Mijn vlieg ervaring van vandaag

xs9nKp.jpg


Ik wilde al naar huis om een bakkie te gaan doen. Eenmaal geland keek ik bovenwinds en zag 4 valken en wat meeuwen draaien. Toch nog effe een kort vluchtje gemaakt. Binnen de kortste keren hing de Supra tussen de valken. Het steeg als een malle! Het brute stijgen maar afgebroken en geland.

Een donker propje wolk markeert de felle bel en is na de landing nog mooi te zien.

[edit] als je de foto aan klikt wordt hij groot. Je kunt dan inzoomen op het kleine donkere wolkje. En, warempel, de 4 valken zijn als zwarte stipjes zichtbaar! Ook een buizerd is te zien als wat dikkere stip.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto!
Gisteren met de X Dream ook hoog in de wolken gezeten. Iets te hoog naar mijn smaak. Ik kreeg hem slechts na langdurig vol remkleppen en (ongewild) spiralend weer uit de bel. Klotsende oksels daarna, ha.
Blijft een houten kistje, en voor je het weet is het gedaan met de pret, maar het kan blijkbaar veel hebben.
 
Lekker wezen vliegen met de BOT, was wel wat thermiiek maar niet sterk, wel redelijke vluchtjes kunnen maken. Een van de laatste vluchtjes was ik eigenlijk al naar de landing aan het toewerken, zat in de buurt van de honderd meter, vondt ik toch wat thermiek en begon langzaam weer wat te stijgen. Dit ging zo rustig een hondrd meter naar boven en hoe het toen ging weet ik eigenlijk niet meer alleen dat hij bijna onbestuurbaar werd en als een speer verder ging. Flapperons vol uitgezet en best wel fors down gestuurd, zo behoorlijk mijn best moeten doen om alles weer in het gareel te krijgen. Mag zeggen een spannende ervaring die ik nog nooit had gehad.
 
Gisteren in ronde 5 van de F3RES wedstrijd een prachtige start gemaakt en zag dat Geert n bel had op rechts, ik met m'n Slite er naar toe, een hele diepe sink en toen als een speer omhoog en ver naar achter met de wind mee. Geert zat steeds iets hoger. Ik had al de hoop dat dit n mooie score zou worden. Op de terugweg naar doel, hij zat nog steeds heel hoog, gebeurde er iets raars. De kist zet z'n neus naar de grond en ik had totaal geen controle meer. Snel ben ik een stuk richting van de kist gelopen en toen had ik m weer om de controle direct daarna weer te verliezen. De laatste 20mtr boven de grond had ik m weer maar hij was zover weg. Snel de spoiler uit en ergens neergezet. We hadden geen idee waar. Er stond overal veel mais dus ik hield m'n hart vast.
Ik heb de auto gepakt en ter hoogte van de landing gestopt, door een veld gebanjerd alwaar ik n sloot tegenkwam van n goede 2mtr. Even rondgekeken en iets verderop n oversteek gevonden waar ik uiteindelijk in een "onkruid" veld terecht kwam. Even de omgeving gescand en tot mijn verbazing lag mijn kist, zonder schade, 25mtr verder in n struikje. Wat een geluk. Ik ben teruggereden en m'n laatste ronde van de wedstrijd met een andere kist gevlogen.
Ik ben nu thuis de lipo aan het doormeten en heb de failsafe nog eens gecheckt. Deze had iig iets te veel down.

86da7eeeff6583eca4692193563676ef.jpg
 
Gisteren in ronde 5 van de F3RES wedstrijd een prachtige start gemaakt en zag dat Geert n bel had op rechts, ik met m'n Slite er naar toe, een hele diepe sink en toen als een speer omhoog en ver naar achter met de wind mee. Geert zat steeds iets hoger. Ik had al de hoop dat dit n mooie score zou worden. Op de terugweg naar doel, hij zat nog steeds heel hoog, gebeurde er iets raars. De kist zet z'n neus naar de grond en ik had totaal geen controle meer. Snel ben ik een stuk richting van de kist gelopen en toen had ik m weer om de controle direct daarna weer te verliezen. De laatste 20mtr boven de grond had ik m weer maar hij was zover weg. Snel de spoiler uit en ergens neergezet. We hadden geen idee waar. Er stond overal veel mais dus ik hield m'n hart vast.
Ik heb de auto gepakt en ter hoogte van de landing gestopt, door een veld gebanjerd alwaar ik n sloot tegenkwam van n goede 2mtr. Even rondgekeken en iets verderop n oversteek gevonden waar ik uiteindelijk in een "onkruid" veld terecht kwam. Even de omgeving gescand en tot mijn verbazing lag mijn kist, zonder schade, 25mtr verder in n struikje. Wat een geluk. Ik ben teruggereden en m'n laatste ronde van de wedstrijd met een andere kist gevlogen.
Ik ben nu thuis de lipo aan het doormeten en heb de failsafe nog eens gecheckt. Deze had iig iets te veel down.

