Mijn vlieg ervaring van vandaag

Dit was op Maasvlakte, Slag Maasmond. Goed dragende duin bij NNW tot NNO, alleen stenen om te landen dus vliegen met stevige kisten of vangen.

Justus

Vanochtend een beetje wezen elastieken met mijn Starlight F3J. Tegen 12 uur werd het me te warm en schoot ik hem nog één keer af. Uitgangshoogte vanaf het elastiek rond de 100 meter, de eerste 10 minuten lukte het met moeite om tussen de 60 en 100 meter te blijven dobberen. En toen ging het ineens los :-)

Overigens gebruikte ik enkel de logfunctie, ik heb het variosignaal niet aan gehad. Dus het is "echt" gevlogen zoals sommigen dat dan noemen....

120522_Starlight.jpg

Uiteindelijk was ik hem nog bijna kwijt ook, de lucht was van dat melkachtige wit en dan kan je zwever ineens uit beeld verdwijnen. Daarna maar gauw geland en een sigaretje gerookt :-)

vandaag voor het eerst dit jaar met het vrouwtje samen gevlogen...

ze vind het vliegen in koud weer niet aangenaam, maar vandaag was ze er als de kippen bij.

ik sleepte met een aangepaste easycub... (ailerons uitgesneden, aangezien het een staartgestuurde was) en zij hing achter me met een Disco van Robbe.

het was voor mij de 2de keer dat ik sleepte, en voor haar de eerste keer achter een sleper.
het ging in het begin dus niet zo prettig...
het was zoeken achter de juiste snelheid, de juiste klimhoek, want ze hing maar met een klittebandje aan me.
vaak kwam ze erg vroeg los van de sleeplijn.
maar na een poging of 7-8 ging het als vanzelf... mooie klimhoek, ze hing er redelijk stabiel achter, en trok haar tot een mooi hoogte...

we hebben de zender afwisselend vastgehad, maar zijn 30min weggeweest.

het was erg thermisch, en men vrouwke heeft voor t eerst thermiek gedraaid met haar zelfgebouwd toestel :)

ze was zo fier als een gieter natuurlijk.

ikzelf heb er ook van genoten... het zonnetje maakte er 30° van. wat wil een mens nog meer??? zijn langverwachte super-ava-pro-4flaps? :) nog even geduld helaas...

Wow!!! Een echtgenote die ook vliegt! 8O
Da's een goed huwelijk.

Jaloers :oops:

;-)

Dirk

haha, haar opa heeft haar de hobby doorgegeven, samen met mooie erfstukken zoals een cirrus 25, en een amigo etc.. (de 3dekker hangt nog aan t plafond)
na haar crash met de amigo heeft ze een jaar niet gevlogen, maar ben ik begonnen met het vliegen.
binnen de 3maanden had ik mijn brevet, en heb ik haar onder men vleugels genomen, en haar verder leren vliegen...

nu doen we het samen, en doen dit weekend voor de 2e keer samen de clubwedstrijd :)

ik geniet er allessinds van :)

gisteravond en vanmorgen nog gevlogen met mijn SALy :-)

heerlijk weer maar termiek kon ik helaas niet vinden waren ook nergens roofvogels te vinden of andere dieren die iets vonden. toch lekker met het modelletje kunnen vliegen en zelf maar iets leuks bedacht om te kunnen kijken hoe veel stuurfouten ik maak ;-)

heb op mijn timer van mijn zender 20sec. motorloop ingestelt en het gas begrenst op half waarmee ik tot nu toe maximaal 5min. heb kunnen vliegen dus een goed glijgetal heeft het modelletje wel en dat kan ik op een 550 3s ongeveer een half uur doen:-)

het is een mooi klijntje van 1.30 span dus je kan hem heel mooi met de hand vangen maar vanmorgen sloeg het noodlot toe :-( helaas ving ik hem mis en sloeg de neus de grond in waardoor de motor afbrak :-(

ach hij zit alweer in de epoxy dus als het goed is heb ik hem vanmiddag weer klaar :-)

84cb6.jpg

foototje van nog zonder motor maar er is eigenlijk niets aan veranderd anders dat een 10x4 aeronout op op de neus ;-)

Fling DLG

Vandaag de Fling DL die ik vorig jaar van iemand had overgenomen maar eens voorzien van een klein ontvangertje en de mini Rx accu opgeladen.

Het was vanavond om 20.30 heel rustig met een klein windje, en de stoute Dlg schoenen aangetrokken om deze tak van sport ook maar eens te proberen.

Nou dat is echt lachen en leuk en het laat het luie zweet bij mij goed stromen:p, ik kon er niet mee stoppen maar moest wel toen het donker werd.

Wat een leuke manier van proberen te zweven, het gooien lijkt zo makkelijk maar is echt wel een kunst ben ik achter.

Hij heeft op een klein scharniertje van het hoogteroer na het in ieder geval overleeft.

Er moet wel een boel aan de afstelling van de pull pull draadjes gebeuren, nieuwe draadjes trekken, hevels staan niet haaks in de nulstand en veel te veel speling, morgen maar eens een loep zoeken en Staalgaren kopen en dat mini klusje met mijn "kleine" handjes proberen te klaren:rolleyes:

wordt zeker vervolgd en kan ook mee naar Oostenrijk voor een rustige dag :D

groet

Terence

JAA, mooi werk hé. Ben ook verslingerd geraakt door de Spinnin Birdy's.

