Niet echt vandaag, maar....
Afgelopen 2 weken was ik voor een heugelijk familie feit bij onze franse kinderen en nu met kleinkind.
Natuurlijk wat te vliegen meegenomen.
Afgelopen dinsdag heb ik gevlogen op de Puy de Manse.
Een een flinke bult met massieve lift.
Op het Hellingzweef forum staat er meer over.
Gevlogen met mijn eigen 1.5 m zwever met NM29 profiel dat Berrie in zijn snelle helling zwever heeft. Eerder die week leeg gevlogen op 550 gram, nu met ballast op 1032 gram, als een speer. Vliegen super heerlijk, landen met zoveel lift is een crime.
Verder natuurlijk met de geballastte Pace VXL2. Met #16 keycam op het kielvlak en ballast voorin om het zwp goed te houden.
Jammer dat de lens toen nog steeds niet goed in de camera zat, het is nu verholpen maar voor deze opname te laat.
Ook is de camera erg naar beneden gericht waardoor ik meteen ook flink down moest trimmen. Niet verwacht dat zo'n betrekkelijk klein ding daar zoveel invloed heeft.
Ik heb nog nooit gevlogen in zoveel lift, zover ik de 2.5 m Pace durfde te vliegen was er overal een fenomenale lift. Zeker een omweg waard, hoewel, de Puy de Manse ligt op 20 minuten van het Lac de Serre Poncon, een favoriete vakantie bestemming van velen.
Rick