Micro Heli? Welke?

Ik heb ook een topic geopend over die heli. die Peet aangaf.
Eens kijken wat dat oplevert kwa reacties.
En Mish ik zal eens vragen of je met die van Lex mag vliegen als je dat namelijk lukt in een avond krijg je de 47G van mij kado :lol:
Gr.Jos

mish zei:
En als ik hem uit het raam gooi, vliegt hij dan ook? :D

Voor een paar seconden wel.
Tenzij je m heel rustig uit je hand laat opstijgen in plaats van gooien :lol:

Hoi!

Heb net ook een 47G gekocht bij Quartel in Pijnacker voor 159 euro. Ga vliegen bij Q indoor in Delft.

gr,

Niels Jongeling.

mish zei:
Wat is precies een FG)

Ben er nog niet helemaal aan toe om 200 euro voor een heli uit te geven. Kijk als er met de DF echt niet te vliegen is, prima. Dan ga ik het er wel voor uitgeven. Ik heb op de verschillende filmpjes gezien dat het best wel lastig is, maar niet onmogelijk toch.

Msh

Ben ook eens op zoek gegaan voor een beginners heli , in opoeteren gaan de nieuwe versies van de BELL 47 G voor 164 euro over de toonbank .
Vliegt beter , oogt beter dan de vorige versie en je krijgt er op de koop toe nog 8 batteryen bij voor de zender ( incl. in doos )
Heeft nu een 15 tal vluchten achter de rug en nog steeds alles OK .

is een hony bee fp goed om mee te starten? of toch eerder een bell 47G?

Hoe moeilijk is het nu eigenlijk om hier 'op je eigen' mee te leren vliegen? Ik zou me graag een toestelletje aanschaffen maar als ik hier sommige reacties lees krijg je al schrik...

een df04 is een prachtig stukje techniek, lees er maar eens het df04 topic op na.

Het is helemaal niet zo moeilijk als je straag begint, met een landingsgestel, eerst wat over de grond schuiven, als dit ok is, en alles goed afgesteld (zoals in df04 topic) kan je beginnen met op 60 cm hoogte proberen te hoveren. Eens je dit lukt is de kick veel groter dan met een coaxiale heli, waar het bijna vanzelf gaat.

En ook het vliegbeeld, een heli hoort volgens mij een hoofdroter en een staartroter te hebben, en niet 2 hoofdroters.

Ik ben zonder enige vliegervaring begonnen vliegen met een df04. Gewoon in de tuin (niet veel ruimte binnen) heel af en toe een crash, wat ik tot nu toe vervangen heb (kan het nu toch al redelijk wat hoor, is al een half jaar gelede dat ik em kocht)
-1 rotor blad
-1 staart rotor
-1 servo (5 euro bij conrad, en top kwaliteit!)
-1 landingsgestel maar vervangen door koolstofstaafjes met daarop een koolstofstaaf van 8 mm, veel steviger

dat was het zoal, als je de kosten bijeentelt misschien hooguit 15 euro.

groeten,

Jan

er zou beter een poll toegevoegd worden. Ieder promoot zijn model heli en een beginneling geraakt zo geen stap verder :(

Hey mish,

Ga je nu ook al heli-vliegen? Je zit met hetzelfde dilema als ik (en nog wat anderen), zie dit draadje. Uiteindelijk hebben een aantal, zo niet allemaal, een DF04 aangeschaft. Voor die 120 euro, inclusief een crashkitje, sim-kabel en trainingskruis, kun je leuk oefenen met heli-vliegen. Moet er wel bij zeggen dat het verrekte moeilijk is om in de lucht te blijven, zowel op de sim als in het echt. :wink:

Klopt, net nog even twee acculadingen in de tuin weggevlogen (!)

De DF04 is een leuke heli en erg crashbestendig. Onderdelen zijn zeer goedkoop, makkelijk verkrijgbaar en je vliegt een 'echte' heli. Niet heel makkelijk maar dat is ook geen uitdaging. Als je dit goed onder controle hebt dan is de stap naar een andere heli niet meer zo moeilijk.

De DF04 heeft een paar gelijkwaardige broeders zoals de honey bee, piccolo en nog 1 a 2 andere.

Ik kan niet voor je beslissen maar ik zou deze wel aanraden. Ik heb ook lange tijd gezocht naar een geschikt model en was door het draadje wat sleurhutje reeds noemde overtuigd geraakt. Er is ook veel ervaring mee bij mensen op het forum (niet onbelangrijk) en er is erg veel te vinden op het inet.

mijn keuze is gevallen...ik ga morgen een bell 47 g halen. Als me dat aanstaat kan ik nog zien voor een beter model, maar als intro moet het momenteel volstaan :lol:

Heel goed! Dat was ook mijn keus, en daarvan heb ik nog geen spijt gehad. Vandaag heb ik een navigatielichtenset gekocht en die ga ik morgen in elkaar solderen. Dan is het beter te zien hoe de heli in de lucht hangt omdat de lichten aangeven wat de linker en rechter kant van de heli is.

