Mijn nieuwe Savage SS 4.6!!

• Topicstarter Topicstarter Stormer
  • Startdatum Startdatum
Plug moet gewoon goed zijn. Eerste keer starten is altijd lastig. Als'ie paar tankjes gelopen heeft gaat dat vanzelf makkelijker. Is met bijna elke motor zo...

Greetzz, Robbert

ja oke dat dacht ik ook en hou ik me aan vast :wink: morgen gewoon weer proberen met volle accu's.

Harry

Oke ik heb hem aan de praat gekregen maar hij stond voor mijn gevoel wel heel erg rijk :P Hij kwam nauwelijks vooruit en sloeg een aantal keren af. Maargoed eb hem dus even later weer proberen te starten en raad is.... het draadje in de trekstarter was onderaan beginnen te rafelen en was er dus uit komen zetten zodat ie niet meer oprolde :mad: Nou dacht ik dit moet nog wel lukken dus ik een half uur aan dat ding geprutst kwam ik er na een rukje achter dat dat touwtje niet sterk genoeg meer was... :lol: Nouja nieuw touwtje halen en weer proberen... Ik hoop dat het lukt, is al me tweede ervaring met een kapotte trekstarter en het is niet fijn...

Harry

Ik heb een R&B motor en die is ook nog vrij nieuw (veel compresie dus), wat ik doe is bij het starten de gloeiplus een heel klein beetje los draaien en op het moment dat de motor loopt draai ik hem weer vast. Dan heeft de trekstarter niet zoveel te voorduren. En bij thuiskomst spuit ik de motor af met een luchtspuitje wat ik op de compressor heb. Dat beetje brandstof wat dan om het gloeiplugje zit is dan zoweer schoon :-)

Ja dat is wel een goed idee maar wat mij zo verbaast is dat dat touwtje zo ging rafelen... :? Lijkt mij niet echt goed. Ga vanmiddag wel een nieuw touwtje ergens halen...

Groet harry

Is het niet makkelijker om er een rotostart op te zetten? kost wat meer maar je zit niet meer met dat touwtje??

Groeten Andries

Ja misschien wel maar ik lees toch niet zo hele goeie dingen over de rotostart... Ik hou het nog maar even bij en trekstarter, maar als ik er heel veel last van ga krijgen misschien toch een rotostart.

Harry

Ik denk als je nu al een roto gebruikt nog niet zoveel zin heeft. Je compressie is nog te hoog om de motor met de roto te starten. Je kunt um beter met de trekstarter inlopen en daarna eventueel een roto erop doen. :wink:

Mijn broer heeft ook een savage ss ( de oude nog zegmaar ) en die heeft ook na een paar keer geprobeerd te starten een roto er op gezet. start gewoon veel makkelijker. en eventueel met starten de plug iets losser draaien.

Andries

Ik heb ook al meerdere malen problemen gehad met rotostart. Verschillende dealers zeiden mij ook dat dat een probleem is van HPI.

Ook hobbypeople in Las Vegas (ben ik geweest:)) zei me dat HPI hier veel problemen mee heeft..

sorry :wink: gaat allemaal een beetje langzaam nu.. vooral met die sneeuw. Was toch echt van plan mijn kap te gaan spuiten dit weekend maar mijn vader is jarig dus misschien vanavond. Maar pics komen zeker. Ik heb hem trouwens voor de sneeuw periode wel even aan de praat gekregen. Wouw man wat een geluid. Ik kon me niet bedwingen en heb even een rondje gereden op de straat, en toen viel hij uit. Proberen te starten en toen begaf mijn trekstarter het (al). Dat irritante klotetouwtje is gaan rafelen en nu heb ik er dus een nieuw touwtje op zitten maar nu moet die veer er nog in. En ik weet precies hoe dat gaat bij mij; dat blijft weer liggen omdat er dan niks van komt en omdat ik er gen zin in heb. Dus als het woensdag niet in elkaar ziten ga ik lekker een nieuwe halen! :P Ik heb net het hele bericht getypt en zien dat ik dit al een keer gezegt heb. Nouja het is wel leuk om het er nog een keer duidelijk bij te zetten :wink:

Harry

Uhm, Wartexx, om een auto in te lopen, zul je hem toch moeten laten rijden... En de meningen over inlopen zijn verdeeld, de een doet eerst een tankje stationair, en de ander gaat meteen zachtjes rijden.

Of meteen volgas :D Als'ie maar rijk genoeg staat kan dat ook. Doe ik voortaan... Mgoed, zal maar ontopic blijven.. Trekstarters zijn nu eenmaal......

Greetzz, Robbert

inderdaad en ik kon me niet inhouden dus gelijk (wel heel rijk) een stukje gereden. De trekstarter is nu ook gefixt :D Mijn vader zei: geef hem is ik zal er wel even naar kijken. 10 minuten later was hij gefixt. Heerlijk zo'n vader 8) Kan helaas nog niet rijden want ik heb niet echt vertrouwen in inrijden door de sneeuw. Maar de kap moet ook nog gespoten worden dus...

Harry

gewoon lekker rijk zetten ik rijd wedstrijden met 1:10 onroad en dat 1 tankje stasionair zetten heeft geen zin hij wordt warm en koelt weer af hij moet juist los komen en dat doe je door te rijden dan wordt die belast dus gewoon lekker rijk zetten en knallen maar zou mijn vader zeggen:P

hahah ja kan ook maar heel veel mensen doen dat ik deed het eerst ook je moet hem niet gewoon stasionair laten lopen en als je dat doet moet je soms ff wat gas geven anders loopt je motortje vol

Back