Mijn vlieg ervaring van vandaag

Tja, het hoort bij de hobby franck... hij heeft vrolijk verder thermiek gedraaid 2u lang voor hij landde, daarna kwam hij sorry zeggen, maar had blijkbaar niet begrepen dat mijn toestel dood was...
Tja , als je niet komt kijken dan weet je niets he.

Het is alleen een dure grap, net nu ik servo's en ontvangers moet bestellen :( zucht, de romp zal apart gestockeerd worden. Mss krijgt die ooit nog een doel.
Ff laten bekoelen is vaak het beste.

Ik heb vandaag eindelijk weer eens een dag lekker kunnen vliegen op Valkenburg. En dat met dit fantastische weer.

Gisteren wat geprobeerd met een nieuwe Spektrum vario sensor in de Mystique. Dat lijkt aardig te werken, maar toen ik eind van de middag aankwam was de thermiek al op. Vandaag helaas niet verder kunnen proberen door een breuk in de stabilo verbinder van de Mystique. Met mijn DLG kon ik geen aansluiting vinden, altijd lastig op Valkenburg met de zee in de buurt en een meer heel vlakbij.

Wel een leuk nieuw testprojectje kunnen invliegen.
Artizan1.JPG

En de Boeing eindelijk weer eens goed uit kunnen laten. Het blijft een gave bak.
Boeing2.JPG

Boeing1.JPG

Nou...bij ons was er bulten thermiek! hahahahahahahahaha

Logje van mijn Libelle....overal ging het omhoog. Deze vlucht duurde bijna een half uur. Totale hoogtewinst 1173 meter, na een sleepstart van 250 meter.
bijna 26km afgelegd met een gemiddelde snelheid van 49km/u

140330_Libelle_log_zps7deb64be.jpg

Sodeknetters, van mij mogen de boeren rondom ons veld de akkers met heide bezaaien... Dat werkt zeg :)

In Tubbergen vandaag af en toe een belletje en veel nulletjes!

Idem in kampen, op een gegeven moment brak de hoge bewolking even open en toen ging het als een gek omhoog. Wel weer heerlijk genoten vandaag.

sow das idd impressive, hier, in 'm foort, was het hee-lu-maal nix (3 keer). Zelfs de locale buizerds zaten aan de rand van het veld te ginnegappen op het klaphek.

Blegh...ik hou niet van hei, en helemaal al niet van buizerds (op een hek)

Laatst bewerkt:
Yep, bulten thermiek op de hei. Rond 13.30 maar ingepakt. Werd veel te eenvoudig om met de zwever boven te blijven!:rolling:

Toen ik naar huis reed rond 16.00u zaten er bij Terlet wel tien 1:1 zwevers in 2 bellen te draaien. Mijn zoon die in Lemelerveld aan het lessen was heeft de hele dag helemaal niks kunnen vinden.....
We hebben dus een mazzeltje gehad op de hei :-)

Zo, vandaag eindelijk de Amigo IV (ARTF) in de lucht gehad (= maiden).

Twee premières: en de eerste vluchten met de Amigo, en de eerste ervaringen met starten aan het rubber. :p

Vwb. de Amigo: die vliegt perfect; alhoewel ik denk dat er een grammetje of wat te veel lood in de neus zit (vloog toch nog sneller dan ik verwacht had). Nog maar eens nameten/testen.

Vwb. het starten met het elastiek: leuk! :p

Wel heel veel geleerd vandaag:
- knopen verlagen de treksterkte van vissnoer aanmerkelijk; ik heb wel vijf keer opnieuw de boel moeten aanleggen. Snoer wordt vervangen door twee tandjes dikker snoer (0,7 mm)
- iedere schoen, twijgje, struikje, hekje of lantaarnpaal waar het snoer in kan blijven hangen, daar zal het in blijven hangen
- ik was helemaal alleen; een zoon/dochter of vliegmaat is absoluut handig
- ik had twee soorten rubber mee, dat dmv. een wartel snel verwisseld kon worden. Da’s handig
- als je plm. 10 m. rubber hebt en 100 m. nylonssnoer: dan moet je wel heeeeeeel veel ruimte hebben 8O
- de digitale weeghaak die ik aangeschaft heb (iets à la dit)
digitale weeghaak - 10kg - draagbare digitale weeghaak weegeenheid: kg / oz / lb aanduiding: per 5g bereik: 0 tot 10kg voeding: incl 3x aaa
is z’n geld (paar tientjes) waard: je weet wat je doet
- er was hier (Zernikepark achter de Hanzehogeschool Groningen) geen greintje termiek . . . :(

jan.

Laatst bewerkt:
Ook vanmiddag/vanavond was het weer bijzonder prettig op de hei.
En ik wil nooit meer wat horen over MIJN grijns....

140401_Dirk_zpsc0dd63f2.jpg

okay....ik grijns ook een beetje maar ik ben niet de enige

140401_Ibis_zps800eab02.jpg

(filmpje komt zo)

Jup vanavond met de sagitta achter de ibis omhoog geweest .lekker rondjes gedraaid in de thermiek samen met de buizerds.
Klitterband slepen gaat monster op hoogte even een looping draaien en los ben je .
DE Ibis van Arjan vliegt heerlijk ,eigenlijk gelijkwaardig aan een piper ,je moet ook werken met rol en rudder.

Ben even voor een paar dagen weer in Nederland. En wat is het dan weer heerlijk om met je vrienden op de hei te staan, was zelfs nog volop thermiek in de avond.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
De volhouder wint!

Ik heb afgelopen winter (eerder eind vorige zomer.....oeps!) Met mijn dochter een Bug lightning gebouwd maar nog geen enkele keer goed kunnen vliegen. De 1ste vlucht was met veel te veel wind, maar ze wilde hem zo graag zien vliegen, en eindigde in een kapotte romp. Later met mooier weer te nonchalant op een te klein veldje de staart aan bonken op een boom. Door het mooie weer toch deze week weer een ontvanger er in en met een trimvluchtje in de wijk weer tegen een hek maar nu zonder schade.....maar vandaag op de club lukte het eindelijk wel!

Er was niemand meer toen ik om 1830 aan kwam dus het hele veld voor mijzelf. Heel wat trimvluchtjes verder (cg klopte van geen kant, roeruitslagen veel te groot) uiteindelijk toch ook aan de tip weg gezwieperd en dat ging echt heel erg goed!
Ik heb er zelfs ondanks het tijdstip een paar nulletjes mee weten te draaien en er vluchtjes van 1,5 tot 2 minuten uit weten te persen. Heerlijk inspirerend!

En morgen zeer waarschijnlijk lekker vroeg klaar met werken dus kan ik begin van de middag weer naar het veld!

Bij ons was het bijzonder thermisch vandaag. Heerlijk gevlogen met het oude hout.

140405_Swallow_Ka8b_zps3c9ad819.jpg

We dachten mooie onboard filmpjes te hebben gemaakt maar hoewel het zicht vanaf de grond uitstekend was bleek er zoveel smog te hangen dat je op de filmpjes bar weinig kon zien. Daarnaast moeten we nog eens kijken naar de montage op de Swallow van Maarten want nu was er alleen maar heel veel blauw van de vleugels te zien.
Vanaf de Ka-8b wel redelijk. Ik heb nog nooit zó veel vogels in één filmpje voorbij zien komen, ik zat ik een bel met 5 buizerds (2e deel van het filmpje)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back