Mijn vlieg ervaring van vandaag

Vandaag heerlijk gevlogen . Ondanks de turbulente lucht ook nog thermiek gevlogen .
IMG_20170506_231438_712.jpg
 
Leuk!
Ik heb ook de LS6 en heb er destijds flaps ingebouwd, omdat men waarschuwde dat deze redelijk snel gevlogen moest worden.
Nu vliegt ie met een beetje flaps als een K8 en met flaps iets omhoog als een raket :) Slepen is wel mooier hoor met een schaalzwever als een LS6 ;)
 
Het was zen eerste vlucht en het was echt geen zweefweer wat thermische toestanden betrof maar toch bleef hij goed boven eigenlijk..

Deze ga ik zo houden, zonder flaps en ook komt er geen sleepkoppeling in.. hij hoeft niet als een k8b te zweven want.. die heb ik ook ;)

Ik hou hem dus gewoon standaard, dan houden ze ook het beste hun waarde.

En dat snel vliegen valt mee, ik hoor soms de gekste verhalen en wat goed bedoeld advies is kan vaak kloppen maar soms ook niet :) in dit geval klopt het wel dat er wat sneller mee gevlogen wordt ipv bvb een cirrus maar dat wou ik nu ook net. Ik verwacht in elk geval dat deze zeker ook thermiek kan vliegen, zit zeker potentieel genoeg in :)
 
Zeker en vast!
In de bouwbeschrijving stond dat destijds, vandaar mijn flaps en die gebruik ik dan in de sleepstart om achter een trage sleper te blijven of in de kleine thermiekbellen waar ik met veel helling krappe bochtjes moet draaien.
Met landen komt ie dan ook wat langzamer binnen, tis maar wat je gewend bent en ik was 14 jaar "verpest" door 1:1 zwevers ;)
Blijft een mooi slank model en vliegen doet ie zeker!
Veel plezier!
 
Dag Allemaal,

Gisterochtend heb ik een vlucht gedaan om de polaire van mijn zweefvliegtuig te meten. Hier is de video:
Hiervoor heb ik een Logo routine geschreven om 400m stukken te zweven met verschillende snelheden (35..41km/h) op een "racebaan".
(https://github.com/KeesGuijt/Matrix...alling_mission/Config/flightplan-logo.h#L1761 en https://github.com/KeesGuijt/Matrix...alling_mission/Config/flightplan-logo.h#L1793)

Zo vroeg op de dag starten helpt om een vlucht te maken in rustige lucht.
De beste snelheid (laagste daalsnelheid) voor mijn Grafas-zweefvliegtuig komt met het huidige gewicht op ongeveer 39 km / u. Ik wil de resultaten gebruiken om de beste glijsnelheden voor mijn vluchten te selecteren.

Enjoy,
Kees
 
We hebben zo'n app groep van vliegers en daar komen regelmatig tips binnen wat er zoals te koop staat aan kisten. Ineens was daar een marktplaats tip over een Scout F3J. Ik meteen een tweede bod gedaan en ik had hem. De zelfde week nog opgehaald en meteen in m'n hobbyhokje eea omsolderen (35Mhz Multiplex naar 2,4Ghz Futaba).
Zaterdag, na het solderen alles nagelopen en ingeprogrammeerd, hij was klaar voor de remaiden.
Zondag avond zou een perfecte avond worden, de wind ging rond 20u iets liggen dus een 3Bft was perfect uit de goede richting. Op naar het veld!
Eerst een handstartje en die verliep vlekkeloos. Toen de fietslier van de club uitgerold op maximale lengte en toen moest het gebeuren.
De eerste start verliep als uit het boekje, helemaal recht en kwam op aardige hoogte. Zonder enige trim vliegt de Scout zijn rondjes. Ik had er ook een Thermal in geprogrammeerd en toen ik die activeerde ging de Scout zelfs stijgen. Ik heb een aardige vlucht gemaakt waarbij loopings niet geschuwd werden, wat een kist!!!! Toen was het tijd voor de landing, ook die verliep uit het boekje, hij komt met full flaps heel rustig binnen. Daarna nog enkele starts gemaakt die eigenlijk hetzelfde stabiele patroon lieten zien maar steeds iets hoger uitkwamen. Al met al een heerlijke kist en ik ben er weer zeer blij mee.
scout1.jpeg


fotoalbum
 
Eén week lang heerlijk in de alpen hellingvliegen. Vandaag was het ongelofelijk mooi weer. Fantastische thermiek, niet te gek, maar met een beetje zoeken vond je tussen de valwinden altijd wel een thermiekbel. Soms zakte mijn zwever diep in het tal, maar het lukte telkens weer een thermiekbel te vinden wat mij een stevige bergwandeling bespaarde. Ik was de enigste modelvlieger met houtbouw toestellen tussen het glasbak geweld. Maar ik heb genoten, zeker als ik een Pike Perfect zag verbeten cirkelen in een zwakke thermiekbel. Ik vlog met mijn Surprois naartoe maar vond veel lager de aansluiting van de thermiekbel. Geen idee meer hoeveel cirkels ik gevlogen heb, maar het duurde niet lang en mijn zwever cirkelde met gemak voorbij de glasbak. Eerlijk gezegd viel het mij behoorlijk tegen hoe de vol GFK toestellen presteerden bij zwakke thermiek. Al gauw kreeg ik het commentaar: Dein Leichtwindsegler fliegt aber sehr gut!

1UE3DM.jpg

xNjW4C.jpg

2e8ehf.jpg

bLwQlk.jpg


Johannes
 
Back
Top