Mini H blackout

Stepup is inderdaad wel beter ja.

Het waaide behoorlijk vandaag, maar toch een videotje van mijn mini X kunnen maken! Ideaal voor skills zo'n ding! Als je dit kan vliegen dan kun je eigenlijk alles vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
klopt mark, maar dat werkt enkel bij 3 s. als je met 4,5 of 6s vliegt is de stepup slimmer, daar je dan altijd 12 hebt;)

We zitten hier in het mini quadcopter topic.
Daar word vaker 2s of 3s gebruikt dan 4s of meer.
Stepup zorgt voor extra verliezen, waardoor je vliegtijd korter word.

Zelf heb ik het nog iets anders gedaan.
Vanuit mijn accu gaat er 12v naar een pololu stepup, en vanaf de stepup voed ik VTX en cam.

We zitten hier in het mini quadcopter topic.
Daar word vaker 2s of 3s gebruikt dan 4s of meer.
Stepup zorgt voor extra verliezen, waardoor je vliegtijd korter word.

met 2s is een stepup ook slimmer;)

en de verliezen zijn zo klein, zijn verwaarloosbaar.

Nee, de site geeft aan dat ie boven de 12v niet meer stabiliseerd ;)
Hoeft ie voor mij ook niet, want dan heb ik toch al 12v :D

Vind los vliegen ook super ziet er zelfs soms knapper uit!
los vliegen is meestal saai om te kijken in een video, want je filmt vanaf een stilstaand punt, maar denk dat hier wel duidelijk is dat een los mini grote fun is :). Je hebt ook minder ruimte nodig dan een grote.

@frank1960: hahaha Thankss

@garbungel: volgens mij pas gisteren opgestuurd vanaf Australie :)
ben alleen nog aan het twisten of ik wel op 4S ga met die TIGERS ?!
wil geen rook zoals bij jou :( maar met Naza lopen ze toch nooit volle gas (denk ik)
en inderdaad heel veel FUN met de Mini !!!
begin er beetje aan te wennen :thumbsup:

Naza stuurt ze normaal gesproken nooit 100% uit (max 45graden banking en 6m/s hoogte verschil), enkel; met flinke correcties willen ze nog wel eens heel dicht in de buurt komen... Echter op lange rechte stukken , kan de naza niet verder dan 45 graden, maar zoals je gemerkt hebt kunnen ze wel flink vooruit, op een lang recht stuk komt er wel steeds wat meer power op de motoren.

Is ook mooi te zien als je bv telemetrie hebt op je Multi, , hoe langer op een recht stuk hoe meer stroom hij pakt. Dus hoe meer de motoren werken.

Ik durf niet te zeggen of ze op 4s met naza en jouw vliegstijl heel blijven.... Ik zou het iig niet gokken, zeker omdat je weet dat ze er bij Garbungel uit fikten.
Ik denk dat ik dan corba's had gekocht als je op 4s wil. Puur om zeker te zijn...

Wil je ultiem snel, en vind je het niet erg om een setje motors te vervangen , en eventueel een esc, dan zou ik zeggen Trial and error!

Naza stuurt ze normaal gesproken nooit 100% uit (max 45graden banking en 6m/s hoogte verschil), enkel; met flinke correcties willen ze nog wel eens heel dicht in de buurt komen... Echter op lange rechte stukken , kan de naza niet verder dan 45 graden, maar zoals je gemerkt hebt kunnen ze wel flink vooruit, op een lang recht stuk komt er wel steeds wat meer power op de motoren.

Is ook mooi te zien als je bv telemetrie hebt op je Multi, , hoe langer op een recht stuk hoe meer stroom hij pakt. Dus hoe meer de motoren werken.

Ik durf niet te zeggen of ze op 4s met naza en jouw vliegstijl heel blijven.... Ik zou het iig niet gokken, zeker omdat je weet dat ze er bij Garbungel uit fikten.
Ik denk dat ik dan corba's had gekocht als je op 4s wil. Puur om zeker te zijn...

Wil je ultiem snel, en vind je het niet erg om een setje motors te vervangen , en eventueel een esc, dan zou ik zeggen Trial and error!
Je hebt een kans dat het goed gaat, want mijn overige 5 motoren heb ik gisteren geïnspecteerd en geen tekenen van smeltende draden of wat dan ook. Misschien was het een motortje wat net niet helemaal 100% was. Maar sowieso is het dat je deze motoren op 4S te ver pusht en het blijft gokken.

Maar om er echt zeker van te zijn dat het goed gaat op 4S zou ik voor Cobra gaan inderdaad of anders 3S met die tigers. Op 3S hebben ze goede lift.
Die keuze moest ik ook maken, maar aangezien mijn mini hexa een long range is en ik alles op 4S had voorzien was het voor mij een makkelijke keuze om terug naar cobra te gaan. Cobra wordt exact volgens de specs belast met de 4S en 5inch. Bij die tigers heb je nog zelfs kans dat je de 12Amp regelaars op 4S maximaal belast.

Hoop snel weer een vluchtje ermee te maken :D.

Back