Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
rens-zwevertje zei:
luchtfoto1.gif
hoe kun je die foto maken als je alleen een easystar hebt en geen camera? :?: want dit is niet die easystar :wink:

Bertus zei:
Hier mijn foto's van 15 jaar geleden

Met een oude puma en een charter gemaakt.
Bij sommige kan je de vleugel tip nog zien.
Dus echt met de puma.
Met een weggooi camera gemaakt.
dus na elke klik landen doorspoelen en weer omhoog.
Veel zijn er bewogen maar deze wilde ik toch laten zien.
De brug die je ziet is de Gorinchemse brug A 27.

En dus de rivier de merwede.
bert8.jpg

de camera zat tussen de latjes en met een servo drukte ik af.
bert9.jpg

bert10.jpg

Deze zijn met de charter gemaakt.
bert6.jpg

bert7.jpg

Dus klimmen tot je de tranen in je ogen krijg van het turen.
klikken en weer landen.
lekker trillen met een viertakt :lol:
Maar het gaat om het idee.

Sorry maar ik moest dit even in z'n geheel quoten...

Ligt dit aan mij of zijn deze foto's niet van een waanzinnige hoogte genomen 8O 8O ???

Dat je je model nog visueel onder controle kan houden op die hoogte! Petje af hoor!

Zijn er nog mensen met wat plaatjes :?:
Er staan echt hele mooie bij, maar een paar nieuwe kan natuurlijk geen kwaad.

b.v.d.

Ziet er prima uit! Ik had je link al eerder aangeklikt dus ik ken de plaatjes maar ze blijven mooi. :D

Hoi hoi,

Vandaag om 18:00 uur, De lucht lijkt een beetje "dampig". Ter Aard/Zeijerveld (Ter Aard ligt tegen Assen aan).
Luchtfoto%201%20Ter%20Aard-Zijerveld.jpg

Luchtfoto%202%20Industrieterrijn%20Assen%20Noord.jpg

Groetjes van Aldert

Zaterdag 2 september Zuidlaren.
(Arnold, ik zie je huis 8O ).
Zuidlaren%201.jpg

Vandaag later in de middag, Eext.
Eext%205.jpg

Eext%201.jpg

Eext%202.jpg

Eext%204.jpg

Groetjes van Aldert

he aldert

inderdaad je ziet mijn huis (volgende keer nog iets verder boven het dorp) :D
hij staat nu net helemaal rechts in de hoek
geweldige foto,s zeer scherp :D

maar waar zijn de foto,s van het (wildvlieg veldje ) :mrgreen:

groeten arnold

Mooie plaatjes allemaal, zo vanuit de lucht genomen. Ga zo door!!!
Ik zou het leuk vinden om ook te lezen met welk vliegtuig ze genomen zijn.

Maarten Engelhardt zei:

Uiteraard met het toestel bij uitstek geschikt voor deze taak: De Easystar!
Een volledig orginele Easystar met een uitgehold buikje onder het zwaartepunt. Hierin zit een Nikon Coolpix L4 zonder aanpassing, die wordt bediend door een TowerPro 5 grams servo'tje. De aandrijving is overigens wel ietsje "gepimpt". Een Mega 16-7-7 i.c.m. een 3 cellen Lipo en een 5,5*4,3 prop doet hem nog steeds loodrecht stijgen :wink: .
Met een héél eenvoudig beugeltje gemaakt van 2mm massief koolsstofstok wordt het fototoestel op zijn plaats gehouden, de lens steekt aan de zijkant van de romp een stukje naar buiten. Simpel en doeltreffend!

Af en toe wordt er een foto geplaatst (het werkt namelijk verslavend, die luchtfoto's maken).

Groetjes van Aldert

Aaalie zei:
Maarten Engelhardt zei:
Een Mega 16-7-7 i.c.m. een 3 cellen Lipo en een 5,5*4,3 prop doet hem nog steeds loodrecht stijgen

Nou ben ik heel benieuwd hoeveel ampere er dan loopt op volgas en of je al eens gemeten hebt hoeveel gram stuwkracht deze setup levert.

Ik ben ook wel benieuwd naar de amperes die hier gaan lopen, ik heb voor m'n nieuwe easystar een 16-7-8 aangeschaft. Ik weet nog niet wat deze gaat brengen.
Ik ben ook nog steeds zeer tevreden met m'n 16-7-10, die breng de Easystar met camera en videozender ook zonder problemen naar boven, zal met de 16-7-8 waarschijnlijk iets sneller gaan.

Hallo Ben (en anderen),

Zolang alles niet warm wordt, ga ik meestal geen stroom meten :wink: . Wel kan ik je blindelings vertellen dat je motor i.c.m. de juiste prop een goed rendement haalt op 3S lipo's. Ik vlieg ook de 16-7-6 op 3S in een Funjet, daar loopt ongeveer 22 amps met volle akku statisch gemeten. Hierin wordt het motortje wel ietsjes warmer, maar nog steeds prima vast te pakken, en dat alleen bij continu volgas (wat ik eigenlijk nooit doe). Eerder (vroeger 8) ) heeft de 5 wikkelingen gevlogen op 10 nicads 500AR. Dat was wel ongeveer de grens voor een 16-7-xx motortje.

Vanavond in Anloo, te zien is de voormalig Zuivelfabriek en de laatste (toekomstige) nieuwbouw van Anloo.
Oude%20zuivelfabriek%20en%20nieuwbouwwijk.jpg

Hieronder de camping van Anloo, met op de achtergrond de N34.
Deel%20Camping%20Anloo.jpg

Groetjes van Aldert

Eerste poging in het AP gebeuren.
Camera is zo'n 10 euro bartsmit ding (servo is nog duurder dan de camera :lol: ).
Dit is de locatie waar ik nog al eens te vinden ben als er niet te veel wind staat.

luchtfoto2oj9.jpg

Groeten Henk

Ben Postmus zei:
Sorry Aldert, kon het niet laten om de kleuren iets naar voren te halen.
Altijd goed, thanx!

Enkele foto's van Roermond!
Brug over de Maas.
Roermond%201.jpg

Toekomstige bioscoop en appartementencomplex
Roermond%202.jpg

Roermond%203.jpg

De kerk aan de pastoorswal met op de achtergrond een monumentale brug.
Roermond%204.jpg

Groetjes van Aldert.

Effe kijken, dan stond je bij het outletcentrum te vliegen, of daarachter langs de Maas bij de waterscouting. Dan zit je bijna in het centrum van Roermond

Theo Coenen zei:
Effe kijken, dan stond je bij het outletcentrum te vliegen, of daarachter langs de Maas bij de waterscouting. Dan zit je bijna in het centrum van Roermond

Leuk nieuw spelletje:
Foto plaatsen en dan laten raden waar de piloot stond te vliegen. 8)

Back