Ik heb een uurtje op het slufterstrand gestaan, 2 medestrijders gingen weg toen ik aan kwam maar dat mocht de pret niet drukken.
Met Oudenbosch in de nabije toekomst was het hoogste tijd dat ik eens wat ging oefenen op de F5J discipline vliegen. Dus met Jacobbos' 3 en 10 minuten stemmetje op de telefoon en de F5J logger in bruikleen heb ik een leerzame middag achter de rug.
Ik heb alleen een beetje ruzie met die timer want hij zet 30 seconden nadat ik de accu aansluit de motor uit, ik dacht dat hij pas moet gaan tellen als je de motor start. Ik heb wel geleerd dat ik, als ik goed mijn best doe, in 9 seconden de accu kan aansluiten, kapje plaatsen, zender om mijn nek, kist optillen en klaar staan om te starten.
Dit geeft iets meer dan 20 seconden motorlooptijd en dat geeft in ieder geval de informatie die ik wilde hebben.
En dat is hoe hoog ik kom met de beperkte motorlooptijd: ik zat met 3 starts allemaal rond de 160 meter. De 4de start had ik om de een of andere reden wel 30 seconden, kwam dus aanmerkelijk hoger maar toen deed ik zelf iets verkeerd waardoor ik de hoogte niet af kon lezen.
Ik weet in ieder geval dat ik veilig kan vertrekken en niet bang hoef te zijn te hoog te starten.(Hoewel dat qua wedstrijd mijn laatste prioriteit is haha!)
Landen heb ik geoefend door mijn regenzeil op het strand uit te leggen. Dat geeft een rechthoek van 2 bij 3 meter waar ik zonder zand in de motor netjes kan landen.
Ik kwam er redelijk in de buurt maar nog niet echt op de stip. 2 keer op het zeil, 1 keer gevangen om niet in het zand te eindigen en 1 keer te vroeg beneden en niet eens op het zeil.
Ik maakte het mij ook niet makkelijk want ik ben ook meteen met die timer aan gaan vliegen dus heb je ook nog eens de planning om precies op tijd beneden te zijn.
(want met windkracht 3 op het duin is het geen uitdaging om 10 minuten vol te vliegen)
ik heb ook maar 1 keer de 10 minuten gevlogen, de rest met 3 minuten en dan is het nog moeilijk om na de start binnen drie minuten beneden te zijn.
Ik had het zo naar mij zin dat ik niet eens aan foto's heb gedacht! Wat is dit, zelfs zonder wedstrijd, al verschrikkelijk leuk om te doen zeg!!!
Als het mooi weer blijft en de schepen geven mij genoeg vrije tijd ga ik dit nog een paar keer doen!
En eens kijken wat de grootste 3S accu kost die ik kwijt kan want op ik zit momenteel op net geen 4 minuten motorlooptijd dus ik kan maar 4 keer starten.