Mijn vlieg ervaring van vandaag

als heel nederland en belgie stil ligt met hun hobby dan zou het maar raar zijn :)

ff een vliegervaring van in de week vertellen...

had overlaatst een sleepkarretje gemaakt op t werk, wegens de sneeuw tijd genoeg....

ging aardig...
het karretje is best zwaar(betonplex 18mm), en kreeg dus een beetje een negatieve reactie op de club.
ik had het bewust zwaar gehouden, om het op en neer springen tegen te gaan.

ik had geen enkel probleem, het karretje bleef mooi rechtdoor rijden de hele start lang.

hobbelde helemaal niet op en neer, door het gewicht van kar en zwever.
ook kwam door het gewicht een grotere spanning op het sleeptouw, en werd mijn toestel ineens in een rotvaart getrokken :) en na nog geen 5meter kreeg ik lift en kwam hij schoon uit zijn karretje los.

helaas hingen de wolken op 100m-150m (max!)
en waren de vluchtjes erg kort.
maar zo konden we meer testritjes doen natuurlijk :)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag mijn graupner junior (geen S, maar het oud model) ingevlogen.

het is mijn eerste zwever die ik elektro gemaakt hebt.
ik moet toegeven dat het makkelijk is. maar helaas is het gewicht merkbaar groter, en dat vertaalde zich in het vlieggedrag.

het was wel een dikke 4beaufort, en het vliegen beperkte zich vooral in het wind-op blijven draaien.

maar ik ben is uitgewaaid, en dat was lang geleden :)

Thermisch dagje

Vandaag de Mosquito weer eens aan thermiek laten ruiken. En thermiek was er! Ruim een uur gevlogen met een heel mooi stuk waarin ik samen met wat grote vogels lekker doorgestegen ben naar ruim 300 meter. Heerlijk!

Mosquito%202010%2003%2007.gif

Meer van dit soort dagen!

Jacob Bos

Ik heb vandaag ook een super vliegdag gehad. Vanmiddag afgesproken met mijn vader om wild te vliegen. Ik heb mijn Mistral van Reichard om hoog gestuurd tot ongeveer 150meter, en daarna ben ik minstens drie kwartier boven gebleven zonder electro-thermiek! Mijn vader heeft ook een paar bellen gepakt met zijn EasyGlider, maar heeft wel 4 keer zijn motor bijgezet. Ik weet het, het is een beetje appels met peren vergelijken, maar het is wel voor het eerst dit jaar dat ik echt thermiek heb geproefd! Gelukkig waren er veel thermiekverklikkers (buizerds) in de lucht, en ik heb dan ook met minstens 4 verschillende buizerds in 4 verschillende bellen mee gedraaid. Echt geweldig! Ik kan niet wachten tot de ooievaars weer terugkomen.

@ Jacob
Misschien moeten we eens afspreken om samen te vliegen. Met mijn vader vlieg ik altijd bij Hoornsterzwaag, dat is dichtbij Gorredijk. Ik ben ook benieuwd naar je startkarretje..

was dat het erg koud was!

de turbo zijn maiden gehad, en toen met de highlight gevlogen...
het was windstil, maar rond 5u begon de wind op te komen en ging het wolkendek een beetje open.

maar al bij al een plezante dag gehad.

6maart sóchtens . lekker wezen vliegen met de condor .

mooie sliertbewolking in de lucht . een paar buizerds in de lucht en wat wazige plekken in de lucht die duiden op thermiek .
2 tal vluchtjes gemaakt van een 24 minuten en 37 minuten (langer was niet lekker meer aan de vingers qua temperatuur)
lucht was lichtdragend en thermiekbellen waren aanwezig ,niet sterk ,maar wel lekker .

vandaag nog wat staan gooien met men turbo dlg...

ik vertrok met erg felle regen, maar windfinder voorspelde geen regen... dus het was maar een bui die 1u duurde...
om half 3 trok het open en droogde het op.
heb vandaag heerlijk kunnen vliegen tot 5u.
maar het is maar 20min echt goed dragend geweest, voor de rest was het overtrokken, en dode lucht.

toch erg genoten en plezier gehad.

Heerlijk gevlogen met Arjan en Tom, en zonder leermeester kabel :)

[/QUOTE]

Mooi Hendrik leuke ervaring zonder achtervang.
Als ik het zo zie zou ik proberen of een gram of 10-20 meer lood in de neus van je zwever een iets strakker vlieggedrag gaat geven. Gewoon uitproberen.
Hij raakt dan mindersnel overtrokken en blijft z'n snelheid houden.
Uiteraard moet de instelhoek gewoon goed zijn anders helpt het niet

Gefeliciteerd Hendrik, ziet er mooi uit.
En wat lood in de neus, of in ieder geval het zwaartepunt wat verder naar voren zou wel een hoop schelen denk ik, hij laat in de bochten zijn staart iets zakken.

Hey Arjan,

Leuk filmpje!

Vanavond ook even een handstartje gedaan met de dalmation lady.
Wat een zweefkracht heeft dat ding.
Bij het "weggooien" voelde je al dat ie wou zweven!
Reageert wel erg gevoelig op het hoogteroer, misschien de uitslagen wat minder maken.
Maar verder heel mooi stabiel, een echte dame!
Hoog tijd om hem eens aan het elastiek te haken!

Louis

Hey Arjan,

Leuk filmpje!

Vanavond ook even een handstartje gedaan met de dalmation lady.
Wat een zweefkracht heeft dat ding.
Bij het "weggooien" voelde je al dat ie wou zweven!
Reageert wel erg gevoelig op het hoogteroer, misschien de uitslagen wat minder maken.
Maar verder heel mooi stabiel, een echte dame!
Hoog tijd om hem eens aan het elastiek te haken!

Louis
zet ineens de camera achter je zodat we de maiden meemaken ;)

en dit is mijn namiddag geweest.... helaas is dit gefilmd in het 2de deel van de middag wanneer de wind zeer sterk aanwezig was... let vooral op de zeer turbulente finals...

zeer korte vluchten mede door de wind...

ook tijdens het wachten op de "windstiltes zie je hoe de wind onder de vleugels lift en naast het toestel naast me komt hangen :)

[URL="
- CLIP1737.AVI[/URL]

Back