Mijn nieuwe Savage SS 4.6!!

• Topicstarter Topicstarter Stormer
  • Startdatum Startdatum
Het spuiten hangt er vanaf hoe lang je er over doet om het af te plakken enzo, als je dat wil doen. Het drogen van die Tamiya verf is niet het probleem, die verf is binnen een kwartier overspuitbaar, en na enkele laagjes zodat het goed dekt kun je in principe na een half uur gaan rijden.... Ik zou alleen één dag/nacht wachten zodat de verf écht goed droog is, dan hecht'ie wa beter. Maar na een half uur kun je de verf al goed aanraken zonder vieze vingers te krijgen...

Greetzz, Robbert

Oke dan hoop ik daar vandaag of morgen mee te beginnen. ik zal even zeggen hoe die ongeveer wordt...
Eerst blauw vanaf de motorkap tot halverwege de deuren gaat die in vlammen weg. Vanaar wordt het geel dus de hele zijkant geel + die soort supercharger op de voorkant ( zo'n ophoginkje ) en het dak wordt ook geel. Dan wordt de "bak" van de pickup wordt grijs... Een veel sitckers natuurlijk. Er zitten ook stickers van de Savage SS .25 bij maar die ga ik er niet opplakken want ik heb..... .28 ..... 8) :lol:

Harry

Oke ben nu mijn motor erop aant zetten, maar ik heb een vraag. Als ik de motor erop zet en de gloeiplug eruit haal en aan de trekstarter trek maakt hij een brommerig geluidje met de spur. Als ik de motor er verder vanaf zet wordt dit erger maar dichterbij ook dus ik denk dat dat gebrom goed is maar ik vraag het toch even :wink:

Harry

edit: ik weet dat er een topic over is en dat het niet zo erg is maar ik wil dit toch weghebben: mijn stuurservo zoemt. Dit vind ik niet zo fijn, iemand suggesties?

Dat doet mijn gravel hound ook soms als ik hem heb gedemonteerd en als ik dan ga rijden of er een tikje op geef(lukt alleen soms) dan is het geluid weer weg :? :?

Ja bij mij nu ook af en toe... niet erg dus behalve dat het batterijen vreet ?...

Dat zoemen van je servo is normaal, dat is het centrerende effect van de servo. Het motortje wil op de stand gaan staan zoals je die met je zender aangeeft, maar kan dat soms niet, zeker niet met die grote zware wielen. Je hoort het mototje dus constant werken om te proberen om in de juiste stand te komen. Of het echt slecht is weet ik niet, ik heb het meestal ook, geef dan een tikje tegen de wielen aan waardoor het wel weggaat, maar heb er verder nooit problemen mee. Op zich moet de servo er tegenkunnen, de krachten die er bij komen kijken als je aan het rijden bent zijn veel groter....

Wat die spur betreft: ik begrijp niet precies wat je bedoeld met brommend geluid dat van je spur komt. Als je aan de trekstarter trekt zou je spur normaal gesproken niet eens moeten draaien....

Greetzz, Robbert

zoemen van de servo maakt niet uit. als je auto stil staat heeft de servo moeite hem in zijn middenstand te krijgen. Als je gaat rijden lukt dit wel.

Stormer zei:
Oke ben nu mijn motor erop aant zetten, maar ik heb een vraag. Als ik de motor erop zet en de gloeiplug eruit haal en aan de trekstarter trek maakt hij een brommerig geluidje met de spur. Als ik de motor er verder vanaf zet wordt dit erger maar dichterbij ook dus ik denk dat dat gebrom goed is maar ik vraag het toch even :wink:

Heb je de koppeling wel goed omzitten ?? want als je aan de trekstarter trekt moet je spur niet eens gaan draaien.

Oja de clutch moet los draaien van de motor he dus als de het vliefwiel draait moet de clutch niet draaien tenzij de koppeling pakt... ik snap het en ga het nu proberen te fixen... :wink:

edit: gefixt 8)

Stormer zei:
Oja de clutch moet los draaien van de motor he dus als de het vliefwiel draait moet de clutch niet draaien tenzij de koppeling pakt... ik snap het en ga het nu proberen te fixen... :wink:

edit: gefixt 8)

Wat zat er nu fout als ik vragen mag ??

Veertjes verkeerd om :wink: klein detail maar wel belangrijk... Ik ga vandaag hopelijk beginnen met het spuiten van de kap!

Wouw mooie wagen, mijn ss 4.6 komt vrijdag pas.
Heeft me 330€ gekost. dat is als min vader niet gestopt wordt door de douane met dat ding in zijn koffer.

ja mijne ook zo ongeveer. lekker voor je. Het is echt een pracht wagen... :D

edit: O en op Pkracing staat dat je een lichte kleur beter even over kan spuiten met wit of zilver om de kleur beter uit te laten komen. Kan je dat alleen over de lichte kleuren doen of ook over de donkere en kan dat ook met metallic zilver? anders moet ik nog even een spuitbusje halen :wink:
Harry

Stormer zei:
Veertjes verkeerd om :wink: klein detail maar wel belangrijk...

Kan gebeuren, de eerste keer had ik de Clutch Shoes verkeerd omzitten. Ook dat vergeet je meteen nooit meer :-)

Suc6 met het spuiten van de body, ben heel benieuwd naar het eind reseltaat :-)

Stormer zei:
edit: O en op Pkracing staat dat je een lichte kleur beter even over kan spuiten met wit of zilver om de kleur beter uit te laten komen. Kan je dat alleen over de lichte kleuren doen of ook over de donkere en kan dat ook met metallic zilver? anders moet ik nog even een spuitbusje halen :wink:
Harry

Eerst alle donkere kleuren spuiten, dan je lichte kleuren aanbrengen, en als laatste een deklaag in wit of zilver. Natuurlijk kan het geen kwaat om wit over bv zwart te spuiten... Het zwart wordt niet opeens groen ofzo ;)

Groeten, Thomas

Jaja foto's komen... ik post een foto als de ramen zijn afgeplakt en tijdens het spuiten enzo en natuurlijk ook een foto als ie helemaal af is... rustig :lol:

Hier zijn ze dan :wink:
afb16043.jpg

afb16044.jpg

afb16045.jpg

Ik zal het even toelichten. De deurposten worden metallic blauw net als de motorkap. De bobbel in de motorkap wordt geel en ook het dak wordt geel. Aan de zijkant waar je dat papier ziet zitten gaat het blauw met twee vlammen (een kleine boven en een lange onder) over in geel en dat gele loopt door tot aan de achterkant. Ik moet nog even beslissen of ook de achterbumper geel wordt. De "bak" van de pickup wordt metallic zilver.

Harry

Back