Mijn vlieg ervaring van vandaag

Jij denkt nu al een 2CV rijder die een Ferrari formule 1 auto mag proberen en de monteurs de opdracht geeft de demping en de vering helemaal terug te schroeven, omdat die Ferrari niet wil overhellen in de bocht.... :-)

Wederom een topvergelijking Arjan, ben jij echt goed in volgens mij hahah
 
Vandaag heb ik voor het eerst in lange tijd weer eens een lekkere dag 'voor mezelf' gevlogen. Niet op een meeting, maar gewoon op Valkenburg doen waar je zin in hebt, met het zonnetje op je kop en een briesje door de haren. Heerlijk. Ook nog wat belletjes gehad met de FireWorks en de Fantasy. Helaas was er niemand om achter de Mentor te hangen.

Na het modelvliegen ben ik nog even gaan buurten bij de 1:1 zweefvliegclub waar ik heel lang gevlogen heb. Er waren veel bekenden, en ik werd prompt uitgenodigd te gaan zitten in de ASK-21. Ik kan het nog! Echt roestig was het niet eens na 5 jaar. 15 jaar zweefvliegervaring zakt niet zomaar weg.
Het toeval wil dat ik gisteren een ASK-21 model heb overgenomen. Dus ik heb meteen wat foto's genomen van de beschildering, zo kan ik het model hetzelfde maken als de kist waarin ik vele instructievluchten gedraaid heb.
 
Soortgelijk gevoel bij mij Raymond! Heerlijk met de ASW 1,5 uur in een weiland gestaan! Lekker de kop leeg vliegen.

Enne, geloof me, toeval bestaat niet . . .

Jacob


Vandaag heb ik voor het eerst in lange tijd weer eens een lekkere dag 'voor mezelf' gevlogen. Niet op een meeting, maar gewoon op Valkenburg doen waar je zin in hebt, met het zonnetje op je kop en een briesje door de haren. Heerlijk. Ook nog wat belletjes gehad met de FireWorks en de Fantasy. Helaas was er niemand om achter de Mentor te hangen.

Na het modelvliegen ben ik nog even gaan buurten bij de 1:1 zweefvliegclub waar ik heel lang gevlogen heb. Er waren veel bekenden, en ik werd prompt uitgenodigd te gaan zitten in de ASK-21. Ik kan het nog! Echt roestig was het niet eens na 5 jaar. 15 jaar zweefvliegervaring zakt niet zomaar weg.
Het toeval wil dat ik gisteren een ASK-21 model heb overgenomen. Dus ik heb meteen wat foto's genomen van de beschildering, zo kan ik het model hetzelfde maken als de kist waarin ik vele instructievluchten gedraaid heb.
 
Vandaag heb ik voor het eerst in lange tijd weer eens een lekkere dag 'voor mezelf' gevlogen. Niet op een meeting, maar gewoon op Valkenburg doen waar je zin in hebt, met het zonnetje op je kop en een briesje door de haren. Heerlijk. Ook nog wat belletjes gehad met de FireWorks en de Fantasy. Helaas was er niemand om achter de Mentor te hangen.

Na het modelvliegen ben ik nog even gaan buurten bij de 1:1 zweefvliegclub waar ik heel lang gevlogen heb. Er waren veel bekenden, en ik werd prompt uitgenodigd te gaan zitten in de ASK-21. Ik kan het nog! Echt roestig was het niet eens na 5 jaar. 15 jaar zweefvliegervaring zakt niet zomaar weg.
Het toeval wil dat ik gisteren een ASK-21 model heb overgenomen. Dus ik heb meteen wat foto's genomen van de beschildering, zo kan ik het model hetzelfde maken als de kist waarin ik vele instructievluchten gedraaid heb.

Gefeli met je nieuwe aanwinst (foto's en bouwdraadje??) na de verhuizing neem ik aan of zit je er al?
Het was jammer dat ik de laatse 4 dagen van mijn vakantie niet kon vliegen anders had ik je zeker even gebeld!

Grt Lyckele
 
Bouwdraadje zou niet erg interessant worden, de kist is al gebouwd. Met motor in de neus. Ik ga er een paar wielen en een sleepkoppeling inzetten, en dat is alles. Spullen zijn besteld, hopelijk vliegt hij voor de verhuizing nog, wielen en sleephaak komen daarna wel.

Foto (genomen door mijn 6-jarige zoontje met een zware spiegelreflexcamera ;))
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie kist Raymond. op de foto lijkt het of je gaat hellingvliegen:D:D
Leuk om weer eens 1:1 te vliegen...en waarom zou je zoiets verleren??
 
