Jeetje, de tijd vliegt. Mijn laatste post is alweer van maart 2023. Ik heb natuurlijk niet stilgezeten, maar wel de bouw van de SR. Er kwamen meerdere restauraties op mijn pad. Een Victory van een Dé Agostini die van de tafel was gevallen. Een nieuwe standaard voor een San Felipe, maar klap op de vuurpijl was een model van de Unicorn van Corel die ook een smak van een boekenplank had gemaakt en flink in de kreukels zat. Maar alles kan weer worden gerepareerd...dacht ik. Ze was in de 80ér jaren fraai gebouwd door de moeder van de eigenaar en zag er op zich netjes en fijn gebouwd uit. Gelukkig zonder zeilen. Maar toen ik hierna aan een paar draadjes trok, brak alles onder mijn vingers af. Een ramp. Na veel teleurstellingen heb ik maar besloten om de volledige tuigage te vervangen door nieuw C-lon draad, Ook meerdere stukken van het staand wand. Het kostte me, samen met een nieuwe wash 4 maanden, maar maanden later kreeg ik nog een zeer enthousiaste bedank-app. En daar doe je het toch voor. De twee foto's zijn van de ontvangst en de overdracht aan de eigenaar.