was vandaag dermate buiig en winderig met te grote vlagen om wat te doen ,dus niet naar het flugfest in elten gegaan (balen )
jan hein is nog langs geweest om de tekening van de metrick op te halen (wie een copie wil ,even mail adres pm doen heb ze gelijk digitaal vast laten leggen )
maar vanavond om 1930 ging de wind liggen(lees van wind 5 naar 3 ) en brak de hemel open . ik af naar een weilandje in de buurt ,waar ik met toestemming van de landeigenaar me gang mag gaan .
de condor opgebouwd , even een stukje gestegen , wat gesnuffeld veel turbulentie , dus nog wat hoger gestegen (een meter of 250 geschat ), daar ging het af omhoog onder de buienwolken , ik weet niet wat het plafond van die wolken was ,maar de conor werd opeens wazig , spoilers omhoog en terug omlaag ,op een meter of 300 weer de spoilers normaal gezet , rustig uitvliegen en op een 250 meter weer eens terug naar die wolk , weer dat zelfde geintje .toch op die 1,5 minuut motorloop een kleine 26 minuten gevlogen , daarna geland , accu's gecontroleerd of er nog genoeg in zat , zat nog sap zat in , volgende stijgvlucht , nu gestoptop een 200 meter .en het ging weer af omhoog ,nu was er ondertussen een serieus buienwolkje op aan het zetten , even wat verder in de richting van de wind kijken ,oops dat zag er niet goed uit . snel wat loopings immelmas en rollen gedraaid om de hoogte zo snel mogelijk af te bouwen . kist snel in het gras gezet , afgebouwd en in de auto . zat net met mijn dochter in de auto , of ze een schuif open trokken .
toch nog een uurtje gevlogen en mijn dochter bleef sprinkhanen vangen
ondanks het pokkenweer toch nog kunnen vliegen ,lekker ,wat kun je je dan toch nog goed voelen .