Multicopter Café

Loop al een tijdje rond te "lurken" op het forum en heb al een paar vragen gesteld (en ben geweldig geholpen) maar ik heb me nog helemaal niet voorgesteld :)

Ik ben Marco, 30 jaar en kom uit omgeving utrecht.

Onlangs begonnen met deze hobby en het meteen goed aangepakt door zelf een drone te gaan bouwen in plaats van het kopen van een kant en klare RTF drone. (het bouwen is 70% van de lol :))

Ik heb nu mijn FPV250 drone (zonder FPV) in elkaar zitten en al enkele test-vluchten gedaan op een veldje bij mij in de buurt. (FPV komt later, zodra ik normaal kan vliegen)
Ook heb ik al een paar bomen gesnoeid, propellors gebroken en ben ik 2 landingspoten kwijt :)
Kortom: het gaat geweldig! :P

Ik heb m'n drone uitgerust met een Naze32 full, met het oog op eventuele transplantatie naar een grotere drone als ik eenmaal goed kan vliegen.
Tot nog toe alleen maar gevlogen in horizon mode; rate lukt me nog niet echt.
En ik heb totaal geen idee of het ding nog verder afgesteld moet worden.

Dus kom ik meteen bij een vraag: is er of zijn er in (omgeving)utrecht een club mensen die eens in de zoveel tijd samen komen om een beetje te vliegen?
Ik vraag dat natuulijk volledig uit eigen belang zodat ik van de kennis en ervaring van die mensen gebruik kan maken door even naar mijn drone te kijken ;) en waar nodig van alles aan te passen :P

hallo,
ik heb mijn quadcopter vandaag eigenlijk voor het eerst goed kunnen testen....
er deed zich een probleem voor...
zie het volgende filmpje:

situatie:
een nieuwe accu wordt geplaatst, kk2.0 gearmed en gevlogen.
direct na het de lucht ingaan gaat mijn lipo alarm, en is de spanning laag...ik daal/land weer....alarm gaat uit.
tweede poging, direct na landen en alarm uit weer de lucht in, en piept weer....vervolgens iets meer gas, en hij gaat direct naar links....zie einde filmpje.

setup:
4x 2212/13 1000kv motoren met bijbehorende regelaars en props:
4pcs 2212 1000KV Outrunner Motor + 4pcs 1045 propeller props (Yellow) + 4pcs HP 30A ESC quadcopter-in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group

kk2.0 met 1.6 firmware (x-mode)

RCplus 2200Mah 11,1v

ledstrip neemt +- 100 mah.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een hele nieuwe definitie van "Phantom kneus"...

pgvENuv.jpg

hallo,
ik heb mijn quadcopter vandaag eigenlijk voor het eerst goed kunnen testen....
er deed zich een probleem voor...
zie het volgende filmpje:

situatie:
een nieuwe accu wordt geplaatst, kk2.0 gearmed en gevlogen.
direct na het de lucht ingaan gaat mijn lipo alarm, en is de spanning laag...ik daal/land weer....alarm gaat uit.
tweede poging, direct na landen en alarm uit weer de lucht in, en piept weer....vervolgens iets meer gas, en hij gaat direct naar links....zie einde filmpje.

setup:
4x 2212/13 1000kv motoren met bijbehorende regelaars en props:
4pcs 2212 1000KV Outrunner Motor + 4pcs 1045 propeller props (Yellow) + 4pcs HP 30A ESC quadcopter-in Parts & Accessories from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group

kk2.0 met 1.6 firmware (x-mode)

RCplus 2200Mah 11,1v

ledstrip neemt +- 100 mah.

Dat ding ziet er zwaar uit :-). Welk alarm gaat er af , is dat de pieper op het bord zelf of een lipo alarm aan de lipo ? Als ie op het bord zit welk voltage heb je daar dan ingesteld voordat hij alarm moet geven ? En wat is het voor een frame...ziet er namelijk best zwaar uit dus misschien trekken je motor's en lipo's het niet ? Hij zwabert trouwens ook aardig ;)

Gewicht is +- 1,1kilo.
Frame alleen 900gram...

Zwabberen komt ook wel een beetje door de nog fabrieksinstelling....
En de door mij nog niet zo goede ervaring

Dat heb ik niet gemeten, maar na dat vluchtje ging er ongeveer 1000mah terug in de lipo.
Dit gebeurde met 2 soorten lipo,
Ook met een flightpower 25evo 2170mah...

allemaal oude lipos?

Probeer eens een gloednieuwe lipo anders.

Mijn lipos gaan meestal na 1-1.5jaar ook zodanig terug in hun capaciteit dat ik ze weg doe.

allemaal oude lipos?

Probeer eens een gloednieuwe lipo anders.

Mijn lipos gaan meestal na 1-1.5jaar ook zodanig terug in hun capaciteit dat ik ze weg doe.
De rcplus lipo heeft een lading of 3 gehad, van die andere is het niet bekend....maar zal ook rond de 3a5 zitten...

Wat mij wel is opgevallen ik dat de motoren toch wel zwaar lopen.
Vanmiddag dus even de lagers van de motoren controleren

goedemorgen,ben hier pas nieuw en kom al direckt met een vraagje af over een Walkera QR X 350 pro met DEVENTION zender devo 10;we krijgen deze niet ingaan en weten het ook niet meer .Zijn er mensen die ons een tip kunnen geven aangaande dit produckt(instellingen en opstart)zodat we deze ook eens kunnen testen bedankt voor de info

Hallo allemaal, door het mooie weer van de laatste paar dagen heb ik mooi kunnen oefenen met mijn blackout maar ik vlieg nog altijd in angle mode. Nu wil ik binnenkort wel gaan oefenen met rate mode. Kan ik dat het beste LOS of FPV doen? hebben jullie ook nog andere tips?

Back