Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Je schreeuwde zo hard dat ik het zelfs door de vario heen hoorde.Het klonk indderdaad niet goed Dirk, daarom schreeuwde ik
ook zo hard
Maar ik denk dat het met de reparatiedienst wel goed komt, niet?
Verder nog heerlijk ge dlg met de zone v2
Lyckele
Oei ernstig gevalletje cariës.Vandaag lekker gevlogen, maar het eind liep wat minder.
Ik was lekker mer Alpina aan het vliegen.
Beetje thermiek hier en daar, maar niet om over naar huis te schrijven.
Dus ook maar lekker een beetje raggen met die bak.
Bij stijgvlucht 7 of 8 of zo, had ik het idee dat de motor niet klonk zoals het hoort. De rest van de mensen op het veld waren allemaal aan het schreeuwen: STOOOOPPEN!!!
Tja, en dan gehoorzaam ik maar, mijn oren zijn beroerd..., da's bekend.
Eenmaal op de grond bleek het inderdaad niet goed. Prop was soms een beetje (1/8 slag) rond te draaien, maar blokkeerde dan.
Goed, dan thuis maar eens kijken.
Motor open gemaakt, en dan zie je dit uit de planeetvertraging komen.
En ik kan je vertellen, dat hoort niet zo .
Die naaldjes horen er wel in, niet los maar in de kooi, en dan ook nog eens pakweg 2x zoveel.
Laten we die maar even opsturen naar de reparatiedienst.
Dirk.
En er was nog wel "betonspray" (factor 50) op het veld!
PS: en het kleurt ook niet echt bij de kisten die je bij je had!
Ik weet het niet zeker, maar hysterese misschien?Maar bij de volgende accu was het opeens gedaan met het rustige vliegbeeld. Hij bleef maar dompen en wilde met zijn neus omhoog, zeker als ik net in de wind was gedraaid.
Accu dus 1.5 cm naar voren, maar nog steeds leek het alsof het zwaartepunt te veel naar achter zat.
Lood erbij in de neus, en nog steeds een enorme neiging naar boven te te gaan en te overtrekken.
De landingen waren enerverend maar ik heb de boel wel heel gehouden.
Erg raar allemaal - want een uurtje ervoor had hij zonder extra lood en met de accu zeker 2 cm terug perfect gevlogen...
Thuisgekomen het zwaartepunt op een stuentje nagemeten, nou die zat ruim een cm voor de aangegeven afstand - en die heb ik ook nog eens bekeken in de gebruiksaanwijzing: tussen 90 en 98 mm van de voorlijst moet tie zitten.
Wat kan dit zijn - vooral het feit dat hij het eerst wel goed deed en later niet meer is toch verbazend.....
Nou - tips welkom...
Roger
Maar bij de volgende accu was het opeens gedaan met het rustige vliegbeeld. Hij bleef maar dompen en wilde met zijn neus omhoog, zeker als ik net in de wind was gedraaid.
Maar bij de volgende accu was het opeens gedaan met het rustige vliegbeeld. Hij bleef maar dompen en wilde met zijn neus omhoog, zeker als ik net in de wind was gedraaid.
Accu dus 1.5 cm naar voren, maar nog steeds leek het alsof het zwaartepunt te veel naar achter zat.
Lood erbij in de neus, en nog steeds een enorme neiging naar boven te te gaan en te overtrekken.
De landingen waren enerverend maar ik heb de boel wel heel gehouden.
Erg raar allemaal - want een uurtje ervoor had hij zonder extra lood en met de accu zeker 2 cm terug perfect gevlogen...
Thuisgekomen het zwaartepunt op een stuentje nagemeten, nou die zat ruim een cm voor de aangegeven afstand - en die heb ik ook nog eens bekeken in de gebruiksaanwijzing: tussen 90 en 98 mm van de voorlijst moet tie zitten.
Wat kan dit zijn - vooral het feit dat hij het eerst wel goed deed en later niet meer is toch verbazend.....
Nou - tips welkom...
Roger
Het blijft wel raar dat dit in modelbouwland zo'n onbekend fenomeen is er er grote groepen zijn die bij een dompend vligtuig meteen roepe: accu naar voren!
Koekie, koop er dan ook maar een andere zender bij. Veel type nummers hebben verkeerde potmeters. Als je veel carbon aan board hebt geeft dat ook problemen. Als een spectrum ontvanger in de failsafe schiet kan het zomaar 3 tot 5 seconden duren voordat ie weer gebonden is..meestal met fatale gevolgen.