nog een tip voor de mensen die net zoals mij licht en toch sterk moeten bouwen,,
wat ik zelf altijd doe is je pakt een rest plankje of iets dergelijks (aluminium is herbruikbaar of ander materiaal waar je lijm NIET aan hecht) je doet daar wat druppels op,
vervolgens snij je een stukje balsa uit die schuin afloopt,, kan eventueel ook ander materiaal mijn voorkeur gaat uit naar balsa aangezien je die steeds makkelijk bij kan snijden nadat de lijm is uitgehard,
vervolgens doop je het puntje in de lijm en smeer je het over de groef heen, en smeer je het zoveel mogelijk uit dat het alleen in de groef zit en niet in de rest, hier bespaar je veel mee en het is netter en het is nog sterker ook druppels hebben een kleinere oppervlakte over de totale lengte,
denk dat fotos niet nodig zullen zijn bij deze uitleg
de volgende tip vraagt enkele beoefening,,
vele mensen weten dat het plamuur veel gewicht toe brengt aan je model, wat je kan doen is
Kleine kieren,
lijm de achterkant in met houtlijm laat dit net beetje in de kier komen maar niet helemaal, hierdoor gebruik je niet meer plamuur dan strikt noodzakelijk aangezien je alleen de kant opvult die je moet opvullen en niet het plamuur naar binnen drukt,
grote kieren
plak er eerst een latje hout in en vul de randen op met houtlijm maar hou dit niet aan de oppervlakte doe vervolgens hetzelfde als wat hierboven staat