Veel plezier ermee.!

jonge038 zei:
Heel goed! Dat was ook mijn keus, en daarvan heb ik nog geen spijt gehad. Vandaag heb ik een navigatielichtenset gekocht en die ga ik morgen in elkaar solderen. Dan is het beter te zien hoe de heli in de lucht hangt omdat de lichten aangeven wat de linker en rechter kant van de heli is.

Veel plezier ermee.!
Rood en groen? Kun je er ook drijvertjes onder zetten en mee varen. :wink:
Wordt dat niet te zwaar voor zo'n klein helikoptertje?

Dat hangt denk ik af van hoe netjes jij kan solderen, sleurhutje! Haha!

jonge038 zei:
Dat hangt denk ik af van hoe netjes jij kan solderen, sleurhutje! Haha!
Heeel netjes. Ik kan SMD solderen met een 300 Watt pook als het moet. Ik wil niet zeggen dat ik dagelijks soldeer maar als ik voor elke soldeerverbinding een cent zou krijgen had ik wel miljardair geweest :wink: Toevallig jaren in de LED-lichtreclame gezeten en dus heeeeeel veel LEDjes en bijbehorende klassieke (micro-)elektronica en SMD gesoldeerd.

Hoe groot zijn die LEDjes? 3mm gewoon of 1mm SMD? Met 1mm SMD en een SMD weerstandjes heb je nauwlijks ruimte en gewicht nodig. Mijn nieuwste aanwinst, de Silverlit PicooZ, heeft als een blauw navigatielicht. Da's dus 17 centimer en enkele tientallen grammen met meer opties dan de 47. :rolling:

gewoon een esky (fp barbone heli) kopen, dus zonder electronica in, en dan zelf een borsteloze motor en een "edp-50xc motor" op de staart gezet met een apparte gyro en mixer om hoofd en staartmotor te mixen. met graupner mc 10 zender. zetten en je hebt de ideale heli, ik vlieg er al 4 maanden mee en ben van nul begonnen.
eerst wat hoveren enzo met een een beginnerskruis. nu gaat het al echt zeer goed, en kan perfect stilhangen met mijn fp esky heli, heb kosten tot nu toe: orginele staartmotor volledig opgevlogen, 1 paar rotorbladen versleten, en landingsgestel wat moeten verstevigen met wat extra koolstaafjes(mss in totaal een 15 euro kosten), en ik heb al heel wat craches achter de rug zenne bij het leren. en met een zwaardere 1700mah lipo gaat het zelfs goed bij zacht weer buiten.

Beste verbetering voor deze fp heli is wel de edp-50xc motor, de heli word er echt veel stabieler en wendbaarder mee.

hier kan je alles vinden:http://www.rctechnics.eu

ik merk dat bijna iedereen de df 04 aanprijst.
maar het nadeel van het forum is dat iedereen de "expert" is.

ik heb een soort onderzoek gedaan naar de df 04 en ik merkte dat de winkels die een filiaal hebben (dus niet alleen op het internet)
hem bijna niet verkochten.
ik had die winkels een mailtje gestuurd om te vragen waarom niet en bijna allemaal antwoorde ze dat 9 van de 10 een slechte kwaliteit is.
de onderdelen zijn in verre weg wel de goedkoopste maar vraag je dan niet bij je zelf af waarom alles zo goed koop is?

ik hoor ook heel veel reactie's dat als ze hem via een web-shop bestellen dat hij niet heel aan komt of dat de soldeerpuntjes in de zender slecht zijn het staart motertje is binnen 3 keer vliegen door gebrand het is miss wel goed koop en je haalt wel zo weer een nieuwe maar je bent wel voor even grounded enz.
bovendien werkt de df04 alleen maar met de bijgeleverde zender.
niet met een computer zender of een andere zender....
andere heli's zijn miss duur.. maar vliegen wel veel beter en tja het is een dure hobby.
ik vraag me wel eens af he
is het onspannend en altijd maar leuk om altijd je df te corriseren en altijd maar heel goed je best te doen om hem in de lucht te houden?

Hoi Bas,

In mijn ogen heb je het qua vlieggedrag helemaal mis. De DF04's die ik heb zien vliegen vliegen stabiel en goed. Over werken om hem in de lucht te houden kan ik dus kort zijn. Hij vliegt als een huis als hij goied getrimd en gebalanceerd is. En daar kom je op je eerste betoog uit.

De DF-04 is getest in de fabriek, maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal top is. Ze laten hem daar vliegen en trimmen hem globaal uit en daarmee is het klaar. Als je hem krijgt wil het nog wel eens goed zijn om ff de bladen te balanceren (bij welke bladen hoeft dat niet...zelfs bij de duurste heli is het handig om dit te checken!!)

Aangaande de motoren heb ik geen klachten. Wel heb ik twee servo's versleten bij een crash. Hiervoor heb ik betere gekocht (towerpro 9 gram) en nu heb ik nergens last meer van. Ik vlieg nu 5 maanden en naast mijn eigenschuld nog geen enkel defect bij Walkera kunnen leggen. Wil je eens zien hoe stabiel hij vliegt...kijk dan eens hier:

URL: http://media.putfile.com/df04-kloon-venom-nightranger-II-Aschaake

groeten,

Arno

Back