Vandaag een heerlijke zonnige dag, helaas waaide het uit zuid-oost, niet echt ideaal op ons veld. Eerst een sleepjes met de Stinger, ging prima, in de oostelijke richting gestart en de sleper boog mooi naar zuid en steeg mooi over de bossen heen.
De Stinger bleef zelfs n beetje boven dan maar ff snel landen en de ASW20 naar boven.
Ook werd deze rustig oostelijk en daarna zuidelijk omhoog gesleept, op 265mtr ging ik er af. Het hobbelde nogal. Na wat rondjes draaien niets gevonden en een beetje door gestoken naar de andere kant van ons veld. Daar kwam ik n bel tegen en binnen mum van tijd zat ik weer tegen de 200mtr. Maar ik merkte dat er bij het draaien de draai steeds sneller ging ook al stuurde ik voor met aileron en rudder tegen. Dit klopte niet. Ik probeerde de kist weer recht te leggen. Hij draaide, wanneer ik de knuppels los liet, steeds weg. Even de remmen proberen, ai, dat gaat niet goed, hij draaide helemaal op een zij, snel weer recht leggen en zo ging het maar door tot het moment dat het niet meer ging. Er was geen houden aan, van 150mtr de grond in.
Wat n plof.
Ik heb m in de auto gelegd, ik ga morgen de accu checken en de servo's in de vleugel.
En merkte, voor de sleep, dat het intrekbaar wiel n beetje moeilijk deed. Oei. Oei.
En wat jammer.