Geen foto, wel een mooi verhaal, gerelateerd aan dit topic:
Ik ben Veiligheidskundige bij de Landmacht, en een van de eenheden waar ik voor werk is 101 RPV-batterij. De commandant daarvan is ondertussen een goeie collega geworden, maar een van die mensen in Nederland die soms een erg kort lontje heeft. Hij heeft een aantal passies, en een daarvan is z'n ligfiets, model torpedo. Glimmend aluminiumkleurig.
Gisteren waren mijn milieu-collega en ik op bezoek bij de RPV-batterij.
Eenmaal bij het gebouw aangekomen zien we de ligfiets van de batterijcommandant pontificaal op het afdak boven de ingang van het gebouw staan, zo'n drie meter boven de grond. Mijn collega en ik zeiden al tegen elkaar: "Als hij dit ziet (de BtC) breekt er een storm los!!"
Toevallig waren ze aan het vliegen met de Sperwer (Zo heet de RPV) op het ASK in 't Harde. Een halfuurtje na onze aankomst bij het gebouw komt inderdaad de BtC, stoom uit de oren, het gebouw binnengerend. "Wie heeft *$#)^*# mijn fiets op dat afdakje gezet?" Een foto in de hand met daarop de ingang van het gebouw en zijn fiets er op, prachtig glimmend in de zon.... De mannen van de batterij hadden die fiets op het afdak gezet en vervolgens de operators van de RPV per mobiele telefoon gevraagd om er een foto van te maken. En die hadden ze vervolgens 'semi-onschuldig' aan de BtC laten zien: "Hee, waarom staat uw fiets zo hoog, majoor?"
Mooie foto, vanaf 1km hoogte op A4 formaat, haarscherp...
Ik hoop dat ik 'm digitaal te pakken krijg, dan kan ik 'm hier op het forum zetten... :lol: