Mijn vlieg ervaring van vandaag

Kan ik je aanraden. Dockweiler muhle is de camping. Kun je met kampeermogelijkheden terecht of een huisje huren. In dreis zijn een paar goede hotels ook mogelijk of in dockweiler.

Ik ben bekend met de omgeving, onze vereniging komt daar al 40 jaar. Een mooi gebied met een paar fijne hellingen. Helaas mag de helling bij de camping niet meer gebruikt worden.
 
Ik bedoelde dat houten paaltje met de draad. Een afscheiding denk ik, maar ik kan me vergissen.
Dat klopt als je een doorschieter maakt zou je de paal kunnen raken maar dan moet je wel met de helling mee omlaag sturen en daar begint de helling al iets te dragen.
 
Op de Maasvlakte, totaal niet geschikt voor uitgebreide thermiek-snuffel-vluchten maar compleet leeg en vrij van mensen, gebouwen, of wat dan ook dus goed genoeg voor een uurtje donderjagen.
 
Maar groot genoeg om een lijntje (100 meter) en elastiek (uitgerekt 80-90 meter) uit te leggen om een "lier start"met m'n zwevertjes te maken hoop ik? Hoogstarten is echt mijn passie, maar ons veld is daar te klein voor.
 
Nee, totaal niet. Je zal daar zo'n 150meter in het vierkant hebben en dat is meteen ook het hele gebied waar je kan vliegen.
Anders zit je boven een weg, gebouwen of dagjesmensen.

Ik zou in de hele regio geen plek weten waar je een elastiek uit kan lopen. (Daarom vlieg ik ook nooit in NL met m'n RES en heb ik m'n startelastiek al lang geleden weggegeven)
 
Om dan heel NL uit te sluiten om te kunnen Ressen is wel heel extreem. Er is ruimte zat in NL!! Even een grasland zoeken op google maps en dan de eigenaar even bezoeken en toestemming vragen. Is mij prima gelukt (Brabant, zijn natuurlijk wel veel aardiger daar [emoji1])!
 
@jve ik sluit toch ook niet heel NL uit?;);)
Met de term 'regio' bedoelde het gebied rondom het Rotterdamse havengebied, daar is het iets voller gebouwd dan het landelijke Brabant, en daar is het makkelijker om een dlg veldje te vinden dan een RES veldje.

De eerlijkheid gebied mij wel om te zeggen dat ik al lang niet meer op zoek ben geweest naar een plekje om een lijn uit te lopen. Als ik dat zwarte ding niet kan gooien pak ik iets met een ventilatortje er op dat na een seconde of 30 seconden weer uit gaat, en dan in principe niet meer aan.
 
Vandaag 3 hellingen bezocht. Twee daarvan via Slople. Alle drie waren ze geen succes.

Gangelsberg in Duchroth was helling één. De Supra was er gemakkelijk gelanceerd. Om te landen moest je een paadje uit lopen. Het ruige gewas waar in geland moest worden was grof en hard. Niet fijn voor 65grams carbon op xps kernen vleugel. Weer een gaatje erbij.....

Dan de tweede helling. Staudernheim in Ruheschied. Althans, volgens Slople. Het bleek.een helling te zijn alleen voor paragliders. Pech voor mij. Dan maar even een praatje maken. Een van de mannen wees mij door naar een andere startplek van hun die ze die dag toch niet zouden gebruiken.

Ben er maar heen gegaan. Die derde wissel kon er ook wel bij. Raumbach berg was de plek. Mooie steile kant. Wel best de wind te veel van links. Beroerde landingscondities. Dikke twijfel om te starten in de zinderende hitte. Toch de Skyfall gestart, want al die moeite en dan niet vliegen... De helling droeg niet echt en hoogte moest gemaakt worden met de flarden thermiek die voorbij kwamen. Om te landen liep ik naar hogerop in de verwachting een beter landingsplekje te treffen. Vlak voordat de Skyfall de grond raakte zag ik de stenen pas. Lekker stom om daar niet eerder naar te kijken. Onnodig risico genomen. Heb het moeten bekopen met een kapotte flap aansturing. Al met al veel moeite vandaag en niet leuk gevlogen.

Maar wel leuk gereden door het Duitse land. Mooie plekjes gezien, door dorpjes gereden waar geen mens te zien was en zelfs de kerkklokken langzaam slaan.
 
Vorige week mee gevlogen, van een collega-clublid. lekker langzaam cruisen..

Span en type mag je zelf raden :)

IMG_20200718_171747628.jpg
 
Back
Top