Multicopter Café

Hallo allemaal, door het mooie weer van de laatste paar dagen heb ik mooi kunnen oefenen met mijn blackout maar ik vlieg nog altijd in angle mode. Nu wil ik binnenkort wel gaan oefenen met rate mode. Kan ik dat het beste LOS of FPV doen? hebben jullie ook nog andere tips?

Heel simpel :-) kan je het LOS dan kan je het ook FPV ;). Kortom LOS acro is moeilijker vliegen dan FPV acro.

Nu m'n gimbal en m'n sjcam prima werken zou ik deze vanop de grond willen bekijken, heet een vtx dacht ik?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn verschillende frequentie mogelijkheden (1.2, 1.3, 2.4, 5.8...). Wat ik wel weet is dat ik best geen 2.4 neem, aangezien m'n transmitter 2.4Ghz is).

En 5.8Ghz zou slecht omgaan met obstakels?

Wie zou me op de goede weg kunnen helpen?
Wat zijn de voordelen van deze verschillende frequenties, mogen deze allemaal vrij gebruikt worden in België en welk vermogen neem ik best?

Nu m'n gimbal en m'n sjcam prima werken zou ik deze vanop de grond willen bekijken, heet een vtx dacht ik?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, er zijn verschillende frequentie mogelijkheden (1.2, 1.3, 2.4, 5.8...). Wat ik wel weet is dat ik best geen 2.4 neem, aangezien m'n transmitter 2.4Ghz is).

En 5.8Ghz zou slecht omgaan met obstakels?

Wie zou me op de goede weg kunnen helpen?
Wat zijn de voordelen van deze verschillende frequenties, mogen deze allemaal vrij gebruikt worden in België en welk vermogen neem ik best?

Misschien heb je hier wat aan :-)

hoe-begin-ik-met-fpv

https://www.firstpersonview.co.uk/blog/equipment/vtx-and-vrx/

THE ULTIMATE 5.8GHz VIDEO LINK (AND SIMPLER OPTIONS) EXPLAINED

Laatst bewerkt door een moderator:
Hello iedereen, Ik heb momenteel alle onderdelen klaarliggen om een Mini Spider Hex blackout clone op te bouwen. Het laatste wat ik nog moet bestellen zijn de lipo's. Wat zijn jullie ervaringen? Op de site van BO zelf raden ze 3300 mah (3S of 4S) aan. Ik zou zoizo gaan vliegen op 4S. Echter lijkt mij 3300mah wat aan de zware kant. Ik heb ook een Mini H blackout waar ik het "agressievere" vliegen mee kan doen. Met de hexa wil ik vooral wat chill vliegen, maar moet natuurlijk ook wel de power hebben om eens wat wild te doen zo af en toe. Ik wil gewoon wat meer vliegtijd dan wat je uit een miniH op 3S haalt.. Ik zou zeer blij zijn rond de 8-10 minuten "rustig" vliegen.

Hello iedereen, Ik heb momenteel alle onderdelen klaarliggen om een Mini Spider Hex blackout clone op te bouwen. Het laatste wat ik nog moet bestellen zijn de lipo's. Wat zijn jullie ervaringen? Op de site van BO zelf raden ze 3300 mah (3S of 4S) aan. Ik zou zoizo gaan vliegen op 4S. Echter lijkt mij 3300mah wat aan de zware kant. Ik heb ook een Mini H blackout waar ik het "agressievere" vliegen mee kan doen. Met de hexa wil ik vooral wat chill vliegen, maar moet natuurlijk ook wel de power hebben om eens wat wild te doen zo af en toe. Ik wil gewoon wat meer vliegtijd dan wat je uit een miniH op 3S haalt.. Ik zou zeer blij zijn rond de 8-10 minuten "rustig" vliegen.

Ik heb deze eens getest op de mini Hexa, op zich wel te doen hoor :-)

Multistar High Capacity 4S 4000mAh Multi-Rotor Lipo Pack (EU Warehouse)

Deze zijn ook goed te doen hoor :

Turnigy 3300mAh 4S 30C Lipo Pack (EU Warehouse)

Zijn wel lage C-ratings voor een mini niet? Als je eens goed doorvliegt gaan die lipo's dan niet afzien?

Zeker die Multistars zag ik niet als goede kandidaten..

Ik wil hem in het begin gebruiken om rustig te vliegen maar zoals de meesten, van zodra je gewend geraakt aan het ding ga je automatisch wat wilder beginnen vliegen. Dus ik kijk liever wat voorruit en koop batterijen die de reserve hebben.

Ik vraag me gewoon af: in de 2650 range of eerder naar de 3300 range. Aangezien ik ze beide al gezien heb op mini hex'en vraag ik me af wat de beste keuze is..

het gewicht van de spider ligt tamelijk ver na achteren dus met een zwaardere lipo denk ik ook beter te balanceren

maar weer te zwaar gaat ten koste van je vliegtijd :D

3300 zou denk ik nog net kunnen

Hij vliegt nu 5minuten, en dan i's de lipo nog 11,5volt...
Zou 6minuten nog kan halen.
Er zitten nu inplaats van 10x4,5, 8x4,5 props op...

Laatst bewerkt door een moderator:
het gewicht van de spider ligt tamelijk ver na achteren dus met een zwaardere lipo denk ik ook beter te balanceren

maar weer te zwaar gaat ten koste van je vliegtijd :D

3300 zou denk ik nog net kunnen

Hmm, Gill hier op het forum vliegt naar het schijnt al 10 minuten met een 2700 mah batterij.. En meer dan 10 minuten lijkt we wel sterk niet? Zou wel mooi zijn om er met een 3300 nog meer uit te halen bij rustig vliegen maar lijkt me toch wel sterk :-)

Hey, effe vraagje ...
Ben op zoek naar tx/rx antennes voor men fatshark fpv setje.
Klassieke cloverleafs of de fatshark antennes (met dopje)

10 € vs 40 €

prijsverschil de moeite ?

Mvg

Hey, effe vraagje ...
Ben op zoek naar tx/rx antennes voor men fatshark fpv setje.
Klassieke cloverleafs of de fatshark antennes (met dopje)

10 € vs 40 €

prijsverschil de moeite ?

Mvg
Ze zijn waarschijnlijk wel beter dan Chinese 10 euro clovers, niet beter dan DennisK clovers. Maar vooral minder snel verbogen.. Ik vlieg nu met zowel DennisK als Spironet clovers maar maar niet echt verschil. Moet gezegd dat ik ook niet echt ver ga, hooguit 300m

Pffff, gisteravond alles klaar gemaakt voor de eerste vlucht van het jaar. Goed weer vanmiddag :D plug de lipo in geen beeld...

Thuis even gekeken is de pololu doorgebrand, de 12volt 200ma versie en er zit alleen een camera op... :mad:

Back