balanceren.

klopt, maar hoe snel moeten die veranderingen zijn voordat "soft mount" effectief in praktijk een merkbaar nadelig effect zal hebben. Ik denk uit mijn ervaring dat het gros van alle gebruikers er meer voordeel dan nadeel aan zal hebben.

Goed balanceren is natuurlijk gewoon een goede oplossing, dat ga ik zeker niet tegenspreken. Maar hiervoor moet je tijd hebben als je het deftig wilt doen. Bij een multirotor breek je al rap eens een prop en dan ben je weer opnieuw aan het balanceren. Daarbij moet je dan ook nog zeker zijn dat je motors kwalitatief goed zijn. Koop een set hobbyking motors en er ratelt minstens één. Prop balanceren heeft dan geen zin. Dus motor weggooien en andere kopen in de hoop dat die niet ratelt. Idem na een crash, je shaft kan heel lichtjes, niet merkbaar maar toch, geplooid zijn waardoor je motor uit balans is. Prop balanceren heeft dan weeral geen zin. Dus weeral motor weggooien. Deze methode kost veel tijd en ook veel geld.

Dus dan isoleer je je motor van het frame of je isoleert je flightcontroller van het frame. Dan kan je gewoon altijd vliegen hoe krom je motor hoe verhakkeld je prop ook is je multirotor blijft mooi stabiel.
 
  • Like
Reactions: m&n
57256460.jpg


Ikkuh dus.:banana:

ben er een tijdje tussenuit geweest (het forum) en heb in al die tijd amper gevlogen. (iets met relatie, kind en huis ,en relatie over en alles weg incl kind huis etc..) maar ik ben op mijn gemakje al mijn oude troep aan het afstoffen en weer gebruiksklaar aan het maken.

aangezien er een hoop nieuwe gezichten bij zijn gekomen hier tijdens mijn afwezigheid stel ik mij gewoon weer even lekker opnieuw voor:bye:

hier ben ik bekend als DutchCommando, bezig met rc modelbouw vanaf mijn 12e (en ben nu 40 jaar oud.. reken maar uit), te land ter zee en in de lucht.

mijn multicopter carrière (crash carrière voor de oude garde hier:bier:) ben ik ooit begonnen met een KK bordje, 3 gyro's erop 3 potmeters en gaan met die banaan! in de loop der jaren heel wat verschillende FC's gehad en verschillende multi copters gebouwd.
naast rc is mijn andere hobby motorfietsen bouwen en een beetje rondrijden...

mocht je ooit de kreet "een commandotje doen" tegenkomen op het forum..... jep dat is vernoemd naar mij... als je een goede nagenoeg alles vernietigende crash maakt, dan doe je "een commandotje".... ik hoef nu denk ik mijn vliegstijl niet meer uit leggen denk ik..:hammer:(genoeg bewijs in het crashtopic aka the wall of shame)

ik weet niet of het nog bestaat, maar de MBF multicopter meeting heb ik ooit opgericht, en daar hebben we altijd heerlijk ongebonden vrij kunnen vliegen met de leden van MBF. en elkaar helpen met instellingen etc..


voor de oudgedienden, jahaaa! het ragbakkie heb ik nog steeds en is nog steeds onverwoestbaar:cool:
momenteel ben ik een qav 250 aan het opbouwen voor fpv race en wacht op onderdelen die langzaam maar zeker binnen druppelen vanuit china..
alles is op een strak budget (zie boven waarom) dus het gaat langzaam vanuit china en niets komt tegelijk aan.. zodra ik alles compleet heb ga ik eens rustig oefenen en hoogstwaarschijnlijk het crashtopic weer goed vullen:feli:

zow... genoeg over mij.. terug naar de alle daagse zaken op het MBF:beer:

Een vriend van mij heeft een phantom 3 4k en hij heeft veel last van uitvallende beelden op zijn telefoon op de afstandbediening hoe kan dit komen?

de telefoon maakt verbinding via wifi (2.4Ghz) en je stuurt de signalen van de zender ook op 2.4Ghz..
de zender kan de signalen wegdrukken naar de telefoon toe. waardoor je storing op je telefoon krijgt.

ook ligt een hoop aan de telefoon zelf. niet alle telefoons hebben een goede wifi ontvanger (eigenlijk geen één) alles moet tenslotte zo klein en plat mogelijk.

de telefoon en antenne van de zender ten opzichte van elkaar verplaatsen werkt vaak al verbeterend.
 
waarom vallen mijn quads uit de lucht met f3 en f4 bordjes?bij vol gas dipt hij aan een kant en valt dan uit de lucht.Zelfde setup maar dan met naze bordje niks geen problemen dus esc of motor niet goed lijkt me uitgesloten.Misschien dat d shot 600 of 300 er iets mee te maken heeft want die werken niet op mijn naze 32.Kan alleen maar dingen vinden over slechte motor of esc maar dat lijkt me uitgesloten want bordje veranderen en weg probleem.
 
