Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Of net als in de racerij, bij veel winst extra gewicht meekrijgen....be creative.Of een wat spannender model nemen![]()
volgens mij moet je een andere hobby gaan zoeken. Dit is namelijk waar zweefvliegen over gaat......
Alleen snap ik niet waarom je dan niet wat lager begint (op 50 meter bijvoorbeeld, dan wordt het al een stuk lastiger) of die ene bel laat voor wat hij is en aan de andere kant van het veld op jacht gaat.
Of je zet een denkbeeldige driehoek uit die je zo vaak/snel mogelijk probeert te vliegen. Even hoogte winnen en vervolgens de driehoek vliegen. Dat doen de echte immers ook, die blijven ook niet steeds in hetzelfde belletje hangen. kortom: niet inpakken maar creatief zijn!
anders een vrille? Gewoon hoogte en richting in de hoek en dan spint hij gewendig naar beneden zonder krachten op te bouwen. Werkt bij mijn zwevers erg goed(in een 1:1 zwever werkt dat ook enorm goed als je op 2000 meter zit en je wordt naar beneden geroepen, in een paar minuten sta je aan de grond)
Jan-Willem
Kijk eens of Jeroen ze heeft: http://www.btc-rc.nlik ging laatst "homeflyer" (modelbouwwinkel in belgie) binnen, en vroeg of er een variometer beschikbaar was...
hij wist van toeten noch blazen, of dat nog in de handel was...
hij had er al jaren geen vraag meer naar gehad...
nu is mijn vraag...
ik zoek een meter die zowel de thermiekbellen aangeeft met een piepsignaal, als een hoogtemeter die me om de zoveel tijd zegt hoe hoog ik zit...
meeste vario meters piepen alleen had ik begrepen?
of is een logger misschien beter, om gewoon achteraf de hoogtes te zien?