Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ik heb een test gelezen waarbij dat op elegante wijze werd opgelost. Nl door i.p.v. de remkleppen te gebruiken de beide richtingsroeren naar buiten werden gezet. Ze hebben nl ieder een eigen servo dus dat kan vrij eenvoudig (zit natuurlijk niet standaard in de meeste zenders geprogrammeerd maar met een vrije mixer is dat snel geklaard). Op die manier was de Fauvel goed te landen.
Max

Dat is een aardige oplossing ja. Blijft een unieke kist! Jammer dat die kits van Aeronaut zo duur zijn.

De maiden van Terence, baarbij ik de start nog niet heb kunnen plaatsen. Mijn bewerkingsprogramma slikt het niet...

ik gooi hem even omhoog om een beetje recht te doen aan het filmpje van Douglas na al ons "nurflugel-geouwehoer"

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor. Zo'n plank heeft altijd wel wat ja.
Zag op Douglas z'n Youtube kanaal de Sagitta van Serge ook al langs komen, ik heb weer wat gemist vandaag.
Gefeliciteerd mannen ik neem d'r één op jullie succes :-) :celebrate:

Laatst bewerkt door een moderator:
Van harte Terence en Serge. Prachtige eerste vluchten !!!

Als ik die plank zo lekker zie draaien, dan belooft dat nog wat voor het voorjaar met wat thermiek.

De Sagitta blijft toch altijd een Sagitta ondanks die extra vleug. Eenzelfde vliegbeeld als die van mij (een 2-asser) ondanks de ailerons.

Veel plezier ermee en hou ze heel.

Groet, JH

Laatst bewerkt:
Wat een heerlijk kistje Terence!
Zoals je misschien al weet heb ik er een zwak voor, deze planken. Van het voorjaar begin ik aan een Medea

medea0.jpg

Een clubgenoot van mij zal binnenkort z'n CNC-frees er op los laten :D

Groeten Rick

Vandaag weer de Sagitta uitgelaten (of mezelf ? )
Was op het veld rond een uur of 10 .

Er was niemand dus eerst lekker de instellingen goed ingevlogen .Zwaartepunt nog een 5mm naar achteren gehaald .

Daarna zijn we gaan oefenen voor het F5J gebeuren . Door de wind en geen thermiek (of zeer weinig aanwezig)lagen de vluchten tussen de 5 en 8 minuten ,elke keer inclusief 30 seconden motorloop .tot 3x toe toen de zon wat doorbrak volle mep gevlogen .
Doellandingen gaan redelijk met deze wind 2x buiten bereik gekomen met de 1e landingen ,maar daarna continu maximaal 2 meter van de stip en 1x een 70 cm van de stip .

Sagitta wil redelijk lopen in de wind ,maar rond de klok van half 1 vond ik het wel genoeg ,toen begon het aardig te waaien en kwam er een donkere lucht aanzetten (had al voor 2 hagelbuitjes moeten schuilen onder het zeil wat ik al klaar had gelegd )

Maar goed ook dat ik gestopt was ,er kwam wat sneeuw naar beneden en ik had het spul droog in de auto.

De rest heb ik vandaag lekker in mijn hok doorgebracht .

Ja Gert ik zie het al.
Mooie montage geen zwaartepunt problemen?
Is ook mooi aan elkaar geplakt dat filmpje.
Van de zomer met de vakantie komt er nog een ES II bij in de lucht.
Veel plezier.
Ton

Zo doe ik t ook! Heurlijk! Mode 2 gewend geraakt door de heli's, werkt prima voor vliegtuigen hoor!

----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)

Tsja,

Ik ben een mode 1 vlieger, en dan kijk je hier raar van op....

Vind het persoonlijk wel prettig om rol en hoogte gescheiden te hebben...

Maar ja, ieder het zijne hé...:rolleyes:

Precies, ieder zijn eigen heug en meug.
Ik hou er zelf weer van om de rol en hoogte in 1 beweging te kunnen bedienen i.p.v. met 2 afzonderlijke handen.

'T is maar net wat je gewend bent.

Back