volle yoghurt zei:
ik merk dat bijna iedereen de df 04 aanprijst.
maar het nadeel van het forum is dat iedereen de "expert" is.
Ik zou niemand meer de DF 04 aanprijzen. Veel mensen zeggen dat hij stabiel is, maar ik vind het een waardeloos apparaat.
Ik ben zeker geen expert op het heli gebied, maar ik kan andere mensen toch echt wel een redelijke uitleg geven over een heli. En ik ben vast niet de enige :wink:
volle yoghurt zei:
ik had die winkels een mailtje gestuurd om te vragen waarom niet en bijna allemaal antwoorde ze dat 9 van de 10 een slechte kwaliteit is.
de onderdelen zijn in verre weg wel de goedkoopste maar vraag je dan niet bij je zelf af waarom alles zo goed koop is?
Niet alle onderdelen zijn goedkoop hoor. Bij mijn (niet meer in bezit) DF-04 was de ontvanger/gyro kapot gegaan, dit grapje kost toch al wel +-€40 en dan nog verz.
volle yoghurt zei:
ik hoor ook heel veel reactie's dat als ze hem via een web-shop bestellen dat hij niet heel aan komt of dat de soldeerpuntjes in de zender slecht zijn het staart motertje is binnen 3 keer vliegen door gebrand het is miss wel goed koop en je haalt wel zo weer een nieuwe maar je bent wel voor even grounded enz.
Klopt, koop daarom een
HAT Motor , veel meer power, maar met bevestigen van propje wel opletten. De standaard DF tailmotortjes zijn waardeloos. ook na inlopen zijn ze binnen no-time stuk. Ik heb er wel 3 versleten, tot ik de HAT kocht.
volle yoghurt zei:
bovendien werkt de df04 alleen maar met de bijgeleverde zender.
niet met een computer zender of een andere zender....
Een kwestie van het juiste kristal op het juiste kanaal lijkt me :roll:
volle yoghurt zei:
andere heli's zijn miss duur.. maar vliegen wel veel beter en tja het is een dure hobby.
Helemaal mee eens. Ik vlieg nu een x400(wel zeer dure heli, maarja), en deze kan ik tenminste op zijn plaats houden. De Df ging bij mij echt alle kanten op, en had deze toch echt helemaal optimaal ingesteld. Een dure hobby is het zeker, dus voordat je ermee begint, vraag jezelf af hoeveel het je waard is. Hetzelfde als een (echte) auto: Het ding zelf kost bijna niks, maar de rest er om heen(onderdelen, pimp shit, etc.) die doen het hem: het onderhoud.
bartjuuuhhh zei:
ik denk dat er vaak veel te makkelijk wordt gedacht over dit heli'tje
Zeker mee eens, mijn advies, koop een goedkoop CP helitje ofzo, die dingen zijn nog een beetje te houden.
Over het algemeen heli vliegen word ook te makkelijk gedacht vind ik. Een heli is zo ongeveer het instabielste vliegapparaat dat er bestaat. Je moet het denk ik vergelijken met een knikker gecentreerd houden op een gladde plaat. En met de ene heli (DF) is dit lastiger als met de andere (X400). Met die DF ben ik nooit aan vliegen toegekomen eigelijk, omdat ik steeds maar weer onderdelen moest bestellen.
Nu dan het einde van deze lange preek.
Groeten Rik