Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ha ha...... mooi sleepje Serge..... kan je niet beter solliciteren als kraanmachinist? [emoji12]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren samen met Arjan de Jong en Max de Vrueh op de maasvlakte gevlogen. We vertrokken met regen maar op de MV was het stralend weer. Wel koud. En tijdens het vliegen bleek het érg koud, 5 graden, een flinke wind en vingers aan de knuppel.
De wind stond niet recht op de 'oude' hoge duin, maar was voldoende krachtig om lekker te vliegen.
Arjen vloog zijn Pittbull, max zijn Jedi en ik mijn Pace VX. Lekker kunnen jassen en bochten testen.
Arjen en ik hadden ook ieder een Alula en Weasel mee. Voor de alula was de wind wat té heftig, de Weasel liep lekker.
Hoewel, mij eerste weasel vlucht was met camera op de rug, lekker veel turbulentie vlak voor het vrij lage kielvlak. Daardoor vloog hij niet erg rustig zeker niet achter het randje waar de turbulentie ook stevig was. Het filmpje laat dit ook wel zien. Het eindigt met een rugvlucht die in de duinen eindigde omdat op z'n rug achter het randje te veel was.

Rond 4 uur was het koud genoeg geweest.
 
Hoi Bruno, bedankt voor je reactie.
Ik ga zeker het komend jaar weer meer vliegen zodat ik mijn oude kistjes januari 2018 tijdens de wintermeeting kan uitlaten. :yes: Afgelopen weekeind mijn nieuwe ASW 28 (schuimpie) maiden gevlogen. Uiteraard blijft ie op een VGT lekker thuis.
 
Gisteren eindelijk mijn Orion van Nan de maiden gegeven.
Na een onrustige eerste vlucht, door de zenuwen en turbulentie, heb ik wat kleine aanpassingen gedaan (uitslagen iets verkleint en CG 1 mm naar voren).
in de tweede vlucht was het verschil goed te merken.

 
Het is nog niet echt lekker weer de laatste tijd dus modelzweven komt er bij mij nog niet zo van.
Afgelopen vrijdag waaide het stevig, een dikke 20 knopen. Te hard om lekker te modelvliegen maar 1:1 kon het prima, zeker omdat de wind precies uit het westen kwam en dan staat hij op ons veld precies recht over de baan. Mooie dag dus om mijn eerste startjes van het jaar weer te maken.

Ook even een rondje mee geweest met een collega en dit filmpje geschoten. Ik blijf het geweldig vinden om te zien hoe een modelvliegtuig omhoog gaat in een thermiekbel maar dat er zo vroeg in het jaar al voldoende energie in de lucht zit om een ASK-21 met twee man aan boord (toch een dikke 525kg) rustig omhoog te schroeven naar bijna 1000 meter, temidden van de buizerds die ook weer wakker zijn geworden, vind ik iedere keer weer fascinerend.
Het is geen modelvliegen maar ik wil het toch graag delen :-)

Schaamteloos stukje promotie: wil je ook een keer zien wat er werkelijk met je modelzwever gebeurt, vlieg dan een keer mee bij de Aero Club Salland in Lemelerveld bij Raalte.

 
Tsja da's een goeie. Weet ik eigenlijk niet. Geen enkele van onze clubkisten heeft ze. Misschien omdat er in dit deel van het land alleen maar enorme velden zijn? Ik zal het eens vragen.
 
Blijft geweldig zonder motor vrij te kunnen zijn in de lucht en alleen suizen van de wind om je heen, samen met (roof)vogels en andere zwevers rondjes naar boven te draaien. Heerlijk. Volgens mij is dat het enige echte ... :) @PH_AJH moet maar eens op Lemerlerveld langs komen. Lekker genieten stoeltje foto camera enz ...
 
Tsja da's een goeie. Weet ik eigenlijk niet. Geen enkele van onze clubkisten heeft ze. Misschien omdat er in dit deel van het land alleen maar enorme velden zijn? Ik zal het eens vragen.
Prikkeldraadstangen zijn, alleen in Nederland, jaren lang verplicht geweest, maar tegenwoordig niet meer. Dat hing samen met de harmonisering van de regelgeving in Europa. Vanaf dat moment werden ze niet meer aangeschaft, waarschijnlijk omdat iedereen het vrije zicht wel op prijs stelde. Bovendien hebben de rompen tegenwoordig een vorm waar het prikkeldraad gemakkelijk over heen glijdt. Vooral als het prikkeldraad vervangen is door schrikdraad.

Max
 
Hoi Arjan, je hoeft je niet te excuseren. In dit draadje mag alles behalve onvriendelijk worden:beer:.
Laat ons lekker meegenieten van jullie activiteiten. Modelbouw maar 1:1 tussendoor blijft ook altijd leuk.
:bye::bye::bye:
 
Back
Top