Mebo2 Radio Noordzee Internationaal

zeker niet doen, blijf het herhalen, mijn broer heeft er een epoxy allergie aan overgehouden.
Als hij nog maar in de buurt komt van niet volledig uitgeharde epoxy slaat hij helemaal rood uit.
Hij had zijn boot in de veranda staan, ik ga dus altijd buiten staan, moet alleen min 10°C zijn een ganse dag.

Had er wel lampen op om alles te verwarmen.
4×250 watt paar uur lang .
En dat met deze energie prijzen.
Garage en goede afzuiging.
20221126_140525.jpg

Een vraag.
Ik ben aan het schuren en strakmaken.
En als ik straks te vreden ben wil ik hem eigenlijk in hoogglans hebben. Voor een mal te maken.
Wat is het mooist , het is kalkachtig dus zuigend. Wat is mooi om er eerst op te smeren? Of gelijk een hoogglans verf of eerst grondverf er op.
Heeft iemand goede ervaringen met deze bouwwijze.
Gr Hans
20221128_231204.jpg

heb je niet een overschotje muurverf staan?
en anders gewoon een laagje extra

Mal ziet er best goed uit, ik bedoel dan de vorm :)

Heb je nog blanke lak staan Hans? Had eigenlijk eerst moeten vragen; Waarmee heb je geplamuurd? Moet elkaar wel verdragen natuurlijk. En de toplaag moet loswas verdragen. Gr. Klaas.

Dit zit er het meest op. Kalk of gips achtig spul. Makkelijk te schuren snel droog.
Denk dat ik er een paar lagen grondverf op spuit impregneed denk dan wel en dan lak.
Zullen we wel zien. Dat losmiddel is volgens niet zo agressief. En dat komt dan weer over de verf.
20221201_210246.jpg

• Like
Reactions: k-k
Romp in de filler moet nog verder afgewerkt worden. Ook een brushless motor 750kv besteld met regelaar ben benieuwd heb nog nooit zo'n motor gehad. Even afwachten.
In de garage gespoten en 2 uurtjes lampen er op. Uitharden in de woonkamer. Dan schuuren en denk nog wel een keertje spuitplamuur en dan lak. En een mal maken.

Brushless motor en regelaar binnen. En waar ik al bang voor was het woordje Of en En hij draait dus vooruit of achteruit jammer.
Wat is een goede regelaar die voor en achteruit kan regelen 40 ampère.
Graag advies.
Deze had bij gekocht op Ali.
Deze link is dit een goede regelaar met voor en achteruit?
[19,95€ 22% OFF]Dubbele kanten borstelloze ESC 20/30/40/50/60 / 80A onderwater thruster RC auto bootonderdelen RC Onderdelen from Speelgoed hobby's en robot on banggood
https://banggood.onelink.me/zMT7/rs2l1pb3
20221212_205717.jpg
20221212_205713.jpg

Laatst bewerkt:
Nog even een update van de romp voor de Mebo2.
De mal was klaar en ook de romp daar uit.
Vroeger veel met polyester gewerkt maar wat trekt deze enorm krom.
Dus er maar wat versteviging in gedaan.
Denk dat ik volgende keer toch maar epoxy neem. Komt wel goed als het dek er straks inzit. Deze zal de zijkanten wel uit elkaar houden.
20221212_171443.jpg
20221212_171341.jpg
20221212_171352.jpg
20221212_171338.jpg
20221212_171424.jpg

romp ziet er prima uit.
het naar elkaar toe trekken van de lange zijden heb je met epoxy ook zolang deze niet volledig is uitgehard( enkele weken)
Ik maak daarom de romp los van de mal na 2dagen en plaats hem er daarna terug op tot hij volledig uitgehard is.

Even wennen zon brushless motor en klein.
Vreemd dat het hele huis draait.
Onder de Mebo2 kan max een 40mm schroef nu had ik een 4 blads van 43mm liggen en deze even direct aangesloten op het motortje van de foto.
En in een emmer water best een geweld.
Bleef caviteren en bulderen het water.
En dat was op 7volt met 8 ampere.
Denk meer als zat voor mijn bootje van 1.15

Ja, de kracht van een brushless motor moet je niet onderschatten. Werkt min of meer omgekeerd als een motor met borstels. Daarbij draait het binnenste deel met de wikkelingen en bij een brushless de bus met de magneten. Omdat de magneten zover naar buiten zitten heb je een hoog koppel. Hoeveel KV is die motor Hans? Het KV getal geeft aan hoeveel toeren de motor per Volt maakt (onbelast). Varend zal het amperage wel wat lager zijn. Succes ermee! Gr. Klaas.

Back