Zou het de gevoeligere gyro niet zijn?...bij meer vibraties kan desync ontstaan (gyro krijgt het niet meer gecorigeerd)...misschien je boardje (beter) soft-mounten?
 
Zou het de gevoeligere gyro niet zijn?...bij meer vibraties kan desync ontstaan (gyro krijgt het niet meer gecorigeerd)...misschien je boardje (beter) soft-mounten?
heb nu d shot eraf gegooid en multishot erop dat lijkt beter te werken nu ff lipo's laden en echt testen ipv kleine punch out in de achtertuin
 
waarom vallen mijn quads uit de lucht met f3 en f4 bordjes?bij vol gas dipt hij aan een kant en valt dan uit de lucht.Zelfde setup maar dan met naze bordje niks geen problemen dus esc of motor niet goed lijkt me uitgesloten.Misschien dat d shot 600 of 300 er iets mee te maken heeft want die werken niet op mijn naze 32.Kan alleen maar dingen vinden over slechte motor of esc maar dat lijkt me uitgesloten want bordje veranderen en weg probleem.

Toevallig met BetaFlight 3.1.7? Wel Air Mode actief dan? 3.1.7 heeft een bug die bij volgas optreedt, als Air Mode niet actief is.
 
Ik heb Mn post even verwijderd omdat ik dacht in de eerste instantie dat hij omnibus bordje gebruikte,maar volgens mij zit er deugdelijk verschil in omnibus(dys f4 fc) firmware en die Chinese omnibus bordjes..
 
Ik ben zelf erg te spreken over dit HolyBro Kakute AllinOne board: http://www.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_470680.html

PDB, +FC + OSD. Zit in de Fuuton 200, en is daardoor erg licht, maar werkt prima. OSD ook in te stellen via de zender, met on screen menu

had ook een kukate besteld bij HK.... wilde absoluut niet luisteren naar mijn ontvanger. uarts waren doof als het ware, ook geen osd dus.. contact met HK opgenomen en er is een nieuwe onderweg..

dus slechte start... ik had hem gekocht bij HK omdat ik dan hem snel in huis zou hebben... had een nieuwe FC nodig, en de betaflight FC zat in een roeibootje vanuit china. murlphy's law trad in dus eerst ruim anderhalve week moeten wachten op de bestelling van HK. (alles moest gewoon uit NL komen..) om vervolgens een dode FC te krijgen.. althans, bijna terminaal ziek.. de betaflight FC is ondertussen ook aangekomen, en die gaat in mijn main quad. de holybro die opgestuurd word blijft nog even liggen. het zoontje van een kennis van mij wilt met quads beginnen, en wilt zijn eerste zelf bouwen. dus ik ben nu materialen aan het verzamelen zodat hij zijn eerste quad kan bouwen. (ZMR frame, oem 2205 2300KV motoren, E-max 30A blheli esc's en dan dus de kukate als fc.hij krijgt mijn oude 9X in bruikleen om te vliegen en leent mijn lipo's)

de kukate is eigenlijk al lang achterhaald.. een losse osd chip via ftdi te flashen en instellen is zoooo maart 2017... ;)
ook blijken de soldeer verbindingen niet zo goed te zijn... na wat onderzoek van mij bleken een aantal solderingen op het bord niet goed te zijn.. chip met opstaande pootjes.... :( en heb de slechte verbindingen opnieuw gesoldeerd..
de kukate doet het nu dus weer. :) heb straks dus 2 kukates. 1 in een ander quad (nu aan het inbouwen) en de andere voor dat zoontje van een kennis.

hoop deze week ergens tijd te vinden om te vliegen met mijn kukate en BF F3.. echt vergelijken zal niet gaan aangezien het twee totaal verschillende setups zijn... maar goed.. een beetje vergelijken moet lukken..
 
Iemand ook al eens meegemaakt dat een koper op Marktplaats een adres in Italië gebruikt en betaling wil doen via WellsFargo, met de voorwaarde dat de bank pas het geld overboekt naar je rekening als je naar 1 of ander email adres een geldig tracking nummer mailt? Ik heb er mijn twijfels over, heeft alles van oplichting...
 
Iemand ook al eens meegemaakt dat een koper op Marktplaats een adres in Italië gebruikt en betaling wil doen via WellsFargo, met de voorwaarde dat de bank pas het geld overboekt naar je rekening als je naar 1 of ander email adres een geldig tracking nummer mailt? Ik heb er mijn twijfels over, heeft alles van oplichting...

NOOIT aan beginnen
 
Back
Top