...... Daarnaast denk ik dat jou onderbouwing Stephans punt aanhaalt. "veel te weinig" (het is maar de helft) is wat overdreven, maar je rijdt tenminste wel goed, je hebt alle tijd, hoeft je niet te haasten en je kunt gewoon goed en solide rijden, inplaats van dat er 12 man staan te dringen en het niveau dusdanig verschilt je alleen maar brokken rijdt.
Maar goed, niet iedereen deelt die mening, ook Hans niet, omdat hij van mening is dat 1x per uur voor mensen die van ver komen ze erg weinig totale rijtijd op een avond geeft, en daar zit wel wat in.
Hmmmm, laten we eens gaan rekenen. 2 keer 10 minuten in een uur = 20 minuten per uur. Dat tov van 1 keer 15 minuten in het uur.
15 minuten -/- 20 minuten = -5 minuten minder rijden in een heel uur.
Maar omdat je na ieder sessie over 20 minuten alweer klaar moet staan, sla je (laten we zeggen) 2 sessies over omdat je nog niet klaar was met smeren, sleutelen, eten, kletsen, etc, etc. Dat gebeurt nu eenmaal.
Stel dat je er vier uur op een avond er bent.
4 x 20 minuten = 80 minuten - (2 x 10 minuten) =
60 minuten effectieve rijtijd.
Indien we in een uur 1 keer een kwartier rijtijd hebben, ben je waarschijnlijk wel er klaar voor (of je moet pannen hebben, maar dan maakt het weer niets uit met de 2 x 10 minuten sessies).
4 x 15 minuten =
60 minuten.....
Mocht het zijn dat je slechts 1 keer een sessie mist, dan rijdt je 10 minuten langer op die avond. dat is 10/60x100%= >15% meer...
Mijn inzicht kan je die 15% weer wegstrepen omdat je niet lekker rijdt/rekening moet houden met (overigens niets mis mee)/gestresst bent omdat je na 20 minuten alweer moet....
Nogmaals ik vind het geen verkeerd plan van Robert.
Halewijn