86da7eeeff6583eca4692193563676ef.jpg
Ontvangst verlies, das best ruk
 
Ontvangstverlies én een vertrouwensbreuk!
Goede afloop, fijn!

Succes met de speurtocht naar de storing
 
Gisteren in ronde 5 van de F3RES wedstrijd een prachtige start gemaakt en zag dat Geert n bel had op rechts, ik met m'n Slite er naar toe, een hele diepe sink en toen als een speer omhoog en ver naar achter met de wind mee. Geert zat steeds iets hoger. Ik had al de hoop dat dit n mooie score zou worden. Op de terugweg naar doel, hij zat nog steeds heel hoog, gebeurde er iets raars. De kist zet z'n neus naar de grond en ik had totaal geen controle meer. Snel ben ik een stuk richting van de kist gelopen en toen had ik m weer om de controle direct daarna weer te verliezen. De laatste 20mtr boven de grond had ik m weer maar hij was zover weg. Snel de spoiler uit en ergens neergezet. We hadden geen idee waar. Er stond overal veel mais dus ik hield m'n hart vast.
Ik heb de auto gepakt en ter hoogte van de landing gestopt, door een veld gebanjerd alwaar ik n sloot tegenkwam van n goede 2mtr. Even rondgekeken en iets verderop n oversteek gevonden waar ik uiteindelijk in een "onkruid" veld terecht kwam. Even de omgeving gescand en tot mijn verbazing lag mijn kist, zonder schade, 25mtr verder in n struikje. Wat een geluk. Ik ben teruggereden en m'n laatste ronde van de wedstrijd met een andere kist gevlogen.
Ik ben nu thuis de lipo aan het doormeten en heb de failsafe nog eens gecheckt. Deze had iig iets te veel down.

86da7eeeff6583eca4692193563676ef.jpg
Dat is niet grappig. Ik zat in dezelfde ronde. Helemaal niet in de gaten gehad dat je problemen had. Fijn dat alles nog heel is. Zoeken naar de oorzaak, altijd lastig. Ik ben in ieder geval overgestapt naar servo's van een wat hogere prijsklasse voor hoogte en richting.
 
Wat blijkt uiteindelijk de oorzaak: een slechte lipo en... een verkeerd ingestelde failsafe [emoji19]. De laatste is inmiddels aangepast, de lipo wordt vervangen door n Li-Ion.
 
De afgelopen week zijn we met een paar mensen van de club in de Eifel geweest. We hebben een prachtige nazomer week beleefd, heerlijke temperaturen in de zon. Helaas liet de wind ons in de steek.

Met elektro-hulp kon nog wel eens een bel gevonden worden en werden toch prachtige vluchten boven het mooie landschap gemaakt.

Hieronder een paar foto’s (let wel foto’s! Screenprints van de iPad, niet op de playknop drukken dus….).

Ander vliegverkeer gespot:
IMG_1569.JPG


Ook de vliegers zelf komen in beeld:
IMG_1566.JPG


De micro heeft eindelijk kennis gemaakt met micro V1. De kistjes hebben samen aan de helling gevlogen, hebben echt niets nodig om te soaren.
IMG_0320.JPG
 
De jaarlijkse hellingvliegtrip naar de Vogezen is voor ons weer begonnen.

Uit diverse hoeken van Nederland treffen we elkaar op de eerste dag op de helling.

mIuWtC.jpg


De een na de ander 'druppelt binnen' . Er is volop vliegplezier. Het voelt als thuiskomen en we gaan verder waar we vorig jaar gebleven zijn.

H27Dch.jpg


Aan het eind van de middag klaarde het op en de helling ging overal dragen. Iedereen kwam aan z'n trekken.

Voldaan konden we de eerste middag afsluiten.

lq4tJP.jpg
 
Laatst bewerkt:
De jaarlijkse hellingvliegtrip naar de Vogezen is voor ons weer begonnen.

Uit diverse hoeken van Nederland treffen we elkaar op de eerste dag op de helling.

mIuWtC.jpg


De een na de ander 'druppelt binnen' . Er is volop vliegplezier. Het voelt als thuiskomen en we gaan verder waar we vorig jaar gebleven zijn.

H27Dch.jpg


Aan het eind van de middag klaarde het op en de helling ging overal dragen. Iedereen kwam aan z'n trekken.

Voldaan konden we de eerste middag afsluiten.

lq4tJP.jpg
Nu wel alles droog houden ;)
 
Back
Top