Mijn vlieg ervaring van vandaag

Heerlijke dag gehad met clubwedstrijdjes. Geweldig! Een enorme bult lol gehad! En daar gaat het uiteraard om.

S40B9Ii.jpg

Vlak voor de touchdown bijna OP de doellandingsstip, echter ging het niet om touchdown, maar om stilstand positie hehe, jammerrrr

FCdaIY6.jpg

Het eten na afloop op bet veld was geweldig geregeld!

Topdag!

Tja dat f5j lijkt me nog steeds wel geinig, maar ik kan niet zo goed tegen een competitie element. Bloednerveus word ik daarvan...

Tja dat f5j lijkt me nog steeds wel geinig, maar ik kan niet zo goed tegen een competitie element. Bloednerveus word ik daarvan...

`The proof of the pudding is in the eating!´

Oftewel: gewoon meedoen en daarna beoordelen of het wat is. En die zenuwen horen er gewoon bij, maakt je scherp en na een paar keer wen je er echt wel aan. (en vraag dan om een ervaren vlieger/coach, die praat je er wel doorheen)

Dus tot 1 september!

Groet,

Jacob Bos

Fox van FMS

Vandaag met mijn nieuwe kist gevlogen de Fox van FMS.
Gekocht van een collega modelvlieger, was nog nieuw in doos en een super prijsje.
Een heerlijk tussendoor kisje voor op de helling. Ik kon hem niet laten liggen.

Zie filmpje [URL="
[/URL]

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Twee weken geleden had ik mijn Graupner Cirrus te koop gezet, bedacht ik me weer net op tijd :-)

Cirrus8_zps6933221b.jpg

Na vanmiddag weet ik weer een hele poos zeker dat ik hem niet zal verkopen.
Het verbaast me dat er nog niet meer mensen gepost hebben want nadat de buien wegtrokken werd het me toch een partij thermisch! En dan vliegt zo'n oudje echt mooi hoor.

Eén start gemaakt, motor uit op ongeveer 150 meter en vervolgens een uur boven gebleven voordat ik het zat was.

Volgens de GPS-log :
Vliegtijd 1u 0min 57 sec
Hoogtewinst 1527 meter
Afgelegde afstand 29,3km
Gemiddelde snelheid 28,8km/u

Echt héérlijk gevlogen....

130908_Cirrus_zpsab6ef486.jpg

Arjan,

je had hem NET op tijd uit de verkoop gehaald :-) Anders had ik er vandaag mee genoten!
Dat is overigens prima gelukt met de alpina. wegens het vocht in de lucht maar niet hoger als 500 meter geweest, maar dat lukte 3x op rij.. 1 uur in de lucht met 30 seconden motorloop :-)

Wel een stijve nek maar wat was het lekker vanmiddag na 14:30:worship:

Vandaag heerlijk met Willem P in een weiland staan vliegen. Gewoon met de Riser aan het elastiek, terug naar de basis. De thermiek was slechts zwak, maar een beetje pielen op een nulletje+ vind ik eigenlijk net zo leuk als omhoog knallen in bulderweer. Echt hoog zijn we niet geweest, maar ik heb me toch uitstekend vermaakt.

Ik heb een uurtje op het slufterstrand gestaan, 2 medestrijders gingen weg toen ik aan kwam maar dat mocht de pret niet drukken.

Met Oudenbosch in de nabije toekomst was het hoogste tijd dat ik eens wat ging oefenen op de F5J discipline vliegen. Dus met Jacobbos' 3 en 10 minuten stemmetje op de telefoon en de F5J logger in bruikleen heb ik een leerzame middag achter de rug.

Ik heb alleen een beetje ruzie met die timer want hij zet 30 seconden nadat ik de accu aansluit de motor uit, ik dacht dat hij pas moet gaan tellen als je de motor start. Ik heb wel geleerd dat ik, als ik goed mijn best doe, in 9 seconden de accu kan aansluiten, kapje plaatsen, zender om mijn nek, kist optillen en klaar staan om te starten.
Dit geeft iets meer dan 20 seconden motorlooptijd en dat geeft in ieder geval de informatie die ik wilde hebben.
En dat is hoe hoog ik kom met de beperkte motorlooptijd: ik zat met 3 starts allemaal rond de 160 meter. De 4de start had ik om de een of andere reden wel 30 seconden, kwam dus aanmerkelijk hoger maar toen deed ik zelf iets verkeerd waardoor ik de hoogte niet af kon lezen.
Ik weet in ieder geval dat ik veilig kan vertrekken en niet bang hoef te zijn te hoog te starten.(Hoewel dat qua wedstrijd mijn laatste prioriteit is haha!)

