Luchtfoto´s

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Strand en boulevard van Katwijk Aan Zee rond zonsondergang

Eens wat anders dan de bollenvelden. Wat luchtfotos van het strand en de Boulevard van Katwijk Aan Zee rond zonsondergang. Moest dus wel bij 200-400ASA.

a2479874-36-f090423183412_0640.jpg

a2479875-87-f090423183427_0640.jpg

a2479876-88-f090423183446_0640.jpg

a2479877-67-f090423183554_0640.jpg

a2479878-123-f090423184115_0640.jpg

a2479879-98-f090423184458_0640.jpg

:cry:
jammer, ik zie alleen kruisjes
(ook in je bericht op de vorige bladzijde)
Imageshack?
Die geeft wel vaker kruisjes.
Photbucket is wat dat betreft wat beter.
Ook hier op het forum kun je foto's plaatsen.

Wim

Typisch dat Aalie ze wel kan zien. Misschien even geduld tot ze gelaad zijn? Of een optie in je browser aan passen zodat links naar anders sites wel vanaf deze gevolgd worden? Of er even op clicken?

Anders, ze staan in RCGroups (Multikopter (mikrokopter, UAVP, x-ufo-3rd, etc) AP pictures - Page 13 - RC Groups). Beetje onzin om ze voor ieder forum apart te uploaden.

:cry:
jammer, ik zie alleen kruisjes
(ook in je bericht op de vorige bladzijde)
Imageshack?
Die geeft wel vaker kruisjes.
Photbucket is wat dat betreft wat beter.
Ook hier op het forum kun je foto's plaatsen.

Wim

Omdat Aaalie de foto's wel kon zien heb ik nog even verder gekeken:
ik heb vanuit de properties de URL gekopieerd en even in een nieuw tabje gezet. Kon de foto's daardoor wel zien.
Inderdaad: mooi!
Vooral die laatste: lekker laag!

Wim

[edit]
Nadat ik alle foto's had aangeklikt zag ik nogsteeds kruisjes.
Mijn bericht getypt en geplaatst en.....

IK ZIE DE FOTO'S!

Nu dus wel. Hoe dat komt? Geen idee.

Wim

Laatst bewerkt:
Zo, afgelopen dagen even deze (waarvoor :worship:dank:worship:) prachtig gebouwde easystar ingevlogen. Dit ging helaas wel met vallen en opstaan, toch lastig rolroer loos vliegen:(
Straks even de eerste testjes met dood gewicht, waarschijnlijk morgen de eerste vluchten met een fatsoenlijke camera :p
(of vanavond als er en mooie zonsondergang is...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Pff net terug, de kleuren etc vallen toch een beetje tegen..
dscn7670.jpg

Na wat kloten in photoshop;
luchtforo.jpg

Net niet:(
Und jah dat is de maas op de achtergrond...

De luchten zijn ook overal zo uitgebeten, dat terwijl ik mijn lichtmeting toch echt op matrix heb staan...
Verder zijn ook overal de kleuren heel flets, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

luchtforo2.jpg

Dat kan hoger...:yes:

Verder lag het niet aan de lucht;
dscn7723r.jpg

Denk dat ik best tevreden mag zijn voor een eerste keer...
(ik heb nog wel meer foto's maar dat is meer van hetzelfde)
Straks poging 2 :)

Pff net terug, de kleuren etc vallen toch een beetje tegen..

De luchten zijn ook overal zo uitgebeten, dat terwijl ik mijn lichtmeting toch echt op matrix heb staan...
Verder zijn ook overal de kleuren heel flets, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Denk dat ik best tevreden mag zijn voor een eerste keer...
(ik heb nog wel meer foto's maar dat is meer van hetzelfde)
Straks poging 2 :)

Lang niet slecht voor een eerste poging Manuel. Fletse kleuren is "normaal". Als er wat vocht of fijnstof in de lucht is zie je dat al gauw als een witte waas. Dat effect is het minste als je met de zon in de rug werkt. Met zon dwars of tegen neemt het toe. Zelfde zie je eigenlijk ook op de grond als je de horizon bekijkt. Dat strooilicht is vrij goed weg the Photoshoppen, of vooraf al te verminderen met een UV filter. Normaliter probeer je overigens niet teveel lucht in beeld te hebben. Maakt de belichting alleen lastiger en het gaat juist om wat er op de grond te zien is. Met vliegtuigje werkte ik meestal met ca 15 graden down-angle. Dan zie je meest nog wel een horizon maar vooral veel onderwerp.

