Mijn vlieg ervaring van vandaag

Vandaag had ik voor mijn werk een klusje in Vaals (Limburg). Omdat er wel wat wind stond op RC-network ff gecheckt of er een hang in de buurt was. En ja hoor, hemelsbreed 300 meter van de plek waar ik moest wezen is een leuke helling:
full

Beetje komvormig, kort gras, mooi uitzicht, helemaal leuk.
Ik had wat licht spul meegenomen maar er stond toch aardig wat wind dus de Sagitta 900 maar eens laten fluiten door het dal. Die van mij heeft het originele E205 profiel waarvan men zegt "E205 lauft wie ein tier" en dat heeft 'ie gedaan vandaag :mrgreen::mrgreen:
Deze hang draagt goed tot ver in het dal. Verder was het zelf thermisch en aardig wat roofvogel activiteit. Landen is wat tricky omdat je in de liftzone moet landen. Een circuitje achterlangs zit er niet in want daar staan huizen (café :proost:) Crosswind de kleppen uit ging echter prima.
Hier ga ik vaker naar toe :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben blij Maarten dat je nog zoveel plezier hebt van mijn "ex". :D

Hoop ook dat dat nog lang zo zal blijven.

Groeten, Jan-Hein.

@Serge: ja het was heel naar :D:D:D:D

@JH: dat hoop ik ook, het is echt een super kist. Opvallend hoe snel deze kan vliegen. Fluit ook heerlijk. Iedereen die zegt dat een tweeasser saai is nodig ik uit om deze kist te bouwen en te vliegen.

Vandaag de Sagitta wee uitgelaten en de Scout.
Met de weinige thermiek aanwezig was het aardig hooghouden .Kreeg zelfs het commentaar dat dat ding niet omlaag wou .
Lekker gevlogen van 1 tot 5 vanmiddag .

Ik vond het nogal kil en van thermiek was bij ons al helemaal geen sprake :-(..
Ook waaide het redelijk hard en vlagerig, niet echt prettig om een groter model te vliegen.
Na 1.5 uur en maar 3 vluchtjes de auto in gevlucht en huiswaarts gekeerd.

Hopen dat het vanmiddag beter gaat want ik mag weg van de vrouw, hoera!
(Normaal mag ik maar één middag vliegen per weekend, zucht..)

Groeten,

Paul.

Ook waaide het redelijk hard en vlagerig, niet echt prettig om een groter model te vliegen.

Groeten,

Paul.

single blijven! DE oplossing voor piloten als wij!
voor je het weet eist de vrouw je weekend ook nog op! ;)

of doe zoals mij, zorg ervoor dat je vrouw ook vliegt! haha

ot: gisteren nog eens een "experimental briljant" in de lucht gelaten....

wolken volledig in straten getrokken, en onder de wolken door van belletje naar belletje duwen.
het ging, maar een lolletje was het zeker niet...

Het was lekker vandaag .iets aan de frisse kant ,maar thermiek was er .

En inderdaad Maarten de sagitta reageert erg lekker in de lichte thermiek .

Groeten,

Paul.

Ik mag altijd weg, vraag is dan of ik terug mag komen ;-)

Groet, Jacob Bos

Tjongejonge, wat een sneue figuren bestaan er toch

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

Tsja, ik weet het Jaap.
Maar wat nou beter is... wel een vrouw en weinig vliegen of geen vrouw en veel vliegen, daar ben ik nog niet helemaal uit :-).
Alhoewel... 's avonds in bed tegen een vliegtuig aan kruipen lijkt me nu ook weer niet wat ;-).
Ik rommel voorlopig wel zo door...

Helaas niet kunnen vliegen vanmiddag, een goede vriend belde of we meegingen wandelen. En dat hebben we maar gedaan, zowat 10 km! Was wel erg gezellig.

En Loeki,
flink balen voor jullie! Ik hoop dat ze die klojo's vinden...

