Ik heb vandaag met een aantal anderen heerlijk staan vliegen op Langevelderslag.
Mijn Orca deed het prima, maar toch blijft de Typhoon stiekem leuker aan de helling.
Naast vliegen heb ik ook weer eens heerlijk staan fotograferen, een oude hobby. Ik doe het niet vaak meer, maar toch voelt het altijd weer lekker als ik de camera in mijn handen heb.
MaartenX heeft een nieuw PSS speeltje voor het eerst de lucht in gegooid. Deze deed het prima en Maarten was bijzonder tevreden.
Ik trek bij alle foto's altijd even de horizon recht (die staat bij alle foto's dezelfde kant op scheef, en ook nog eens altijd ongeveer evenveel), en ik crop de foto's zodat model en horizon niet in het midden staan. Maar bij onderstaande foto heb ik juist de horizon verder scheef gezet en het model in het midden, tegen mijn eigen regels in. Het duurde even waarom ik begreep waarom, maar ineens zag ik het: de foto doet me erg denken aan de beelden vanuit de ene fighter die de andere achterna zit. En zo krijg je ineens een hele andere dynamiek in het beeld.
Filmpje van het model:
Berrie heeft flink staan raggen met zijn gereviseerde Solarissen. Ik ben al een aantal jaren met Berrie op stap geweest naar de Wasserkuppe en Vogezen. In het begin vloog Berrie altijd erg bedachtzaam en hij sprong nooit echt uit de band met vliegen. Nu is hij zich aan het bekwamen in het F3F vliegen en tjonge, dat ging flink hard vanmiddag. Niet alleen vliegt hij gewaagder dan 'vroeger', maar hij staat er ook nog eens meer ontspannen bij. Een paar jaar geleden kon je geen gesprek met Berrie voeren als hij aan het vliegen was door zijn opperste concentratie, nu kan je onder het vliegen gewoon een kletspraatje maken. Leuk om te zien!