Meestal schat ik die afmetingen in vergelijking met een persoon, of zoek op het internet een tekeing van een soortgelijk vaartuig. Of maak een soort indeling op ruitjespapier. Ook voor de verdeling van de apparatuur. Gelukkig is je romp zover klaar dat je kunt schuiven met accu's en ballast. Misschien handig om wat lood te verzamelen en daarvan wat plakken te gieten, die op het vlak passen en er voor het transport uit kunnen. Al enig idee wat het eindgewicht gaat worden? Een kilo of 10? Heeft het schip een V-vormige bodem? Zo niet dan zou je kunnen overwegen om die eronder te lamineren en daarin je loodballast een plekje te geven. Moet je wel even uitvinden waar ze precies komt, maar met 1 liter lood zit je al aan 9 kg. Een 1 cm diepe V-bodem zou denk ik voldoende volume hebben. Oplopend naar 0 cm in de kanten krijg je een gemiddelde diepte van 0,5 cm. Maar nu draaf ik weer door natuurlijk. Kijk maar hoe je het in- of aankleedt. Ongetwijfeld heb je zelf ook al oplossingen bedacht. Gr. Klaas.