Welke camera gebruik je, hoe heb je hem ingesteld en hoe wordt hij bediend? Verschillende merken hebben zo allemaal hun kuren....

Lang niet slecht voor een eerste poging Manuel. Fletse kleuren is "normaal". Als er wat vocht of fijnstof in de lucht is zie je dat al gauw als een witte waas. Dat effect is het minste als je met de zon in de rug werkt. Met zon dwars of tegen neemt het toe. Zelfde zie je eigenlijk ook op de grond als je de horizon bekijkt. Dat strooilicht is vrij goed weg the Photoshoppen, of vooraf al te verminderen met een UV filter. Normaliter probeer je overigens niet teveel lucht in beeld te hebben. Maakt de belichting alleen lastiger en het gaat juist om wat er op de grond te zien is. Met vliegtuigje werkte ik meestal met ca 15 graden down-angle. Dan zie je meest nog wel een horizon maar vooral veel onderwerp.

Welke camera gebruik je, hoe heb je hem ingesteld en hoe wordt hij bediend? Verschillende merken hebben zo allemaal hun kuren....
Ah oke bedankt :D

Ik gebruik een Nikon Coolpix P5100 in 'P' stand. Verder witbalans en iso op auto, Lichtmeting op Matrix dit alles werkend in landscape modus.
De foto's worden gewoon met servo afgedrukt.

Volgens jou krijgen de de foto's dus altijd zo'n witte lucht,misschien is het dus beter om de lichtmeting op spot te gooien?

Witte lucht wordt nogal bepaald door strooilicht, dus hangt er van af hoe je kijkt richting zon. Met zon in de rug is het meestal helderder. Zo te zien keek je bij een aantal van deze fotos nogal tegen de zon in. Daarbij overigens wel een redelijk goede belichting van de grond, dus de belichtingsautomaat zoals ingesteld doet het wel goed.

Met sport-mode en ISO 100 heb je meest kortere sluitertijden maar moet je wel kijken of je op autofocus kan werken of dat je vooraf al op oneindig kan instellen (mits dat dan wel echt oneindig is en niet "pan-focus").

Geen foto's, maar 2 filmpjes.

Ik heb nog nooit eerder aan luchtopnames gedaan, dus ik moest het eens proberen.
Aangezien mijn enige toestel dat ik nu bezit wat een camera(telefoon) omhoog krijgt een swift is, met tape mijn telefoon er ondergetaped.

Dit zijn de resultaten

Ik heb gevlogen op een veldje bij onze wijk, genoeg ruimte, wanneer ik wat hoger zat ben ik wat verder gegaan.

Hallo allemaal het is misschien een beetje :offtopic: maar ik wilde graag weten wat het perfecte vliegtuig is voor luchtfotografie, is dit de EasyStar van Multiplex? Ik zou graag een vliegtuig hebben dat echt iets kan dragen, dus misschien is een ietswat zwaarder vliegtuig handiger, ik hou het wel op electro. Het hoeft nog niet eens zo mooi te zijn of mooi te vliegen maar ik denk dat langzaam en hoog vliegen wel belangrijk is?
Alvast bedankt! (En sorry voor het offtopic gaan dacht dat dit beter was dan een nieuw draadje aan te maken)

Laatst bewerkt:
ik denk dat dat ook wel goed gaat lukken met je asw hoor, kan je eventueel zaterdag wel wat tips doen. easystar is helemaal perfect! vliegt met allerlei zwaartepunten van op de hoofdligger tot op de voorlijst. camera kan ie makkelijk hebben

ik denk dat dat ook wel goed gaat lukken met je asw hoor, kan je eventueel zaterdag wel wat tips doen. easystar is helemaal perfect! vliegt met allerlei zwaartepunten van op de hoofdligger tot op de voorlijst. camera kan ie makkelijk hebben

Nee helaas gaat het niet zo goed met de ASW, is een beetje kritisch met zwaartepunt en vliegt dan (zelfs met een FCO) niet zo erg fijn

Back