Beste Modelbouwers,
Ik begeef me nu op onbekend terein als strikt elektro vlieger,
maar na het zien van enkele filmpjes en dergelijke over zogenaamde "Cox" motortjes kriebeld het toch een beetje.
Ik heb de brandstof tak altijd een smeerboel gevonden die ik niet inhuis kan houden (heb geen tuin/garage),
maar met de coxjes lijkt het erop dat je het hele spul zelfs in een gamma koffertje kunt stoppen.
Ik heb eventjes gezocht naar deze motortjes maar kwam er al snel achter dat de firma cox vorig jaar compleet gestopt is met hun modelbouw branche.
Naar een goedkoop cox motortje met goed verkrijgbare onderdelen kan ik dus fluiten?
Maar nu heb ik ergens geluiden gehoord dat er dus ook nog andere merken zijn die dit soort simpele kleine grut verkopen.
Maar ik weet niet hoe je zoiets noemt of welke merken er bestaan,
dus met google ben ik ook helemaal verdwaald.
Heeft iemand een idee of er nog producenten zijn als de cox van toen?
Alvast bedankt!
- Sven
EDIT
Is dit misschien wat?
http://stores.ebay.co.uk/XENALOOK
Een of ander mannetje op ebay heeft nog genoeg van dit spul blijkbaar?
Ik begeef me nu op onbekend terein als strikt elektro vlieger,
maar na het zien van enkele filmpjes en dergelijke over zogenaamde "Cox" motortjes kriebeld het toch een beetje.

Ik heb de brandstof tak altijd een smeerboel gevonden die ik niet inhuis kan houden (heb geen tuin/garage),
maar met de coxjes lijkt het erop dat je het hele spul zelfs in een gamma koffertje kunt stoppen.
Ik heb eventjes gezocht naar deze motortjes maar kwam er al snel achter dat de firma cox vorig jaar compleet gestopt is met hun modelbouw branche.
Naar een goedkoop cox motortje met goed verkrijgbare onderdelen kan ik dus fluiten?
Maar nu heb ik ergens geluiden gehoord dat er dus ook nog andere merken zijn die dit soort simpele kleine grut verkopen.
Maar ik weet niet hoe je zoiets noemt of welke merken er bestaan,
dus met google ben ik ook helemaal verdwaald.

Heeft iemand een idee of er nog producenten zijn als de cox van toen?
Alvast bedankt!
- Sven
EDIT
Is dit misschien wat?
http://stores.ebay.co.uk/XENALOOK
Een of ander mannetje op ebay heeft nog genoeg van dit spul blijkbaar?
Laatst bewerkt door een moderator: