Micro Heli? Welke?

Beste Forumleden,
Net als Jos (zie topic G47) ben ik ook een indoorrijder. In het hok ernaast wordt er met heli's gevolgen, ben een beetje aan het kijken. In ieder geval mooie en zinvolle topics op dit forum te lezen.

Alle leden vliegen met een Graupner Bell 47 en dat gaat volgens mij ook goed. Persoonlijk vind ik 200 euro best veel geld voor zo'n heli, maar dat heeft alles met mij te maken. Wil er niet, zoals Jos, echt in doorgaan, maar gewoon lekker een beetje proberen te vliegen...

Ik ben zelf gecharmeerd van de Dragonfly 004 (ook prijstechnisch gezien), maar ben geen kenner. Is dit een heli die net zo makkelijk vliegt als de Graupner? Volgens mij is de onderdelen voorziening goed te verkrijgen.

Thanks, Msh

Men zegt altijd dat dat een ideale beginners heli is, FP, goedkoop, goedkope onderdelen, etc. Helaas had ik toen die topics nog niet gelezen en heb nu (een kapotte) DF22E staan, ik heb wel geteld in 1 maand nog maar 1x gevlogen, hij ging omhoog, te hoog, en kwam weer heel hard naar beneden! ,heli helemaal uitmekaar geschroeft, en kapotte onderdelen besteld, dat geintje koste me 50euro (+ dat ik een lipo accu+lader al gekocht heb, 2x DD motortje, wat reserve onderdeeltjes had ik al besteld, en 3x nieuwe servos, + nog 3 die uiteindelijk niet eens knap paste, resultaat: weer nieuwe servo holders, etc)

Duure hobby, maar ondanks mijn enkele vlucht, wat in een fiasco liep, vind ik het nog steeds ontzettend leuk (vind het knutselen denk leuker dan het vliegen ;) )

Dus een DF4 is een aanrader bij deze!

Overigens nadat ik even gegoogled had op : Graupner Bell 47 weet ik nu wat dat is, schijnt ook leuk beginners heli te zijn, stabiel enzo, maarja ik ben nog een rookie he!

Hoi Mish
ik wou zelf ook heli vliegen en ik wou ook niet te duur beginnen
ik heb zelf voor een dragonfly 04 gekozen (A) lekker goedkoop )
(B) niet te groot (C) onderdelen zijn lekker goedkoop en makkelijk verkrijgbaar .
maar het is niet echt makkelijk helivliegen (ik dacht zelf ohh moet niet moeilijk zijn) maar daar heb ik me dus ook goed in vergist.
het wil nog steeds niet echt lukken vandaar dat ik dus ook al een keer of 4-5 gecrasht ben .
maarja aldoende leert men toch ?
gr johan en suc6 met je zoektocht/aankoop van een heli

De dragonfly is wat moeilijker om te besturen. deze heli wil altijd en kant op en moet je dus altijd tegensturen. De 47G is zo stabiel dat je de zender kunt wegleggen en dan blijft hij op z'n plaats hoveren.
Ik heb beide heli's en ben goed te spreken over de 004.

M.v.g. Mark

Er zijn ontzettend veel heli vliegers die begonnen zijn met een DF4/Blade/Picollo achtige FP (Fixed Pitch) helicopter. Het zijn onstabiele en lastige rakkers om te leren maar als je het hoveren eenmaal door hebt, gaat de leercurve sneller!

Het grote voordeel van de DF4 is dat een crash je niet een vermogen kost.

Een ander voordeel is dat, als je er mee door wilt en je kunt de DF4 redelijk vliegen, de overstap naar een grotere (T_Rex, Lepton) eenvoudig is en de CP (Collective Pitch) heli's veel betere te controleren zijn.

Inderdaad lastig stil te houden zo'n Dargonfly, nog niet gelukt dus (2dagen in bezit). Crachen valt wel mee, pas 1 landingsgesyel stuk (maar ook weer gerepareerd). Heb ook 2 sets rotorbladen en nog meer res.onderdelen besteld. Beetje te voorbarig. Als de heli neer valt knikken de rotors in hun houder en kan ik ze zo weer opnieuw uitlijnen. Scheelt ook wel denk ik dat ik nog niet hoger dan 1 meter heb gevlogen !

Ik had vandaag mijn eerste grote crash gemaakt. Mijn landingsgestel is kapot en mijn rotrorbladen en mijn stuurpaddelstang is ook kapot. Maar goed de onderdelen zijn alweer besteld, dus hopelijk kunnen we binnekort weer de lucht in.

M.v.g. Mark

Okido,
ik heb op het internet wat filmpjes over de DF 04 gevonden. Valt idd. niet mee. Maar ik begrijp dat het wel moet lukken? Zijn de onderdelen goed te verkrijgen zijn en qua kosten te vergelijken met de G47? Dan is voor mij de aanschafwaarde van 100 euro prettiger.. Het is voor de huiskamer bedoeld, wil er niet echt in verder.. Gewoon leuk. :D

Succes met repareren mannu.. :cry:

Msh

Oke, ik heb even gekeken, de onderdelen kosten bijna niks!! Super als alles zo goed te leveren is :)

Helaas wil mijn 'vaste' modelbouwwinkel dit apparaat niet leveren. Volgens de eigenaar is met dit apparaat toch een stuk moeilijker te vliegen is dan de G47. Dan maar ergens anders kopen..

Maar dit lijkt mij wel wat. Iets stuk, achter de computer bestellen. Is het aan te bevelen om een voorraad artikelen te bestellen of kan je daar niks van zeggen? De simulatorkabel, handig?

Msh

Msh

Mish ik snap je niet helemaal.
Je ziet hoe makkelijk we met de G47 vliegen.
Het merendeel van ons heeft geen verdere intenties net als jij maar iedereen heeft er lol in.
Ik wil dan wel serieus verder en denk dus over een T Rex.
Heb je gisteravond Lex zijn heli. bekeken ik vond het er allemaal een beetje gammel uit zien en hij moest van alles weer gaan vast zetten met sec. lijm wat dus ook mis ging(nog geen meter gevlogen)
Ook Joep heeft problemen met de kwaliteit van zijn heli. en al de dingen die ze anders willen gaat toch weer geld kosten.
Ook hierbij gezegt dat het allebij nieuwe heli's zijn.
De leercurve bij die FP heli's is in mijn ogen hoger dan die counterrotating modellen.
Je zal hem ook nog goed moeten kunnen afstellen en dat is bij die 47G ook erg makkelijk.
Ik denk gewoon echt met de dingen die jij opnoemt je beter af bent met een 47G en het achteraf goedkoper zal zijn dan een andere FP heli. laat staan een CP.
Gr.Jos
P.s. Denk eens aan de 47G van Fulco die wil hem kwijt :wink:

Een FP heli is inderdaad veel moeilijker te vliegen dan een coaxiale heli als de Graupner 47G.
Met een modelvliegtuig vliegen ligt hier nog tussenin qua moeilijkheidsgraad...

De Graupner 47G is afgeleid van de Esky Lama en wordt hoogstwaarschijnlijk ook door Esky geproduceerd.

Voor 75 euro koop je een Lama V3 bij www.hobbyjapan2000.com
Komt dan incl. verzenden en BTW e.d. rond de 125 euro

Mish heb jij het over de "Eigenaar" van jouw vaste winkel die zegt dat de heli. die jij bedoelt makkelijker vliegt dan een 47 G.
Hoe kan hij dat nou weten als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou me meer vasthouden aan de meningen op dit forum.
Gr.Jos

Sorry Jos,
Staat een beetje krom. De DF is lastiger om mee te vliegen. Hij verkoopt liever een beter bestuurbare heli.

Msh

Wat is precies een FG)

Ben er nog niet helemaal aan toe om 200 euro voor een heli uit te geven. Kijk als er met de DF echt niet te vliegen is, prima. Dan ga ik het er wel voor uitgeven. Ik heb op de verschillende filmpjes gezien dat het best wel lastig is, maar niet onmogelijk toch.

Msh

Een coaxiale heli is absoluut niet te vergelijken met de FP of CP heli's. Een coaxiale heli houdt zichzelf min of meer in balans en is zowat zonder input te vliegen. Een "echte" heli is net een knikker op een bolle plaat.
Moeilijk maar leuk.

Het is inderdaad de uitdaging om een niet coaxiale heli (weet niet wat FP en CP betekent?) de lucht in te houden. Maar je moet wel veel geduld en plakband/lijm hebben. :wink:

Bij mij is er toch erg de indruk dat Mish wel een coax. heli prefereert maar er eigenlijk het geld niet voor over heeft en daarom kijkt naar een goedkopere FP heli.Het gene wat ik erover denk is dat aan het einde hij misschien als die geluk heeft wel twee coax. heli's heeft uitgegeven eer die een FP goed vliegend heeft.
Gr.Jos

Een Coax is met 2 rotorbladen boven elkaar en een FP met slechts 1?

Klopt, ik vind het een groot bedrag voor af en toe te vliegen. Maar dat is zeker niet doorslaggevend. Als de G47 echt veel beter is, geen punt hoor Jos. Maar, die indruk (heb er echt geen verstand van hoor), heb ik niet. Het zal zeker makkelijker vliegen, maar daar kan ook wel de uitdaging inzitten. Heb wel veel meer gelezen over de DF04 dan de G47. Ik krijg juist het idee dat mensen overstappen naar (niet van een G47 hoor) een DF04 omdat het makkelijker vliegt... Zal ongetwijfeld moeilijk zijn, maar goed.

Daarbij kosten een setje rotorbladen van een G47 rond de 15 euro, die van een DF04 3 euro ofzo. Tja... Maar, ik hoor nog steeds wat wisselende verhalen over de kwaliteit van de DF04. Slechte electronica, wisselende settings enz.

Ben er nog niet uit. Bedankt voor de input. 8)

8) Msh

Wat ik er eigenlijk mee bedoel Mish is dat jouw uitgangspunt het af en toe vliegen en het liefst met zo weinig mogelijke kosten.
Nu hebben we als groepje waarmee we vliegen nu eenmaal weinig verstand van de set up van heli's.
Denk maar eens na dat Joep en Lex ook een avond hun heli's bij zich hadden en heb jij ze al zien vliegen.Ik niet.
Elke keer mankeerde er wel weer wat anders aan en vlogen ze niet terwijl wij vrolijk verder vlogen.
Het kapot gaan van de rotorbladen is bij ons ook merendeel te wijten aan steeds meer experimenteren met vliegen.
En het klopt ook ik zie meer uitdaging in een "gewone"heli. maar ik hou er terdege rekening mee dat dat me goed geld gaat kosten en dat is nou iets wat jij nu net niet wilt.
Vandaar dat ik bij jouw zo aanstuur naar een coax. heli.
Ga morgenavond weer eens met de mijne vliegen.
Gr.Jos

Back