Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

Updateje,, hoofdpaneel af nu nog de monitor en bovenpaneel,,
paneelo0wu.gif

dit wordt dus
mvc605s9ty.jpg

mvc606s0oc.jpg

mvc607s5np.jpg

ik teken al ruim 12 jaar met autocad, ik ben begonnen in versie 8 meen ik en nu werk ik met versie 2006, wat erg mooi is.
desondanks de tijd dat ik er mee werk, zit er in autocad nog veels teveel om optenoemen//om mee tewerken, wat ik nog niet achterhaald heb ooit, tis zo uitgebreid....

nog een tip voor de mensen die net zoals mij licht en toch sterk moeten bouwen,,

wat ik zelf altijd doe is je pakt een rest plankje of iets dergelijks (aluminium is herbruikbaar of ander materiaal waar je lijm NIET aan hecht) je doet daar wat druppels op,

vervolgens snij je een stukje balsa uit die schuin afloopt,, kan eventueel ook ander materiaal mijn voorkeur gaat uit naar balsa aangezien je die steeds makkelijk bij kan snijden nadat de lijm is uitgehard,

vervolgens doop je het puntje in de lijm en smeer je het over de groef heen, en smeer je het zoveel mogelijk uit dat het alleen in de groef zit en niet in de rest, hier bespaar je veel mee en het is netter en het is nog sterker ook druppels hebben een kleinere oppervlakte over de totale lengte,

denk dat fotos niet nodig zullen zijn bij deze uitleg ;)

de volgende tip vraagt enkele beoefening,,

vele mensen weten dat het plamuur veel gewicht toe brengt aan je model, wat je kan doen is

Kleine kieren,
lijm de achterkant in met houtlijm laat dit net beetje in de kier komen maar niet helemaal, hierdoor gebruik je niet meer plamuur dan strikt noodzakelijk aangezien je alleen de kant opvult die je moet opvullen en niet het plamuur naar binnen drukt,

grote kieren
plak er eerst een latje hout in en vul de randen op met houtlijm maar hou dit niet aan de oppervlakte doe vervolgens hetzelfde als wat hierboven staat

was nog niet voor bij gekomen had hem zelf echter wel al gevonden ;)

monitors bijna af alleen nog eventjes opschuuren bureau inmiddels geschuurd nog wel enkele kiertjes die geplamuurd moeten worden, (welk plamuur raden jullie aan? ik gebruik zelf altijd polyester plamuur maar volgens mij moet het NOG lichter kunnen kwa plamuur??

mvc609s7po.jpg

heeft iemand ook enig idee wat voor moters ik hier het beste in kan leggen? zat zelf te denken om te beginnen met 2x 540 mabuchi 27t, direct aangedreven, en misschien later over te gaan op 2x 500 torque, maar misschien zijn die 540 27t al teveel van het goede?

Over het algemeen maken de meeste motoren nogal veel toeren. Tenzij je speciale speed schroeven gebruikt, gaat daarvan een boel verloren (het bekende "schuim").
Ikzelf heb (bij Conrad) een electromotor gevonden die veel minder toeren maakt nl. zo'n 5600. Dit zijn meer de toerentallen voor (niet vertraagde) schroeven.
Ik heb de motoren nog niet kunnen testen (m'n boot is nog niet waterdicht) maar heb al wel 2 van deze jongens thuis liggen. Kosten zo'n 8 Euri per stuk. (6 volt types, want de rest van m'n systeem zit op 6 v)

Wim

de 540 die ik heb liggen draaien ieder zo'n 10000 rpm,, ik weet niet of dit teveel is? er komt +/- 30mm prop op 4 blads,

maar wegens het gewicht wil ik het liefste tog een moter die directe aandrijven kan verlenen

Even bij (bv) Conrad kijken:
(electromotoren-universeel)
Conrad nummer 244457
Igarashi SP3650-65
6 Volt
5600 toeren onbelast
4500 toeren bij maximale belasting
5,8 Watt
161 gram
€ 7.95

Bovenstaande is maar een voorbeeld hoor!

Bij zo'n toerental heb je niet zo het gevaar van het schuim kloppen.

Wim

fotoverslag damen:

linken werkt niet op de server

iig wel bij deze al vast de open dir link hier staan alle fotos zo'n 40 mb,

http://alwwin.allhyper.com/

en voor mensen met windows die plaatjes niet verkleint

http://alwwin.allhyper.com/tn

257je.jpg

veiligheid voor alles ;) dus ook een vluchtplan en brandmeld systeem op het schip ;)

425ws.jpg

de mast met extra grote rader om ook bij zeer slecht weer nog steeds een goede radar te behouden

433vd.jpg

wat een vooraanzicht,, met kanon en koeienbel alles derop en deraan

481nq.jpg

de nieuwe hydraulische kraan voor de man over boord reddingsboot

654fm.jpg

owow,, BUKKEN!!!! :o

665sh.jpg

zij aanzichtje,,

739ud.jpg

stuurhut met de mast

767iw.jpg

de beruchte achterklep,, simpel maar effectief,, rib helaas niet aanwezig vandaag :(

854lh.jpg

oppik en droppings plaats voor helikopter (geen landingsplaats ;))

861qk.jpg

het voordek inclusief reserve anker

894jp.jpg

nog een schip die bijna af is

936zi.jpg

wat een naam voor een boot zeg :roll: wie verzint nou zoiets :lol:

987th.jpg

overzicht fototje

1023gg.jpg

nice ass klep is duidelijk te zien deed het echter nog niet

1059nr.jpg

nog een overzicht fototje

1116tj.jpg

de mast met het o zo prachtige nederlandse weer,, waar die heengaat verwachten ze nog slechter weer :roll:

1164kh.jpg

mooi bootje de landana tide misschien wat voor 2de project als de stan af is ;)

1235xf.jpg

2 joekels van een moters in de stan,,

1255ns.jpg

monteur we hebben een kabelbreuk kan jij het eventjes oplossen uhhhh :shock:

hieronder nog enkele modellen die ze hadden staan in de hal
1290vh.jpg

1308wc.jpg

1319xh.jpg

1328gl.jpg

project 3 maybe ;)

1344nw.jpg

hmmzzz dubbele foto,, als je goed kijkt weet je wat ik bedoel ;)

1362bc.jpg

3d12kt.jpg

en een 3de plaatje van de moderne stuurhut in de jaguar zit een andere stuurhut!!!

voor degene die hem nog zouden willen zien hij vertrekt binnen 4 weken al naar jamaica dus dan moet je wel heel snel wezen,, volgende week beginnen ze met de proefvaarten,,,

op dit model wordt geen mitrailleur geplaatst iets wat de 810-812 serie wel had,

weet ik ;),, alleen ze gooien er een doek overheen om het op een kanon te laten lijken op zee ;),, daarom is die ook niet rood

:lol: :lol: :lol: Nu staan we als Nederlanders dus definitief bekend als "die softies met hun waterpistooltjes".

Aan de andere kant van "de grote plas" doen ze dat iets anders...
patrol%20boat%20US%20coast%20guard.jpg

... dit vaart naast je als je op de boot om het vrijheidsbeeld te bezoeken 8)
en dát zijn dus geen blusmonitoren vemomd als kanon :wink:

de nederlandse antillen de p810, 811, 812 heeft een 40mm automatische mitralieur,,

klein schipje die coustguard van de us,,

Back