Mijn vlieg ervaring van vandaag

Balen Bertus, weg als in ver weg weg, of alles de grond in en afgeschreven?

Ik gun het natuurlijk niemand, maar ik vind het rot dat het jou net overkomt.

Ik kwam naar me toe vliegen uit een bel en ineens was het over.
Hij bleef netjes rondjes draaien en kwam in een bel.
De vario bleef het doen we zijn er nog lang achter aan gereden (20 a 30 min) maar we konden hem nergens meer vinden.
Is naar 1200 meter geklommen daarna gezakt tot 100 meter waarna hij weer begon te klimmen tot 250 meter daarna was ineens het signaal weg ook al reden we wat terug.

We moesten om met de auto naar de weg rijden eerst 400 meter verder van het vliegtuig af rijden en konden hem toen dus niet volgen.

Er zit net een nieuwe accu en vario (sky assistant) in.
Het vervelende is dat ik na een reparatie vergeten ben mijn adres er in te zetten.
Ik ben er knap ziek van eerlijk gezegd.

In welke omgeving ben je hem kwijtgeraakt Bertus?

Misschien zijn er mede-forummers die wat opvangen van bewoners daar in de buurt...

't is in ieder geval te proberen!

Wel balen met hoofdletters zeg, mijn medeleven!!

Ik vloog in wijk en Aalburg.
Maar hij kan best tot Almkerk gekomen zijn.
Het is daar hoofdzakelijk polder.
Ik heb een print screen van de voor mijn gevoel locatie omcirkeld en zal hem zo hier plaatsen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Bertus, ik scheur daar regelmatig door de polder, zal een oogje int zeil houden!
Dat waardeer ik zeer.
Ik twijfel of ik een advertentie in een krantje daar moet zetten.
Ik vraag me af hoeveel mensen advertenties lezen.
Op marktplaats heb ik al een oproep gezet.
Het vervelendste vind ik mijn vario daar was ik net zo blij mee.:(

Jeetje wat vervelend zeg! Ik hoop dat je 'm snel terug vindt! Al enig idee over de oorzaak? Je kon je vario blijven beluisteren dus een batterij zaak was het niet?

----------------------
Sent from iPhone.

Bertus heel vervelend om te horen, ik leef met je mee en ik hoop dat de kist nog weer bij je terug komt. Een kist crashen is 1 ding, er 1 kwijtraken is een heel andere categorie. Met welk systeem vlieg je eigenlijk?
Laten we hopen dat de kist gevonden wordt!
Groeten, Maarten

Vandaag dan dus de maiden gehad van mijn Riser 100 die ik naar electro had omgebouwd. (zie het bouwdraadje)

Ik moet zeggen het was moeizaam... Eerst trok hij erg naar links en moest ik vol rechts bijtrimmen om veilig te landen. We hebben de vleugel vervolgens doorgemeten en toen bleek dat in het eerste stuk, links, teveel washout zat. De achterlijst kwam bij de knik al r boven.

Ik dus snel naar huis en met fohn en strijkbout in de weer. Na een kwratiertje waren beide stukken tot de knik prachtig plat en het tweede stuk had 5 mm washout aan beide kanten.

Weer terug gekomen deed hij het prima, zeker toen ik de accu nog wat naar voren deed vloogtie prima. Hij ging rechtuit, vloog langzaam, geen neiging tot tipstall - perfect zou ik zeggen..goed

Maar bij de volgende accu was het opeens gedaan met het rustige vliegbeeld. Hij bleef maar dompen en wilde met zijn neus omhoog, zeker als ik net in de wind was gedraaid.

Accu dus 1.5 cm naar voren, maar nog steeds leek het alsof het zwaartepunt te veel naar achter zat.

Lood erbij in de neus, en nog steeds een enorme neiging naar boven te te gaan en te overtrekken.

De landingen waren enerverend maar ik heb de boel wel heel gehouden.

Erg raar allemaal - want een uurtje ervoor had hij zonder extra lood en met de accu zeker 2 cm terug perfect gevlogen...

Thuisgekomen het zwaartepunt op een stuentje nagemeten, nou die zat ruim een cm voor de aangegeven afstand - en die heb ik ook nog eens bekeken in de gebruiksaanwijzing: tussen 90 en 98 mm van de voorlijst moet tie zitten.

Wat kan dit zijn - vooral het feit dat hij het eerst wel goed deed en later niet meer is toch verbazend.....

Nou - tips welkom...

Roger

Oh, vergeet helemaal mee te leven met Bertus - ik ken je niet maar dit is zwaar @#%$@ - misschien nog wel erger dan een crash....

Mwoh,morgen lange broek aan en weer vliegen.
Pret zal niet gedrukt worden.

Zekerst niet met dat ik één vlak vario ga leren kennen

Vandaag lekker gevlogen, maar het eind liep wat minder.
Ik was lekker mer Alpina aan het vliegen.
Beetje thermiek hier en daar, maar niet om over naar huis te schrijven.
Dus ook maar lekker een beetje raggen met die bak.
Bij stijgvlucht 7 of 8 of zo, had ik het idee dat de motor niet klonk zoals het hoort. De rest van de mensen op het veld waren allemaal aan het schreeuwen: STOOOOPPEN!!!
Tja, en dan gehoorzaam ik maar, mijn oren zijn beroerd..., da's bekend. :(

Eenmaal op de grond bleek het inderdaad niet goed. Prop was soms een beetje (1/8 slag) rond te draaien, maar blokkeerde dan.

Goed, dan thuis maar eens kijken.
Motor open gemaakt, en dan zie je dit uit de planeetvertraging komen.
En ik kan je vertellen, dat hoort niet zo ...

Planeetvertraging.jpg

Die naaldjes horen er wel in, niet los maar in de kooi, en dan ook nog eens pakweg 2x zoveel. :(
Laten we die maar even opsturen naar de reparatiedienst. :rolleyes:

Dirk.

@ roger:

Moet je de vleugel verwijderen voor het wisselen van de accu?

In dat geval kan er een servo-kabeltje tussen gezeten hebben.
Dan klopt de instelhoek ineens niet meer....:rolleyes:

Was zomaar een eerste ingeving hoor....

Het klonk indderdaad niet goed Dirk, daarom schreeuwde ik
ook zo hard :mrgreen:
Maar ik denk dat het met de reparatiedienst wel goed komt, niet?

Verder nog heerlijk ge dlg met de zone v2

Lyckele

Back