Mijn vlieg ervaring van vandaag

Potverdikkie, die Ginkelse heide is net wat te ver weg naar mijn zin, anders had ik er ook al lang lid geworden. Thermisch goed, vaak slepers aanwezig, veel bekenden van hier. Het is dat ik net verhuisd ben, maar anders....... ;)

Ik heb me vlakbij huis overigens ook vermaakt met mijn dlg en de Typhoon. Het was vrijwel helemaal bewolkt, maar de bewolking had wel structuur met soms lichte plukjes eronder. Er zaten kleine lichte bellen. De dlg wilde omhoog, de Typhoon niet maar die kon ik soms wel een tijdje op hoogte houden. Eigenlijk vind ik zulk prutsweer soms heerlijk, het is meer uitdaging om weg te komen dan bij kastelenweer waarbij een pitts special met gas uit nog omhoog gaat.

Nog even zoemeren met de Typhoon:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was heerlijk F3J weer vandaag. Lekker veel starts gemaakt en thermiek was er zeker. Ben blij dat ik vorig jaar bij VZG lid geworden ben.

full

Leuke Foto en mooi om dat zo terug te zien: de grijnzen op de gezichten geven wel aan dat het een leuke dag was :D:D F3J vliegen is toch wel erg leuk...

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens Google Earth ben je niet hoger gekomen dan 44 meter dus dat is onder de toegestane grens van 300 meter :)

Maar welk loggertje is dat trouwens?
Die 44 m constant had ik gezien (knap overigens als ik echt zo gevlogen zou hebben. Moet je eens proberen, 87,9 km zonder één meter hoogteafwijking ...). Het zal wel een foutje van de software zijn, of een gewoon een functie die ze niet in de KMZ-export hebben ingebouwd. Ik moet de instellingen nog maar eens goed nalopen, of op zoek naar een beter pakket.

Het gaat om deze logger, besproken in dit draadje (vanaf post #54).
Het ding heeft mij €20,46 gekost (incl. verzendkosten( bij een dollar-eurokoers van 1,27. Die koers is nu bijna €1,35

Ik heb de behuizing eraf gehaald en vervangen door een krimpkous. Vnl. vanwege de ruimte. Die 2 gram gewichtsverschil maakt voor Alpina niets uit. Rechtstreeks op 4,8 V onvangerspanning is goed. Als je 5 cellen vliegt zoals ik in Alpina, dan moet je een 7805 in het kabeltje solderen. Verbruikt van dat ding is 3x niets.

Dirk.

En wederom een volkomen zinloze actie door een stel dronken lui of wat pubers. Ik kan heel slecht tegen dit soort dingen. Je zou moeten weten waar ze wonen en hun huis eens moeten strippen, dan ben je ineens de grootste **** die er bestaat. Hopelijk vergoedt de verzekering eea, de daders krijg je helaas toch niet te pakken (misschien maar beter ook voor ze).
Ik wens Louis en andere Colombia leden succes met het vervolg.

Jeetje wat klote dit! Ons clubgebouw van vliegclub ZLC in Zoetermeer, die we onlangs nieuw hebben, is ook al opengebroken geweest waarbij ze gelukkig alleen een losse rol grondkabel hebben gestolen. De koperprijs... pffff
We laten hem dan ook verder helemaal leeg. Meer is tegenwoordig niet meer mogelijk blijkbaar...

Welk veld is dat in Ede? Welke club? Mogen wij met een select groepje zweef fanaten van ZLC eens ene dagje komen gastvliegen? Wat een plek! :-o

Met winglets wordt hij te goed zichtbaar.
Nu is het recht van voren gezien een streep, en een streepje van opzij.
Met Winglets wordt hij veel te zichtbaar van opzij ... ;)

Dirk

Back