Het was heerlijk weer dus vandaag moest het er toch eens van komen!
Na veel trekstarter gepruts is hij toch gaan lopen. Mijn vader is goed in dat trekstarter-fixen dus dat ging wel.
Nu eerst naar een bepaalde plek gereden, uitgepakt en getrokken: touwtje los. Naar huis, trekstarter eraf, vader erbij

, en 30 min later was het weer gefixt.
Nu met een langer touwtje, zodat niet alle kracht op het knoopje komt.
Mijn vader moest het vliegtuig halen vanavond (voor zijn werk) maar wou hem nu toch wel is zien lopen. Ik in alle haast die trekstarter erop, en motor erop, en alles erop :wink:, en in de achtertuin gestart.
Ging goed! 5x trekken en hij liep. Toen door het gangetje naar voren waar hij uitviel. Ik hem daar weer aan gesjort :wink: en een rondje gereden.
Telkens als ik remde viel hij uit, wat wel kan als hij aan het inrijden is, maar toch. Er kwamen zelfs spettertjes uit de koelkop tijdens het rijden. Armer dus, en heel wat.
Want toen ik hem eerder aan de praat heb proberen te krijgen heb ik hem flink wat rijker gedraaid terwijl hij fabrieks al goed stond. Nu een mooi rijke afstelling gevonden en 5 tankjes over straat en stoep gereden. Tot grote bewondering van een paar buurtgenoten en mijn familie :wink: .
Hij reed echt geweldig! Je hoort nu al dat donkere zware geluid, door het gepruttel heen, wat je ook hoort als ie ingereden is. Hij trok ook al veel. Als ik een rondje maakte en "volgas" eruit reed dan trok hij flink. Wel tot een bepaalde snelheid, want dan zat hij op z'n "top" :wink: .
Kortom :lol: : heel tevreden. Het inlopen verloopt heel goed. Ik denk dat ik nog 1 tankje heel rij doe de volgende keer, en dan steeds armer ga zetten, een tankje of 4/5 .
Doe ik het goed? Tips? Suggesties? Commentaar?
Dit was echt een heerlijke zondag ........zucht.......... :lol:
Groet,
Harry