Gister heeft met succes de maiden van mijn Alpha plaats gevonden,
Afgelopen zomer voor 2 tientjes een onbekende romp van iemand overgenomen.
De romp verkeerde in nieuwstaat maar er waren geen vleugels en naam bij.
Aan de binnenkant van de romp staat een sticker dat het om een romp van Multiplex gaat.
Geruime tijd gezocht om welk type het gaat. Uiteindelijk foto's gevonden van 4 X 4 op dit forum. Het kon/kan niet missen dat het om een MPX Alpha 2.8 gaat.
Ik had nog een paar vleugels liggen van 3,2 meter en deze passend gemaakt.
profiel van een Cirrus.
Hier onder het filmpje van de Maiden eerder deze week.
Ik moet zeggen dat hij een goede glijhoek heeft maar ook goed reageerd op de roeren en het gas. De bochten waren strak te vliegen en van stall heb ik niets gemerkt. Ook bij lage snelheden bleef hij vliegen. Ik denk hier veel plezier aan te krijgen,


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi kissie Wim. Nu nog wat lager binnenkomen, dan hoef je hem niet zo te drukken. Je komt nu erg snel binnenvliegen en je drukt hem tegen de grond, is niet nodig. Volgens mij kan hij best wat langzamer binnen komen kabbelen.
 
Mooi Willem, die Cirrus vleugels doen het goed op die Alpha.
Over het landen: wat Fotor zegt.

Ik zie ook dat je prop niet helemaal inklapt, als je regelaar een mogelijkheid heeft om de rem in te stellen dan zou je dat eens moeten proberen, dan stopt de motor vrij abrupt en worden de bladen naar binnen geslingerd.
Maar wellicht is het al genoeg om de schroefjes waarmee de bladen vast zitten wat losser te draaien zodat ze vrij kunnen bewegen.
 
Mooi Willem, die Cirrus vleugels doen het goed op die Alpha.
Over het landen: wat Fotor zegt.

Maar wellicht is het al genoeg om de schroefjes waarmee de bladen vast zitten wat losser te draaien zodat ze vrij kunnen bewegen.

@ Jesse; Dat was het probleem idd.

En het landen....schrijven we toe aan het Maiden, onbekendheid, uitslag van de roeren.
Spanning:D:D het verdiende niet de schoonheidsprijs. Ik had de opmerking al verwacht maar ik ga me niet beter voordoen dan ik ben door het eruit te knippen. zo leren we nl nooit bij.
Ik vraag me af of er nog veel van deze Alpha's rondvliegen? ik denk meer Cirrussen dan Alpha's

De vleugels zijn van een Stratos Aviomodelli maar hebben het zelfde profiel als van een Cirrus. Voor de duidelijkheid zij ik Cirrus omdat de Stratos niet algemeen bekend is

Ik zal hem binnenkort in de database van Arjan zetten.
 
While the wheather outside is frightfull, my Riser flies delightfull

Vandaag vroeg vrij van school, en op de terugweg naar huis fietsend door het Drenthse land begon het te kriebelen. Thuis de boel gepakt (Jacob dank voor de zender!) en naar mijn veldje gelopen! Zo hoog gevlogen dat er zelf ijsdruppels op mijn vleugels zaten, grapje:roll: Geen geweldige beelden maar toch, Enjoy!

Let niet op de tijd en datum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje Rick... gek toch dat die druppels niet wegwaaien hè. Dat betekent dat het toestel nog beter zal vliegen als je er vóór de start even een lapje overheen haalt... want die druppels zijn aerodynamisch niet echt tof...
 
Leuk filmpje Rick... gek toch dat die druppels niet wegwaaien hè. Dat betekent dat het toestel nog beter zal vliegen als je er vóór de start even een lapje overheen haalt... want die druppels zijn aerodynamisch niet echt tof...

Ik maai het gras nu voor Rick zijn voeten weg maar . . die druppels zijn ijs. Had het dat ook al gevraagd.

En verder natuurlijk een prefecte oefening voor het aankomende VGT, althans voor de piloot dan!

Jacob
 
Dank voor alle reacties! Het ijs vormde zich tussen het landen, waarbij het natte gras tegen de vleugels kwam, en het weer ophalen van de lijn/parachute. Heb inderdaad wel gemerkt dat de Riser ook zwaarder werd.

Groeten Rick
 
Back
Top