Landen heb ik geoefend door mijn regenzeil op het strand uit te leggen. Dat geeft een rechthoek van 2 bij 3 meter waar ik zonder zand in de motor netjes kan landen.
Ik kwam er redelijk in de buurt maar nog niet echt op de stip. 2 keer op het zeil, 1 keer gevangen om niet in het zand te eindigen en 1 keer te vroeg beneden en niet eens op het zeil.

Ik maakte het mij ook niet makkelijk want ik ben ook meteen met die timer aan gaan vliegen dus heb je ook nog eens de planning om precies op tijd beneden te zijn.
(want met windkracht 3 op het duin is het geen uitdaging om 10 minuten vol te vliegen)

ik heb ook maar 1 keer de 10 minuten gevlogen, de rest met 3 minuten en dan is het nog moeilijk om na de start binnen drie minuten beneden te zijn.

Ik had het zo naar mij zin dat ik niet eens aan foto's heb gedacht! Wat is dit, zelfs zonder wedstrijd, al verschrikkelijk leuk om te doen zeg!!!
Als het mooi weer blijft en de schepen geven mij genoeg vrije tijd ga ik dit nog een paar keer doen!

En eens kijken wat de grootste 3S accu kost die ik kwijt kan want op ik zit momenteel op net geen 4 minuten motorlooptijd dus ik kan maar 4 keer starten.

Vandaag heerlijk met Willem P in een weiland staan vliegen. Gewoon met de Riser aan het elastiek, terug naar de basis. De thermiek was slechts zwak, maar een beetje pielen op een nulletje+ vind ik eigenlijk net zo leuk als omhoog knallen in bulderweer. Echt hoog zijn we niet geweest, maar ik heb me toch uitstekend vermaakt.

Dat ben ik helemaal met je eens Raymond! Hier(Kampen) was het ook licht thermisch waardoor ik 3 vluchten van ca. Een kwartier heb gemaakt. Aangezien anderen graag door mij opgesleept wilden worden heb ik de vluchten een paar keer voortijdig afgebroken.

Twee weken geleden nog 3 dagen op de helling in de Vogezen gestaan. Daar waren de belletjes ook steeds heel zwak maar dat maakte juist dat de uitdaging extra groot werd. Om dan toch een uur boven te blijven is er wel heel wat vliegerschap nodig. Extra leuk is dan om het ook zonder vario te doen!

Max

Zoals Raymond al aangaf vandaag samen in het weiland gestaan. Raymond met de elastiek en ik electro. Het was erg rustig waardoor zijn rizer en mijn Sundowner en Carrot een mooi vliegbeeld gaven. soms omhoog maar vaker een "nulletje". Lekker rondjesdraaien en hopen dat het omhoog gaat.Erg genoten weer.

Ik heb alleen een beetje ruzie met die timer want hij zet 30 seconden nadat ik de accu aansluit de motor uit,
Dan staat je gas niet helemaal dicht in de 0-stand want hij hoort 30 seconden nadat je voor de eerste keer gas geeft pas te stoppen. Moet je wel even naar kijken hoor, anders is het echt listig.

Justus, jou probleem heb ik ook gehad. Oplossing is precies wat arjan aangeeft, in mijn geval heb ik de trim voor gas ook helemaal terug geschroefd én de subtrim voor de nulstand van roeren/gas ook helemaal terug. Toen was het opgelost.

Jacob

Unilog2. Met Graupner zenders heb je dat probleem niet, die hanteren blijkbaar een iets andere 0-stand dan Futaba.
Maar wat Jacob al zegt, als je de gas-trim gewoon helemaal naar beneden trek gaat het geloof ik al goed.

ik zal sowieso het bereik opnieuw regelen en als het probleem blijft ga ik mijn motortrim terug halen tot hij het doet...bedankt voor de tip!

Back