Bij mij gingen ook alarmbellen rinkelen. Zeker omdat de "bank" een mailadres zou gebruiken dat op outloook.com eindigt, ipv een eigen domein-naam. En ook toen er zogenaamd 10 euro meer betaald zou worden om "vertraging te voorkomen" en later nog een mailtje kwam dat aandrong om te "doen wat de bank u heeft geregeld" en dat het geld al van "haar" (het zou om een oude vrouw gaan die verpleegkundige is en veel reist, en daarom een account bij WellsFargo heeft ipv een NL bank) rekening af zou zijn.
Die constructie met WellsFargo en een mailadres gebruiken waar je naartoe zou moeten mailen om je betaling te ontvangen, is vaker gebruikt, om mensen andere dingen af te troggelen. Of ze hebben iemand bij de post werken, hetzij hier of in Italië, die het pakket onderschept. Er zijn webwinkels die niet naar Italië willen versturen, vanwege het meer dan gemiddeld "zoekraken" van pakketjes. Of ze gaan bij het adres langs wat ze hebben opgegeven, en waar een restaurant blijkt te zitten, en komen dan met een praatje dat iemand een fout heeft gemaakt met het adres, en het pakket dat is afgeleverd voor hun was bestemd. Ga jij dan, als je merkt dat je opgelicht bent, aankloppen bij dat adres, dan kom je bij onschuldige mensen, die zonder het te weten een rol hebben gespeeld in de oplichting.
Ik heb zo geen link, maar het zou gaan om een zekere Laura die (nog een verdachte aanwijzing) net een week op Marktplaats geregistreerd staat. In dit geval had ik iets te koop staan, en wilde zij een drone kopen die ik te koop had staan.