Tip: koop geen staalgaren maar ga naar de viswinkel en haal van dat dunne kevlar visdraad, de goede naam weet ik nu even niet, dat van mij is rose gekleurd.. Is superdun en supersterk.

Groet,

Jacob

EDIT: Dynema heet het geloof ik.

Een Fling DL is leuk om enthousiast van te worden, maar wacht maar tot je een keer een echte dlg aan de knuppels hebt. Die gooien veel makkelijker, lichter én hoger en vliegen een stuk fijner. Vlieg je mode 2? Dan moet je in Oostenrijk mijn fireworks maar eens vliegen. Het leuke van een dlg aan de helling is ook nog dat je kan vliegen van geen wind tot windkracht 6.

Een Fling DL is leuk om enthousiast van te worden, maar wacht maar tot je een keer een echte dlg aan de knuppels hebt. Die gooien veel makkelijker, lichter én hoger en vliegen een stuk fijner. Vlieg je mode 2? Dan moet je in Oostenrijk mijn fireworks maar eens vliegen. Het leuke van een dlg aan de helling is ook nog dat je kan vliegen van geen wind tot windkracht 6.

Ik vlieg mode 2 dus dat aanbod neem ik graag aan Raymond.

Ik heb de Fling gekocht om entousiast te worden en die kan dan ook de eerste klappen opvangen en later op zoek naar een betere DLG:p

maar ik weet zeker dat dit verslavend is :help: (nog meer)

groet

Terence

JAA, mooi werk hé. Ben ook verslingerd geraakt door de Spinnin Birdy's.

Tip: koop geen staalgaren maar ga naar de viswinkel en haal van dat dunne kevlar visdraad, de goede naam weet ik nu even niet, dat van mij is rose gekleurd.. Is superdun en supersterk.

Groet,

Jacob

EDIT: Dynema heet het geloof ik.

Dank je voor de tip Jacob, ga ik dat kopen.

Het mooie is dat ik 50 meter van een heide terrein afwoon:p en dit makkelijk gaat daar

groet

Terence

groet

Nou dat is echt lachen en leuk en het laat het luie zweet bij mij goed stromen:p, ik kon er niet mee stoppen maar moest wel toen het donker werd.

Wat een leuke manier van proberen te zweven, het gooien lijkt zo makkelijk maar is echt wel een kunst ben ik achter.

Terence

voor deze verslaving bestaan nog GEEN pilletjes! :D super dus!

gooien is geen kunst.... je kon immers ook niet lopen of autorijden op 1u :)
hoe meer je gooit, hoe beter dit wordt.

wat gezegd werd, een goede dlg gooit veel beter... hou het als waarheid :)

je moet haast niets meer doen dan eens vrolijk rond je as draaien, eventueel al huppelend, en je zit zo boven!

welkom in de wereld van de DLG addicts!

voor deze verslaving bestaan nog GEEN pilletjes! :D super dus!

gooien is geen kunst.... je kon immers ook niet lopen of autorijden op 1u :)
hoe meer je gooit, hoe beter dit wordt.

wat gezegd werd, een goede dlg gooit veel beter... hou het als waarheid :)

je moet haast niets meer doen dan eens vrolijk rond je as draaien, eventueel al huppelend, en je zit zo boven!

welkom in de wereld van de DLG addicts!

Dank je wel voor het welkom, addicted was ik al en nu ook nog DLG erbij:confused:

Er komt me vast wel een leuke DLG voor niet te veel op het pad de komende tijd, hij hoeft niet supermooi te zijn maar wel sterk;)

dat draaien valt wel mee alleen het moment van loslaten en de hoek is een kunstje wat je veel moet oefenen denk ik

Terence

de meeste beginnelingen laten te laat los... waardoor het toestel in een bocht trekt.... (dit in combinatie met te hoog over je schouder willen gooien, en het loopt helemaal mis)
komt dit je bekend voor, dan moet je iets eerder lossen ;)

Gezien ik me meer richt op vogels en hoe ze vliegen heb ik met veel plezier het houten vogelmodel van Bob Hoey gebouwd. Nu voorzien van een electromotor en het hedendaagse prachtige weer het 1 en ander gefilmd. Echt een prachtige zwever met een unieke besturing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Net echt, van onderaf gezien een heel mooi vliegbeeld.
Zal wel wat uurtjes in zitten.
Ik vind die vogels wel heel erg mooi maar ben niet verder gekomen dan Lara de meeuw.
Helaas alleen geschikt voor de luwe momenten.
Zijn er ook openbare tekeningen ergens te vinden?
Ton

Deze zou ik ook wel willen bouwen. Is het niet handiger als je een paar setjes afdrukt en die verkoopt? dan haal jij je inkoopbedrag eruit en hebben wij ze goedkoper als via de site ;)

Eindelijk was ik vandaag aan de beurt.
Ik was lekker aan het thermieken geweest omdat het aardig waaide was ik net weer tegen de wind in aan het steken en op eens stuurde hij niet meer, weg excel competition 3.
Alles weg.

Back