Mijn vlieg ervaring van vandaag

lq4tJP.jpg

De ADAMAS blijft indrukwekkend om te zien!!

:koud:Afgelopen zondag een prachtige vlucht met mijn Goevier gehad. In eerste instantie op 200 meter moeten afkoppelen omdat de zwever de sleper dreigde in te halen. Daarna alleen maar zakken maar op 100 meter kwam de thermiek. Heel voorzichtig in draaien en meter voor meter weer omhoog! Uiteindelijk net de 300 aangetikt. Dat geeft voldoening
6F3B8C2F-E694-477F-8B7E-BDE9046A2E3B.jpeg
BAAFE712-1579-4D85-A75C-F82EC9D10CDE.jpeg
9720749F-3388-4F98-91C7-0688E3ADA227.jpeg

Bruno, ik woon er om de hoek.
Ik kan je de hellingen wel laten zien.
De 2 beste zijn:
Hohe Eifelblick in Dreis-Bruck.
Dat is een noordhelling.
De andere is in Walsdorf, wat lastiger te vinden maar volgens mij had ik ergens een filmpje hoe je er moet komen, zal even zoeken.
Als je pech hebt zijn er wat duitsers uit regio Dusseldorf die zich eigenaar noemen van de helling.
Maar daar komt waarschijnlijk volgend seizoen een einde aan omdat we goede contacten hebben met de boer en de burgemeester.

Gevonden...

GJ

Laatst bewerkt:
Blijft een hele brok vliegtuig in de lucht, uiteindelijk toch niet echt een succes in verkoop volgens mij..

Maar goed vliegen zal het vast wel doen.

Blijft een hele brok vliegtuig in de lucht, uiteindelijk toch niet echt een succes in verkoop volgens mij..

Maar goed vliegen zal het vast wel doen.

Hij was toen de duurste van het hele veld en zeker met de korte staart vliegt hij anders dan een conventionele staart. Daar kon men niet aan wennen en er kwam al snel de aanpassing naar deze lange staart waar hij iets meer als een gewone zwever vliegt. Ik moest er naartoe omdat ik een zwaardere aandrijving heb geplaatst en met het cg niet meer uit kwam.

Als ik écht niet meer zou weten wat ik met mijn centen moet doen dan zou ik een 2de willen zodat ik op z'n lichtst met de korte staart en geballast met de lange staart kan vliegen maar op dit moment is vliegen even een beetje bijzaak en dan is zoiets misschien een beetje gek:rolleyes:

Yup.. Mijn mooie dame, model met een verhaal. Ik had niet veel haast, ze heeft zaterdag begin avond voor het eerst in zo'n 5 jaar weer gevlogen. Als ik over 2 weken de motorkap baffles klaar heb en het weer is goed.. Kom ik weer kijken en neem ik haar mee.

"Het vet is van de soep" :rofl::rofl:

De app Windy heeft tegenwoordig de mogelijkheid "soaring forecast". Geen idee of je er in de praktijk echt wat aan hebt maar misschien is het leuk om in de gaten te houden om te zien hoeveel "vet ze op de soep" verwachten voor je geplande zweefvliegdagen.

Laatst bewerkt:
Back