Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Keuzes, keuzes; keuzes..
Voor de mini spider hex twijfel ik of ik voor de 2700 mah ga van Turnigy nanotech of voor de 3300 mah van Turnigy heavy duty (Vooral door het gigantische prijsverschil. Kan ik beter een paar extra batterijen kopen..)
Mogelijkheid 1:
Turnigy heavy duty 3300 Mah 4S 60-120C 37 euro
Turnigy Heavy Duty 3300mAh 4S 60C Lipo Pack (EU Warehouse)
Mogelijkheid 2:
Turnigy Nanotech 2700mah 65-130C 41 euro
Turnigy nano-tech 2700mah 4S 65~130C Lipo Pack (EU Warehouse)
Ik zeg "gigantisch" prijsverschil omdat je bij mogelijkheid 1 een batterij hebt met meer capaciteit en nog eens goedkoper is ook.. Dezelfde capaciteit in nano-tech kost 50 euro per batterij..
Die Heavy duty accu's hebben een hoger voltage en behoeven dus een aparte lader!Klopt, maar in hoevere gaat die 70 gram verschil impact hebben op de PID's? Dan heb je uiteindelijk 1 die beter werkt als de andere, ga je finetunen en dan ligt die andere batterij in de kast, ook wat zonde van het geld. Batterijen kiezen is altijd het moeilijkste vind ik :-D Ik had nog niet gehoord van die "Turnigy Heavy duty", ik hoopte hier misschien ook al een ervaring te horen van iemand
"Heavy duty" en "Max Charge Rate (C) 2"? Ik denk dat de charge rate vaak meer zegt over de lipo. Van de 40c turnigy of 25c gens ace die ik gebruikte, beide 5c laden maar heb betere ervaringen met de gens ace ondanks de lagere discharge rating. Geen idee hoeverre ratings correct zijn en hoe ze worden bepaald.
Hmm, Gill hier op het forum vliegt naar het schijnt al 10 minuten met een 2700 mah batterij.. En meer dan 10 minuten lijkt we wel sterk niet? Zou wel mooi zijn om er met een 3300 nog meer uit te halen bij rustig vliegen maar lijkt me toch wel sterk![]()
Sorry, ik dacht dat je de BOLT reeks bedoelde.Vreemd in de beschrijving is dit net zoals de nanotech 14.8V hoor?
Dat zou je wel verwachten he. Met snel laden viel me eerder wel op dat wanneer een lipo minder wordt ook sneller de 4.2v wordt bereikt en de laadstroom terugloopt. Ik denk dat het alles te maken heeft met de interne weerstand en er misschien minder te sjoemelen is met de C rating voor het laden.Dat was me nog niet opgevalen.. Lijkt me wel vreemd.. Een gewone Lipo gaat idd tot ongeveer 5C (aangegeven door HK). De nanotecs zitten rond de 8C. En dan deze die zogezegd moet verkopen als een batterij met hoge ontladingcapaciteit mag maar opgeladen worden met 2C..
Ik laad m'n batterijen nu wel altijd gebalanceerd en op 1C maargoed..
Normaal een batterij die hoge ontlading aankan (in dit geval 60-120C) moet toch ook wel wat hoge ladingscapaciteit hebben of zie ik dit verkeerd?