Mini H blackout

Zolang de motorarmen nog grip hebben kun je hem dus ongestraft inkorten? :p
Maar 2 platen vervangen en hij is dus weer gemaakt, origineel of iets dichterbij...

Man man , Danny das shit jong..
Wel balen , ben al veel gecrasht en echt hard maar dit heb ik nog niet meegemaakt..
Heb men blackout uit 2mm gemaakt en men armen zijn 4mm dik , denk onbreekbaar...zal nodig zijn ;)

Dat zouden dan 3 platen zijn...
Bodemplaat... dan armen, dan weer een plaat... dan boven plaat, is 3 platen...
Emil als ik in je verslag hier kijk zie ik dus geen originele Blackout platen
bouwverslag-mc-slps-23cm-carbon-mini-h-frame-met-naza-lite-en-5-8ghz-fpv-setup-eerste-vlucht-filmpjes-01-01-2014-a

Op zich niet erg, maar mijn vermoeden is dat er hier niet gebruik is gemaakt van de echte stevige goed "geweven" carbon, maar meer die el cheapo china carbon wat je van ebay kan bestellen. Goed carbon zou nooit zo in een rechte lijn moeten breken. Zelfs in een zware crash zou het meer verpulveren en bladeren dan echt als een chocola afbreken in een rechte lijn?

EDIT:
Mogelijk zijn de "cutouts" voor de CCD cam aan de voorkant gewoon een makkelijke breekpunt op die platen. Daar heb je namelijk een hele korte afstand tot aan het rand van de frame, waardoor het makkelijk kan breken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb geen idee, of wel of niet origineel blackout. Hij is me aangeleverd, en ik bouw hem enkel... ;)

Denk wel dat je gelijk hebt met de cutouts..

Die is inderdaad gaaf, bijna een reden om toch voor een blackout te gaan.

Zo dat is pas een mooie oplossing voor de kabel spaghetti :) lIs bij de TBS ook mooi opgelost.
Dit is wel geen carbon neem ik aan?

Kan wel kloppen, maar de gleuf voor de cam voorop x2 is nog een zwak punt als je recht op je neus terecht komt bij de huidige mini quads (niet alleen de Blackout)
Maar dit is de bodemplaat, de rest zal wel weer carbon blijven

De Cam aansluiting is onduidelijk... Zijn er ook cams die goed werken op 3S? Of een converter nodig zoals nu ook?

Lijkt me een goed plan als Blackout wordt ingeseind: wie weet is er een oplossing voor dit soort gevallen.
Zal wel nog vaker voorkomen met een vaart ergens tegenaan: denk er zelf over om er een stuk boven en onder tegenaan te maken
Meer ben overtuigd dat er dan ergens anders dan weer wat knapt: de klap moet toch opgevangen worden door een onderdeel

Ben wel eens tegen 70kmph tegen beton geknalt..., frame had het overleeft.
Was 2mm G10..

werk elke dag met carbon. het is sterk en licht,en ziet er cool uit, maar kan weinig impact hebben, spat uit elkaar of splijt(delamineert). g 10 (glas) kan veel meer impact hebben en meer flex totdat het breekt, is minder mooi maar al mijn frames zijn van g 10.....

Back