Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Foto van Ton

Een foto van Ton, die niet van Ton is ;)

(Uit de Texelse Courant van vrijdag 12 juni 09)

Picture001.jpg

Wim

Hee Aldert, tijdje geleden weer, mooie plaatjes :thumbsup:

In Duitsland geweest? Eifel ofzo???
Met welk platform heb je deze plaatjes geschoten? EZglider? Heli?

Moet ook weer eens wat plaatjes droppen, laatst paar pogingen gedaan om air-to-air foto's te schieten van een zelfgeknutselde parapente, sjonge jonge wat valt dat tegen zeg :shock:

Achteraan in [URL="
filmpje[/URL] komen er een paar voorbij...

Laatst bewerkt door een moderator:

Moet ook weer eens wat plaatjes droppen, laatst paar pogingen gedaan om air-to-air foto's te schieten van een zelfgeknutselde parapente, sjonge jonge wat valt dat tegen zeg :shock:

Achteraan in [URL="

Leuk filmpje en een super ding lijkt mij! Wat voor een liedje is dat trouwens op de achtergrond?

Mogen luchtfilmpjes trouwens ook? [URL="
cam Calmato[/URL]
Gefilmd met een FlyCamOne2

Achteraan in [URL="

Hey Rob,

dank voor de reactie. De foto's zijn gemaakt in Zweden, in het wat "armere" deel van Zweden, tussen de meren en de muggen. Op de foto zie je o.a. de Sundance ranche aan het riviertje. De Sundance ranch komt later nog op tv in het programma "het roer om", mensen die in het buitenland iets totaal anders gaan doen en afscheid nemen van Nederland.
De waterfoto's zijn gemaakt bij de ingang van de haven bij Gothenburg. Je ziet hier idd ook veel Duitse boten.
De waterfoto's zijn gemaakt met Heli/Canon combi, de andere met de oude vertrouwde EZglider/Nikon combi. De heli geeft nog wat problemen op hoogte, ik kan hem moeitlijk stil houden. Als ik zie dat hij "afglijdt" dan heeft ie gelijk veel snelheid en is het behoorlijk corrigeren. De lagere foto's gaat perfect met heli, de andere maak ik vaak toch met EZglider ;) .

Je bent weer erg leuk aan het knutselen met de paraglider, heerlijk filmpje!
Air to air shots is idd vaak veeeeel geluk, en dat heel erg vaak ;) .

Greetz, Aldert

Hallo Wim.

Onverwacht in de TC, hierbij nog een paar foto's van Rondje Texel van de catamaran er waren 600 deelnemers.

Met Vriendelijke Groeten,
Ton Zegers

Welkom

Beste Ton,

Ik was afgelopen week te gast op Texel en heb je foto-zwever in levende lijve gezien, erg leuk om nu wat foto's van je tegen te komen. Ze zijn erg mooi !!
Ik heb trouwens van Bert een VIP behandeling gekregen bij de Veerboot, bedankt hem daar maar voor als je hem ziet en doe de rest van de club op Texel de groeten !

Groeten en tot volgend jaar !

Mooi! Even op hun site gekeken waar het was, altijd leuk een beeld te hebben waar de plaatjes ergens geschoten zijn :yes:
Ze lijken het daar aardig voor elkaar te hebben, niet altijd het geval bij die "het roer om" projecten.

Heb je de camera bij de EZglider ook op CG liggen, onder de vleugel?
Parapente is overigens niet van mij, maar van een "andere Rob", die er in filmpje ook mee vloog. Parapente is gemaakt van een vlieger. Ik probeerde 'm te vangen met de camera (wat dus behoorlijk tegenvalt).

@ Coen, Whistling Jack Smith - I was kaiser Bill's Batman (keuze is beperkt, veel nummers worden geblocked door youtube).

mrblobby.

Bedankt voor je reactie ik zal ze vanmiddag de groeten overbrengen.

Aldert, het zijn weer mooie foto's vanuit Zweden.

27ybsxv.jpg

axdzwg.jpg

Ton

Eens kijken of m'n Texel kennis nog op orde is:
De bovenste: De Nederlanden, met op de voorgrond het fietspad wat naar de Waalenburgerdijk gaat (nou ja, ongeveer)
De tweede: het zuidelijke puntje van de Schorren?

Dit jaar (voor de eerste keer in jaren) niet met de vakantie naar Texel. Geen bezoekje aan jullie veld dus dit jaar. Wellicht een andere keer.

Dan De Barak. De sloop aanvraag heeft in de TC gestaan. Enkele weken geleden is onze overbuurman nog op Texel geweest. Geen gasten en het gras was al tijden niet gemaaid.
Waarschijnlijk is het na de bouwvak gebeurd.
Ga jij de bouw daar bijhouden? D'r zouden nogal bijzondere woningen moeten komen (Tenminste, volgens de berichten in de TC)

Groet,

Wim

Mooi! Even op hun site gekeken waar het was, altijd leuk een beeld te hebben waar de plaatjes ergens geschoten zijn :yes:
Ze lijken het daar aardig voor elkaar te hebben, niet altijd het geval bij die "het roer om" projecten.
Zijn ook aardige mensen, behoorlijk realistisch (ze hebben iig door dat je gewoon hard moet blijven werken ;) ).

Heb je de camera bij de EZglider ook op CG liggen, onder de vleugel?
Parapente is overigens niet van mij, maar van een "andere Rob", die er in filmpje ook mee vloog. Parapente is gemaakt van een vlieger. Ik probeerde 'm te vangen met de camera (wat dus behoorlijk tegenvalt).

De camera ligt voor het zwaartepunt. Als de camera op het zwaartepunt zou liggen moest de domp van de camera te groot, anders neemt ie een tipje mee. Nu staat ie ook nog ietsje schuin naar voren gericht. Hier een oude foto (zonder camera) van dezelfde nog ongehavende en weinig gebruikte Easyglider. Dit toestel is een trouw werkpaard, heeft al veel gedaan.

motoropzet.jpg

Ton... mooie foto's. Soms zijn de foto's zelfs wat surrealistisch, erg mooi!

Greetz, Aldert

Fotoootje:
School ;) . Toch leuk, zo had ik de gebouwen nog nooit gezien!
Zernike1.jpg

Zernike2.jpg

Zernike3.jpg

Greetz, Aldert

Blijft toch bijzonder aanzicht zo. Misschien nog iets voor mij voor in de toekomst, al zou een flycam oid voldoende moeten zijn.

Back