Wat bedoel je hiermee?
Dat het beter is de bec van de motorregelaar niet te gebruiken en een aparte bec toe te voegen? Wat doe je dan met de stroomvoorziening van de regelaar die toch via hetzelfde snoertje loopt? Ik heb hier niet eerder van gehoord.
Mijn laatste electrokist had een speed 700 en nicads....Aangezien ik binnenkort weer een grote electrokist hoop te hebben moet mijn kennis weer even opgekrikt worden...;-)
Alvast bedankt voor je info!
Patrick
Wat ik hierover kan vertellen is uit eigen ervaring. Iedereen gebruikt andere apparatuur en wat voor de 1 wel werkt werkt niet voor de ander. Wat ik gemerkt heb door de jaren heen is dat bij hoge vermogens, zeg maar hoger dan 30A belasting, de regelaar bec dramatisch leeg getrokken kan worden en de ontvanger in de failsafe gaat. Wanneer je ook nog digitale servo's toepast welke echt bijna tegen kortsluitspanning vermogen kunnen vragen, en ook alle servovoedingskabels via de uiterst kleine printbanen van de ontvanger stroom moeten leveren, dan vraag je echter om moeilijkheden. Sommige ontvangers binden snel, andere niet en dat kan je een model kosten.
Ook is het van belang dat de bec gestabiliseerd is via LC filters. Een goede ontvanger is al gefilterd. Meeste hebben het niet. Een dip in je spanning en einde oefening.
Je voorkomt elende door een aparte bec te gebruiken, gewoon op de hoofd accu aansluiten.