Groeten,

Paul.

wij hebben ons vermaakt vandaag. Veel gesleept met Salto en Ka-8 achter de Big Lift, Ronan heeft onze nieuwe Multiplex Gemini ingevlogen.

Het halve modelbouwforum liep rond op de hei vandaag :-)

Nou weet ik dat Wil foto's heeft gemaakt maar niet hoe ik hem kan bereiken. Maarten of Lyckele, weten jullie dat?

Er zitten nogal kleine wieltjes onder de Gemini, starten op gras gaat niet zo heel makkelijk....

Het halve modelbouwforum liep rond op de hei vandaag :-)
Nou weet ik dat Wil foto's heeft gemaakt maar niet hoe ik hem kan bereiken. Maarten of Lyckele, weten jullie dat?

Ja dat weet ik wel.
Oh je wil dat ik er ook iets mee doe ;)
Nou goed ik zal Wil ff contacteren. Mogelijk heeft hij dit allang gelezen, Wil is meer een meelezer dan iemand die veel berichten plaatst (en dat is zijn goed recht)

Vandaag was mijn eerste vliegdag op VZG. Wat een geweldig veld en aardige mensen. Los van het slepen met de Minimoa heb ik lekker gevlogen met mijn F3J Starlight. Er lagen twee lieren uit en er kon lekker omhoog gejankt worden. Termiek was op de hei voldoende aanwezig, ik heb een paar lange vluchten gemaakt. Hier ga ik nog veel plezier beleven denk ik zo maar....Heerlijk dagje!

Was weer geweldig Arjan. En laat die Ronan maar schuiven zeg. tjone, vliegt ie een gemini zelf in alsof ie er al jaren mee vliegt! ode en die respect jongeman!

Hoi,

@Arjan:
Ik kan Wil wel bereiken. Ik zal kijken wat ik kan doen. Hij heeft ook een hoop gefilmd heb ik van hem begrepen. Dat zal wel iets langer duren.

Ik heb vandaag ook heerlijk gevlogen. Iets minder lekker met de grote Horten, de motor wilde niet echt vermogen opbouwen. Daar ga ik binnenkort wel eens naar kijken.

Verder heb ik (net als Arjan) even met de nieuwe kist van Serge mogen vliegen. Wat een heerlijk kistje! Fantastisch goed te sturen, zo makkelijk te draaien. Steekt goed, thermiekt zeer goed. Volgens mij kun je hem in de thermiek trimmen, en dan je handen in je zakken stoppen tot hij uit het zicht dreigt te verdwijnen.

En ik heb natuurlijk ook nog twee vluchten met Alpina gemaakt. En voor de eerste keer een GPSlogger meegenomen. Heel leuk om dat een uit te lezen. Wat cijfers (bedenk dat Alpina 7 kg! weegt):
  • 'slechts' twee vluchten gemaakt: 1e 45 min., 2e 38 min. en bepaald niet 'zuunig' gevlogen.
  • totaal afgelegde afstand: 87,9 km :mrgreen:
  • stijgen op motor: 7-9 m/s
  • daalsnelheid in zweefvlucht: 1 m/s :confused: Er zijn kisten die dat beter doen ...
  • cruise-speed 42 km/u
  • topsnelheid 184 km/u :mrgreen: daarvoor moest ik 200 hoogtemeters in 10 s 'verstoken',
  • max. bereikte hoogte 491 m :rolleyes:
  • maximale afstand tot startpunt 750 m (op 353 m hoogte) = lineaire afstand 829 m
De vlucht in Google Earth bekijken.

Leuk ding zo'n GPS-logger (voor 2 tientjes!).

Gr. Dirk.

Het was heerlijk F3J weer vandaag. Lekker veel starts gemaakt en thermiek was er zeker. Ben blij dat ik vorig jaar bij VZG lid geworden ben.

full

De beelden van Wil komen er aan ;)

Grt Lyckele

Back