het heeft lang geduurt , maar na de verhuis vond ik hier een veldje in de buurt, waar ik best wel kan vliegen met DLG en elektro toestellen.
ik had dus al een tijd de plannen om een zwever elektro te maken (nood breekt wet)
en ik had een cumulus xxl waarbij de neus standaard al afgezaagt was... (heeft een balsa neusje gehad )
ik moest dus enkel ALLES vanbinnen slopen en helemaal opnieuw opbouwen.
vorige maand uiteindelijk de neus eraf gesneden , en mijn accu die ik op een plaat in de neus ingebouwd had moest verwijderd worden... ook de servo's die ik zo ver mogelijk naar voor geplaatst had moesten ineens onder de vleugel komen...
ik nam er rustig mijn tijd voor en gisteren was alles klaar.
ik ben namiddag naar het veldje gegaan en deed een paar handstarts...
aangezien ik ALLE instellingen opnieuw moest doen (nieuwe ontvanger ook) bleek dat er nog een hele boel gewijzigd moest worden...
uiteindelijk alles goed gekregen... het CG ligt nu 4mm achter het achterlijke aangegeven CG van de fabrikant.
de motor zit op een schuiver opzij van mijn zender, zodat ik de butterfly functie op de stick kon behouden.
de vleugel heeft een speed thermiek en cruise stand....
ik ben na het fine tunen een half uurtje boven geweest. daarna geland omdat ik het moe was. thermiek was er met hopen!
de buizerds waren erg bang van een onbekend iets.... nooit eerder een zwever gezien
na 20min thermieken kwamen 4 ooievaars doorgetrokken. (zouden ze nu al op de terug weg zijn?)
ik heb nu dus een zwever elektro om hier opt veld van de boer te kunnen vliegen. iets wat serieus tegen mijn principes is... een zwever hoort geen motor te hebben in mijn ogen... maar je kan moeilijk een lijn spannen door de maisvelden rondom
achja... kheb fun gehad!