Luchtfoto´s

  • Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
De nieuwbouw van het gemeentehuis Texel.

2s8s2hh.jpg


154al3m.jpg


Ton
 
zo
daar ben ik weer
was een tijd geleden na een fatale crach ,maar het moest er maar weer eens van komen .vooral toen het vanmorgen mooi weer was ,laaghangende bewolking en mooi zonnig weer

dus de schuur ingedoken en aan het knutsellen gegaan .
zie hier het resultaat

full


na 1 test vlucht zonder de boel aangesloten te hebben vloog hij best goed .
daarna alles aangesloten en gevlogen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, kwaliteitje hoor!
Heb je op de eerste nou de prop in beeld?
 
jep
bij de eerste is de prop een beetje in beeld
nu ga ik alleen nog maar met motor uit foto,s maken .
zo licht het vliegtuig ook mooi stil en kan ik beter richten .

gr paulus
 
Hoi,

Als ik al die mooie luchtfoto's hier zag dacht ik die wil ik ook kunnen maken dus heb ik me afgelopen weekend bezig gehouden met het maken van een een steun voor mijn fototoestel.
Dit was het resultaat:

DSC00025.jpg


DSC00030.jpg


omdat ik geen extra servo had liggen kon ik nog geen foto's maken maar filmen ging al wel


Eerste vlucht met camera



Zoals je op het filmpje kan zien heb ik niet echt kunnen vliegen. Ik denk dat het geheel te zwaar is voor mijn standaard motor of heb ik mijn fototoestel op de minst ideale plaats gezet?

Waar kan ik mijn fototoestel best zetten en welke nieuwe motor en regelaar combinatie kan ik het best op men EZ plaatsen?

Alvast bedankt

Greetz,
Bert
 
hoi
jammer dat het niet goed gelukt is
ik denk dat je naar een borstelloze setup moet.
maak de steun ook zo licht mogelijk en waar ook een beetje wind onderdoor kan ,nu is het 1 groot blok
suc6 er mee

gr paulus
 
Belofte maakt schuld ;)
in een onbezonne bui had ik beloofd dat ik een luchtfoto zou maken van een straat in Geistingen (B)
na een paar proef vluchtjes met de FCO2 vond ik de kwaliteit te slecht,
toen een cameratje geleent van Vliegman
PICT8723Medium.jpg




een aantal vluchten gemaakt (totaal 150 foto's) toch een keertje met de fco2 geprobeerd
hier het resultaat van de fco2
PICT0006Medium.jpg


PICT0029Medium.jpg


PICT0097Medium.jpg


Het resultaat
met het andere foto camaratje van vliegman :p
IMAGE0085Medium.jpg


IMAGE0091Medium.jpg


IMAGE0116Medium.jpg


Duidelijk kwaliteit verschil de FCO2 van een jaar oud kan niet tippen aan een camaraatje van min 6jaar oud :sleepy:
 
Laatst bewerkt:
ja, dat illustreert duidelijk het kwaliteitsverschil... en dan moet ik zeggen dat de foto's uit die Aiptek ook geen toonbeeld zijn van contrast, al valt de scherpte nog mee. De FCO2 is zowiezo eigenlijk niet geschikt voor foto's. Die Aiptek is door zijn vorm vrij geschikt om ineen model te stoppen, maar het blijft gewoon een inferieure camera qua optiek. Er zijn al veel voorbeelden van hoeveel het beter kan in dit draadje.
 
Waar kan ik mijn fototoestel best zetten en welke nieuwe motor en regelaar combinatie kan ik het best op men EZ plaatsen?
Over de motorisatie is al wat gezegd.
Over de plek: Zoals je camera er nu op staat, staat-ie weliswaar ongeveer op het zwaartepunt, maar als je je toestel recht van voren aankijkt dan zie je dat er van de prop nog maar weinig te zien is. De Easy* heeft al een klein propje, en nou zet je er nog eens een obstakel voor...
Er zijn verschillende draadjes op dit forum te vinden waar mensen tonen hoe ze een camera in de cockpit van een Easy hebben gebouwd, of zelfs binnen in de romp met een opening opzij onder de vleugel voor de lens. Met de camera in of op de cockpit kan je de originele cockpitkap eraf laten en daarvoor in de plaats een plateau maken waar je camera en servo op zet. Wel moet je dan het zwaartepunt corrigeren; dat moet weer op dezelfde plek uitkomen als gewoonlijk.
En, zoals hierboven al besproken: alsje de camera opzij laat kijken is het weliswaar iets lastiger om te richten en de horizon recht te krijgen, maar hij veroorzaakt wel veel minder luchtweerstand.
 
Er zijn al veel voorbeelden van hoeveel het beter kan in dit draadje.

Ja, dat heb ik ook gezien (ben ook wel een beetje jalours) maar voor die ene keer wou ik ook niet meteen een nieuwe foto camera kopen (en mijn konica minolta Z2 is me wat te zwaar/groot)

de eerst foto reeks heb ik gemaakt met een zagi en de geplaatste foto's (2 weken later) mbv een MPX Cullaris FCO2 links onder de vleugel en de Aiptek rechts :p
bij de 2de vlucht alleen de Aiptek rechtop op de romp achter de cockpitkap
 
Ik ben net terug van een vakantie in Attendorn, Sauerland.
Hier een paar luchtfotos genomen met een Flycam One 2.

Finnentrop02.jpg


Finnentrop04.jpg


Finnentrop14.jpg


Finnentrop15.jpg


Voor deze doeleinden is de kwaliteit toch best wel goed vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar fotos van Oesterberge, Sauerland waar de schade te zien is van de orkaan Kyrill in 2007.

Oesterberge04.jpg


Oesterberge10.jpg


En aangezien ik graag een lijnenspel zie.
Oesterberge05.jpg


Oesterberge02.jpg


Ook weer Flycam One 2 werk.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top